Gå til innhold

Uvanlige jentenavn

Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Catlina

Funderer på litt på Elia jeg, men er litt usikker på om det ligner litt på et guttenavn? Tenker meg at hun kommer til å Lia: Liiiiiiiiaaaaa! Nå er det middag! :fnise:

kanskje også litt teit når mitt yndlings guttenavn er Leo... Leo og Lia.. hmmmm.. litt vel likt, Men kanskje effektivt, så behøver jeg å rope kun ett navn. :)

Kjenner forøvrig en jente som heter Melina (litt misunnelig kan du si..) og en liten avsporing; mannen hennes heter Eno, og sønnen Aijo. Cute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tidligere kollega av meg het Gyrid. Vet ikke om det er sånn super sjeldent, men det er ikke noe alle heter iallefall..

Litt komisk var det jo at en annen kollega kalte henne Gygrid (han store i Harry Potter) i flere dager, før det omsider gikk opp for henne at det var litt feil...

Endret av Vixenia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Gjest

Hello :-)

Jeg bare så dere snakket litt om jente navn her og eg har noen spesielle :-)

- Madly

- Medly

- Gwen

- Bolette

- Solina

- Solinea

Det finnes sikkert flere sjeldene jente navn :-)

Men det er de eg kan tilby nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funderer på litt på Elia jeg, men er litt usikker på om det ligner litt på et guttenavn? Tenker meg at hun kommer til å Lia: Liiiiiiiiaaaaa! Nå er det middag! :fnise:

kanskje også litt teit når mitt yndlings guttenavn er Leo... Leo og Lia.. hmmmm.. litt vel likt, Men kanskje effektivt, så behøver jeg å rope kun ett navn. :)

Kjenner forøvrig en jente som heter Melina (litt misunnelig kan du si..) og en liten avsporing; mannen hennes heter Eno, og sønnen Aijo. Cute!

Synes Ella er kjempefint jeg!! Syne ikke det er guttenavn lignende i det heletatt. Liker så godt a-enidnger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo

Navnet mitt er jeg den eneste i Norge som har, og jeg synes bare det er positivt! Det er fra vikingtida, og folk skriver det bestandig feil :rolleyes: Men får mye oppmerksomhet for det, og det er litt moro.

Har aldri blitt mobbet for navnet mitt, tror folk er litt paranoide på det der.. greit nok hvis ungen heter Sædborg eller noe, men det er bare spennende med navn som skiller seg ut, synes jeg.

Thale, Nikoline og Live synes jeg er veldig pene navn! Kanskje ikke så kjempeuvanlige, men.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chosa

Er ikke så fan av alle navnene, men her er noen jeg kom på i farten;)

- Anina

- Elle

- LeAnna

- Ninja

- Viktorie

- Mila

- Sina

- Magrit

- Eivor

- Kikki

- Enja

- Liselotte

- Iven

- Chanin

- Pie

Endret av Chosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Datteren vår heter Juliette. Hun er oppkalt etter sin oldemor. Det er kun 3, 2 eller 1 i Norge som har dette som fornavn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Datteren vår heter Juliette. Hun er kalt opp etter sin oldemor. Det er kun 3,2 el 1 i Norge med dette som fornavn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren vår heter Juliette. Hun er kalt opp etter sin oldemor. Det er kun 3,2 el 1 i Norge med dette som fornavn:)

Åh?

Ifølge SSB så er det 42... Fortsatt et sjeldent navn helt klart, men helt alene om navnet er hun nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Marlen er det samme navnet som Malén i samme grad som

Katrine/Kathrine/Catrine/Cathrine, Karina/Carine, Marte/Marthe, Grete/Grethe, Ingrid/Ingri, osv. er de samme navnene..

de staves forskjellig men uttales helt likt (i hvertfall på den kanten av landet jeg bor, mulig det er noen dialektforskjeller jeg ikke vet om) :)

Det uttales ikke helt likt, nei. Kanskje i noen dialekter, men paa bergensdialekt uttaler man faktisk r'en klart og tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...