PaxiFaxi Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Hei hei! Jeg og samboer vurderer å gå til anskaffelse av vaskehjelp, som kommer 2 ganger i måneden og vasker gulv, kjøkken, bad, soverom osv. Jeg har søkt litt rundt på internet, og funnet ut at prisen er overkommelig. Det jeg lurer litt på er hva en vaskehjelp kan gjøre, og hvordan må leiligheten se ut når vaskehjelpen skal komme. Rydder h*n liksom? Eller må man rydde leiligheten slik at alt er klart for vasking. Tørker h*n støv, skifter sengetøy, setter på vaskemaskin, henger opp tøy osv? Også er jeg litt usikker på dette med sikkerheten. Det er jo en vilt fremmed person man slipper inn i leiligheten med mindre man finner noen som en har anbefalt og brukt over lang tid. Er det vanlig at man er der selv når det vaskes? Det vil i såfall føles litt merkelig ut.... Liker ikke å se på at andre rydder. :gjeiper: Noen med erfaringer å komme med?
Gjest Gjest_Hedda_* Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Jeg har aldri hørt at vaskehjelpen rydder huset for noen. Her i huset jeg har vaskehjelp 1 gang i uken og kvelden før hun kommer så rydder jeg det som ikke er ryddig fra før - som oftest kjellerstuen som benyttes av husets ungdommer. Til vanlig har jeg det ryddig - men jeg rydder nok spesielt kvelden før hun kommer. Da tømmer jeg bosspann på bad og toaletter og sørger for at ingenting ligger i veien for hennes arbeid på kjøkken og stuen. Hadde ikke følt meg vel ved å la andre folk rydde etter meg - det er liksom det minste voksne folk bør klare selv .. mener nå jeg. Klart at du sikkert kan forhøre deg om vedkommende er interessert i å rydde - men du må da huske at hun vil bruke mye lenger tid og jobben vil koste deg mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå