Gjest deprimert Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 hei tok to tester igår med tydelige resultatet depresjon. jeg er i terapi hos en psykolog uansett. men for helt andre grunner. hadde en mistanke om dette lenge. søsteren min har også depresjon og går på medisiner for det. hun har lagt på seg mange kiloer. hva slags erfaringer har dere? hva er best å gjøre nå? skal bestille ny time hos psykologen imorgen.
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 hei tok to tester igår med tydelige resultatet depresjon. jeg er i terapi hos en psykolog uansett. men for helt andre grunner. hadde en mistanke om dette lenge. søsteren min har også depresjon og går på medisiner for det. hun har lagt på seg mange kiloer. hva slags erfaringer har dere? hva er best å gjøre nå? skal bestille ny time hos psykologen imorgen. Siden du allerede går til psykolog kan du jo fortelle psykologen dette. Da kan psykologen hjelpe deg videre, samt lage et opplegg som passer for deg. Ikke alle som har en depresjon må ha medikamenter, og ikke alle som bruke antidepressiva legger på seg.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Jeg skrev dette i en annen tråd til en med psykiske problemer men noe annen problemstilling. Deler av det som står der kan være svært nyttig for deg også. Boken om ACT terapi finnes i egen variant for depresjon
Lille85 Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Kun av ren nysgjerrighet.. Hvordan testes man for depresjon?
Gjest Sandbekken Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Kun av ren nysgjerrighet.. Hvordan testes man for depresjon? Det finnes tester på nettet man kan ta, men jeg tror egentlig ikke de så vanntette jeg da..
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Unnskyld meg, men slo dette ned som en bombe for deg? De fleste vet vel selv om man har det bra eller ikke, uten at man trenger en test for å fortelle det. Du går til psykolog nå, da må du stole på at du får hjelp der.
Gjest TheButterfly Skrevet 23. august 2009 #7 Skrevet 23. august 2009 (endret) På min første time hos psykolog på DPS (distriktspsykiatrisk senter), fikk jeg et lite hefte med en god del spørsmål som jeg skulle svare på. Svarene skulle rangeres på en skala fra 0-3. F.eks; hvis jeg var veldig enig i spørsmålet krysset jeg av på 3, hvis jeg var helt uenig, krysset jeg på 0. Så ble svarene mine regnet sammen, og summen ga psykologen en indikasjon på hvor deprimert jeg var. Og til info; jeg er alvorlig deprimert (skåret nesten full pott på spørreskjemaet), og jeg går ikke på antidepressiva eller medisiner i det hele tatt. Kognitiv terapi er et utrolig bra alternativ til medisiner. Lykke til! Endret 23. august 2009 av TheButterfly
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Styr unna antidepressiva i allefall. Depresjoner sklir som oftest over av seg selv. Det viktigste er å ha gode samtalepartnere rundt seg.
Gjest Sandbekken Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 Styr unna antidepressiva i allefall. Depresjoner sklir som oftest over av seg selv. Det viktigste er å ha gode samtalepartnere rundt seg. Helt enig med gjesten her!
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #10 Skrevet 24. august 2009 Jeg ville sjekket bakover i forumet etter tråder om lignende temaer, det har vært mange med lignende problemstillinger og råd som også du kunne ha glede av
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå