Gjest Gjest_hei_* Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Jeg er da 23, i fast forhold, med sex.. i blant. Vet ikke hvordan det har skjedd,eller hvorfor..men jeg blir irritert bare ordet "sex" nevnes. Han har prøvd å gjøre ting romantisk.. jeg er tiltrukket av han både fysisk og psysisk, men av en eller annen grunn blir jeg utmattet av bare tanken på det. Jeg prioriterer heller et kvarter mer med søvn, enn et kvarter med sex. Jeg onanerer sjelden på egenhånd..kanskje 2 ganger imnd..maks 3.. Er jeg aseksuell? Har i blant seksuelle drømmer... men utover dette tenker jeg særdeles lite på sex. Kan vel også nevne at hadde det ikke vært for at samboer plages med dette, så kunne jeg levd et liv i sølibat uten problem.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Helt normalt. Og sikkert helt greit også om samboer ikke blir frustrert. Men som oftest blir den parten som VIL ha sex gal til slutt og finner seg noen andre. Eller forholdet blir så preget av gnag, sure miner, mas og frustrasjon at det blir bare krangel og dårlig stemning. Men normalt, ja.
Serpica Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Spiser du p-piller? De kan jo ha en tendens til å drepe all sexlyst. Effektivt prevensjonsmiddel ja
Gjest Gjest_Magnus_* Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Dama mi er 27år og har mistet lysten. Sier hun ikke har lyst på selv den kjekkeste. Går ikke på p-pilla, ikke gjort det de siste 6årene heller. Vi har vært sammen i 6år, derav de 2 første var fyllt med masse og god sex. Så fikk vi et barn, og mye ble forandret der nede sier hun. Så kom barn nr 2 og lysten etter det er helt fraværende som hun sier. Vi har masse gjensidig kjærtegn i daglige, funker greit med unga og arbeidsoppgaver, men hun sier lysten er totalt borte. Det har resultert i sex 2ganger de siste to årene og 10 ganger de siste 4årene. Jeg prøver å finne ut hva som er galt, men det stopper i lyst. Ikke onanerer hun heller. Nå er jeg så frustrert, og har prøvd på forsiktige måter flere år, alt fra å prate om det til leker på kondomeriet, samt prate om det. Hun sier selv det har skjedd noe med kroppen etter fødselene, og lurer på om der er noe med hormoner selv og ønsker å gå til legen med problemet. Jeg tror hun er for lat/bedagelig til å prøve å onanere, mye onani gir økt lyst tror jeg. Og hun sier at det er godt om hun prøver å onanere, men ikke har lyst. Men hun sier hun er våt. Snart gir jeg opp, og finner meg noen andre, tærer jo på min selvtillitt når det er slik. Barna er vel det som holder meg oppe, samt at vi HVER kveld ligger inntil hverandre og koser uten at det blir noe mer. Har jo gått utallige runder med meg selv, om det er meg, spurt om det, osv, men samtidig merker jeg jo god respons på andre damer uten at jeg lar det fører til noe. Utrolig frustrerende, og trenger tips og råd! Skal jeg stille kainettspørsmål, eller bare leve videre slik?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Jeg er dame, og jeg synes ikke du skal leve slik. Hun må komme deg i møte med å løse problemet eller så må hun godta at du går ut av forholdet. Når det er sagt så er jeg IKKE for noe snusk bak ryggen og denslags. Vær redelig med saken. Men ikke la henne bare drite i dine behov. Og så har jeg er faring med at de årene man har små barn 0-4 år, så er det tungt! Drittungt. Man har aldri fred. Får aldri sove nok. Dessuten, sexlysten hos kvinner øker jo nærmere 40 man kommer...(37 straks og verre enn verst!)
wolfmother Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Jeg sliter veldig med sexlysten selv. Synes samboeren min er helt fantastisk på alle måter, men når det kommer til sex har jeg null lyst. Både jeg og han trenger at dette blir "fikset" snart, det er utrolig frustrerende og slitsomt for oss begge sånn som det er nå. Vi har vært kjærester i snart 3 år, i ca 1/2 var sexlysten min som jeg vil den skal være. Jeg prøver å gjøre ting for å øke lysten, men hver gang blir det bare et halvhjertet forsøk før jeg gir opp igjen. Er det noen som har tips som har fungert for dem? Evt hvordan får jeg til å motivere meg til å fortsette med de tingene jeg prøver, de dagene jeg ikke føler det har noe for seg? Har prøvd å onanere ofte, lese erotiske noveller, ta initiativ til sex selv (det skjer ikke særlig ofte til vanlig!) osv, men jeg orker liksom aldri å fullføre noe. Jeg liker godt å ha sex og forstår på en måte ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få lyst! Nå er jeg så lei at jeg må få ordnet opp i problemet! Blir veldig glad for respons på dette.
Gjest mei Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 Jeg sliter veldig med sexlysten selv. Synes samboeren min er helt fantastisk på alle måter, men når det kommer til sex har jeg null lyst. Både jeg og han trenger at dette blir "fikset" snart, det er utrolig frustrerende og slitsomt for oss begge sånn som det er nå. Vi har vært kjærester i snart 3 år, i ca 1/2 var sexlysten min som jeg vil den skal være. Jeg prøver å gjøre ting for å øke lysten, men hver gang blir det bare et halvhjertet forsøk før jeg gir opp igjen. Er det noen som har tips som har fungert for dem? Evt hvordan får jeg til å motivere meg til å fortsette med de tingene jeg prøver, de dagene jeg ikke føler det har noe for seg? Har prøvd å onanere ofte, lese erotiske noveller, ta initiativ til sex selv (det skjer ikke særlig ofte til vanlig!) osv, men jeg orker liksom aldri å fullføre noe. Jeg liker godt å ha sex og forstår på en måte ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få lyst! Nå er jeg så lei at jeg må få ordnet opp i problemet! Blir veldig glad for respons på dette. Er du meg? Jeg har det akkurat prikk likt, bortsett fra at jeg har vært sammen med typen i mange flere år enn deg. Er det noen som kan komme med gode råd??? Pliiiise!!
Gjest Bond Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 Muligens jeg er helt på bærtur, men jeg synes at det meste har å gjøre med å føle seg sexy. Jeg merker godt at i periodene der jeg ikke har trent eller føler meg ikke helt i hundre, da dabber lysten. Føler man seg selv attraktiv, kommer også lysten. Muligens ikke noe problem for dere, men jeg merker godt sammenheng mellom selvfølelse og lyst. Så mangel av lyst er ikke noe man kan bare vekke med eksterne hjelpemidler, man må rett og slett føle seg attraktiv og tiltrekkende. Har man mye stress på jobb, lite tid for søvn, kanskje småbarn, og så videre, blir man rett og slett kanskje litt slappere med å pynte seg, og etterhvert har dette også noe innflytelse på selvfølelse. Man glemmer litt det å være litt jålete av og til. Da hjelper det heller ikke å prøve å onanere eller hva det skulle være siden grunnen hvorfor lyst mangler, er fortsett der. Men, som sagt, kanskje det er annerledes for andre Men jeg hadde nok startet med å prøve å reparere innenfra.
Gjest Fast bruker Skrevet 26. august 2009 #9 Skrevet 26. august 2009 Jeg har det nesten sånn. Er litt kåt kanskje én gang annenhver uke, men synes selv da at tanken på sex er et ork (Jeg er aktiv ellers og jogger, er i relativt god form.) Jeg kunne levd med sex kun et par ganger i året. Hadde vært null problem som singel. For kjærestens skyld tror jeg det er greit om du prøver å jobbe med problemet, og prøver å gjøre ting du tenner på.
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. august 2009 #10 Skrevet 26. august 2009 Jeg tror dette er ganske normalt. Jeg synes det er veldig greit å slippe å ha det presset hengene over seg. Sånn sett er det greit å være singel. Mye greiere å ha sex med seg selv, da kan man ha 2-3 orgasmer på 10 minutter også er man ferdig Dette er en av de tingene jeg gruer meg litt til når jeg kommer i et forhold, men vet ikke helt om noen løsning på problemet...
wolfmother Skrevet 27. august 2009 #11 Skrevet 27. august 2009 Muligens jeg er helt på bærtur, men jeg synes at det meste har å gjøre med å føle seg sexy. Jeg merker godt at i periodene der jeg ikke har trent eller føler meg ikke helt i hundre, da dabber lysten. Føler man seg selv attraktiv, kommer også lysten. Muligens ikke noe problem for dere, men jeg merker godt sammenheng mellom selvfølelse og lyst. Så mangel av lyst er ikke noe man kan bare vekke med eksterne hjelpemidler, man må rett og slett føle seg attraktiv og tiltrekkende. Har man mye stress på jobb, lite tid for søvn, kanskje småbarn, og så videre, blir man rett og slett kanskje litt slappere med å pynte seg, og etterhvert har dette også noe innflytelse på selvfølelse. Man glemmer litt det å være litt jålete av og til. Da hjelper det heller ikke å prøve å onanere eller hva det skulle være siden grunnen hvorfor lyst mangler, er fortsett der. Men, som sagt, kanskje det er annerledes for andre Men jeg hadde nok startet med å prøve å reparere innenfra. Det er en ting jeg også synes er rart. Jeg har ikke noe problem på det området, synes jeg selv har en fin kropp og føler meg ofte sexy. Og pynter meg rett som det er (omtrent hver dag gjør jeg en liten ekstra innsats for å se bra ut), men har likevel dette irriterende problemet. Jeg holder veldig med deg i det du sier om å "reparere innenfra", men når jeg ikke helt vet hva som må repareres blir det fort vanskeligere. Jeg må si jeg bekymrer meg litt over at såpass mange har det samme problemet, og nesten ingen har forslag til løsninger. Det gjør at jeg blir redd for at jeg (og vi) bare "er sånn", at det ikke finnes noe å gjøre med. Men jeg håper det ikke er sånn, og at noen som har hatt problemet og kommet ut av det kan fortelle hva de gjorde for å få det til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå