Gå til innhold

Hvor mye bruker man på bøker?


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Jeg går 1.året på allmennlærerutd. i år, men har enda ikke fått liste over bøkene jeg trenger. Skal ta to fag før jul. Lurer på hvor mye en bok normalt koster? (Sikkert forskjellig,men "min"-"max"?)

Hvor mye har du brukt på bøker i år, og hvor mange fag tar du? (eller sist semester, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøker er dyre, men er god og nødvendig investering. Du sparer på å kjøpe brukt! Mange selger pedagogikk- og matematikkbøkene de brukte 1. semester. Ped-bøkene er greie å ha ut 2. året, men så selges de også. Se etter oppslag på skolen/universitetet.

Elevens verden husker jeg var en dyr og tjukk bok, men også den nyttigste i Ped. Alfa: matematikk for læreren kjøpte jeg brukt, men vet den koster over 600 kr i butikken. Billigste bok var på 2-300 kr i nypris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige semester:

350 kroner (+ ordbok som jeg hadde fra før)

Dette semesteret:

4900 kroner

Så ja, litt varierende. Alle bøkene for dette semesteret er nyttige i fremtiden for meg, så jeg ser på det som en utvidelse av fagbiblioteket mitt, selv om noen av dem kommer til å være for lite oppdaterte om et par år, og det er litt surt å måtte ut med så mye penger på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 3000 for to fag. De andre fagene må vi finne pensum selv i databaser. Må ha nye bøker etter jul igjen.

Mine bøker er på engelsk for det meste så da prøver jeg å finne dem billigere i utlandet.

Selger ikke bøkene etterpå, vil ha dem til senere. Men det er mange som selger dem så jeg ville sett etter oppslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria

2900 for 2 fag. Trur det er eit fag vi ikkje har fått bokliste i.

Når eg las innlegget nedanfor, så kan eg kanskje legge til at dette var for eit semester.

Endret av Cipheria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

1. semester: 10-11 000 kr

2. semester: Husker ikke, men tipper 2-3000 kr

3. semester: 2500 kr

Det varierer. Jeg har stort sett kjøpt nytt, og har ikke tenkt til å selge. Sikkert bortkastet, men jeg er glad i bøker og i år skal jeg bruke mye av pensumet fra 1. semester på nytt.

Vil anbefale deg å kjøpe mye av pensum, og bruke kopimaskinen/biblioteket aktivt. Selv har jeg satt en grense på 100 sider ved kopiering (tar mye tid, koster mye penger osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det gått 1500-2000 for 4 fag og et semester, kjøpt alle bøkene(tilsammen 4 bøker pluss 2 kompendier) utenom 1 brukt.

I tillegg bruker jeg et par bøker fra et tidligere kurs (kjøpte begge nye for ca 1000 tilsammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel har jeg brukt 2000-3000 pr semester på bøker, de aller fleste nye.

I år har jeg brukt rundt 4500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Passer ikke helt inn under topic, meeeen.

Noen som har peiling på hvor mye jeg kan ta for en bok som jeg kjøpte for 600 spenn i fjor. Kan ikke se at boka er blitt åpnet en gang, så megt pent behandlet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer ikke helt inn under topic, meeeen.

Noen som har peiling på hvor mye jeg kan ta for en bok som jeg kjøpte for 600 spenn i fjor. Kan ikke se at boka er blitt åpnet en gang, så megt pent behandlet :P

Normalt er det jo halv pris som gjelder, men du jan jo prøve å selge den for mer. 400-450, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...