Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Hei! Jeg er normalvektig, men sliter skikkelig med og se meg selv i speilet og si at jeg har en fin kropp...Blir bare kvalm og begynner og gråte. Jeg er ca 162 cm og veier 53-56(varrierer OFTE) Sliter med selvtillitten min og har prøvd og godtatt den som den er, men nå klarer jeg det ikke lengre.... Trener ikke ofte, for motivasjonen finnes ikke... Er 18 år hvis det var en nødvendig informasjon... Jeg ønsker og bli slank. Finnes det noen gode slankepiller ute på internett? Diett? Vær så snill og hjelp meg!
Gjest Elfrida Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Hvis du liker å lese kan du vurdere å bestille deg en bok om å få bedre selvtillit/selvfølelse. For det kommer ikke av seg selv, man må faktisk trene opp selvtilliten hvis den ikke er der, og en bok kan faktisk hjelpe en til å begynne å tenke andre og nye tanker om seg selv dersom man ikke klarer det på egenhånd. Jeg syns for så vidt trening også hjelper hjernen til å tenke litt mer positivt. Det trenger ikke å være så mye, men hva med å gå en frisk tur og kjenne etter hvordan du føler deg etterpå? For du er allerede normalvektig, og jeg ville ikke begynt å slanke meg hvis jeg var deg.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Jeg vil også anbefale trening, mest for den psykiske gevinsten. Du har sikkert hørt det før, men det stemmer absolutt: Trening hjelper mot depresjon og gir deg glede, bedre selvfølelse og et bedre forhold til kroppen. Jeg var litt som deg og gikk på diett og trente mye. Ble til slutt avhengig av treningen og jeg følte meg mye bedre og penere allerede før kiloene rant av. Nå har jeg innsett at jeg så best ut som normalvektig og gikk med vilje opp noen kilo igjen, men fortsatte treningen og er kjempefornøyd med min sunne og friske kropp. Å sitte hjemme og knaske slankepiller eller bare telle kalorier kan fort gi enda verre effekt, du blir svært opphengt i kroppen og får fort dårlig samvittighet når ting ikke går rett vei. Trening er mye enklere psykisk, som sagt så gjør det deg faktisk automatisk glad. Mange leger anbefaler trening mot depresjon, angst osv. Det er bare sunt for kropp og sjel, imens slanking uten trening fort kan gå utover humøret på en veldig negativ måte.
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Tusen takk for alle svar!:-) Søstren min har gått på en protein diett og kiloene rant av selv om hun ikke trente. (Spiste kun kjøtt med mye fett..Hørest så utrolig feil ut..hehe) Men hun var overvektig da..Og det er ikke jeg...Så det kan ha motsatt effekt..(?)Som jeg har hørt iallefall.. Skal begynne og spise mye mer proteiner og mindre karbohydrater...! Motivasjonen begynner og stige kjenner jeg...:-D Spiser ofte frukt og spiser kun 3 ganger om dagen...(Frukt som mellommåltid) Frukost(prøver iallefall)-middag og kveldsmat. Lurer på noen ting til Hvor ofte og lenge bør man trene? Hvor ofte skal man spise med en "protein diet"? Hva bør man ikke spise? Takk. Mvh Marte
Gjest Bond Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Bond, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå