Gjest Melchizedek Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Vi er født alene, vi bor alene, vi dør alene. Bare gjennom vår kjærlighet og vennskap kan vi skape illusjonen for øyeblikket at vi ikke er alene.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Neida. Noen er så heldig at de fødes i stereo! *tvillingmamma*
Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 22. august 2009 #3 Skrevet 22. august 2009 Vi er født alene, vi bor alene, vi dør alene. Bare gjennom vår kjærlighet og vennskap kan vi skape illusjonen for øyeblikket at vi ikke er alene. Født alene? hva mener du med det? Jeg ble født av mamman min og da var jeg vel ikke alene? De som er tvillinger er iallfall ikke født alene hvis du mener det på den måten. Jeg bor heller ikke alene. Jeg bor med mamma, pappa, min søster og en katt. Er det å bo alene? Det forstår iallfall ikke jeg. Vennskap og kjærlighet betyr å ikke være alene og illusjon er det ikke. Det er ekte! Og ja, kanskje man dør alene, men det for man aldri vite.
Gjest Melchizedek Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 Født alene? hva mener du med det? Jeg ble født av mamman min og da var jeg vel ikke alene? De som er tvillinger er iallfall ikke født alene hvis du mener det på den måten. Jeg bor heller ikke alene. Jeg bor med mamma, pappa, min søster og en katt. Er det å bo alene? Det forstår iallfall ikke jeg. Vennskap og kjærlighet betyr å ikke være alene og illusjon er det ikke. Det er ekte! Og ja, kanskje man dør alene, men det for man aldri vite. Jeg mener det jeg sa vi er født alene vi lever alene og vi dør alene alt annet er en illusjon
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #5 Skrevet 22. august 2009 Jeg mener det jeg sa vi er født alene vi lever alene og vi dør alene alt annet er en illusjon Har du forlest deg på Kant? "Når et tre knekker i skogen og ingen kan høre det. Er det fortsatt en lyd?" Eller noe slikt? Uhh man blir rar av sånne tanker vet du!
Gjest Melchizedek Skrevet 22. august 2009 #6 Skrevet 22. august 2009 (endret) Har du forlest deg på Kant? "Når et tre knekker i skogen og ingen kan høre det. Er det fortsatt en lyd?" Eller noe slikt? Uhh man blir rar av sånne tanker vet du! Det er noen år siden jeg leste Kant. Men når det kommer til det med treet. Selvfølgelig lager det en lyd. Om det lager en lyd når noen er der og hører det så lager det også en lyd når ingen er der og hører det. Lyden skjer uansett om man hører det eller ikke Om man blir rar av og tenke så får jeg vel være rar Endret 22. august 2009 av Melchizedek
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #7 Skrevet 22. august 2009 Neida. Noen er så heldig at de fødes i stereo! *tvillingmamma* :ler; Noen er til og med siamesiske tvillinger. Det er i hvert fall ikke alene.
dulle Skrevet 22. august 2009 #9 Skrevet 22. august 2009 :ler; Noen er til og med siamesiske tvillinger. Det er i hvert fall ikke alene. Hah, da foretrekker jeg hvertfall alene;)
Inx Skrevet 22. august 2009 #10 Skrevet 22. august 2009 Det er noen år siden jeg leste Kant. Men når det kommer til det med treet. Selvfølgelig lager det en lyd. Om det lager en lyd når noen er der og hører det så lager det også en lyd når ingen er der og hører det. Lyden skjer uansett om Er det en lyd når ingen sanser den. Lyd er noe som tolkes i hjernen av signaler overført fra nerver i øret ditt. Lyden er således subjektiv og for at en lyd er en lyd må den tolkes av en hjerne.. ellers er det bare små trykkvariasjoner i stoffet, ikke lyd. Man blir'ke rar av å tenke sånne tanker....
Inx Skrevet 22. august 2009 #11 Skrevet 22. august 2009 Hah, da foretrekker jeg hvertfall alene;) Jeg og, meg, megselv og egoet vårt.
Gjest Melchizedek Skrevet 22. august 2009 #12 Skrevet 22. august 2009 Er det en lyd når ingen sanser den. Lyd er noe som tolkes i hjernen av signaler overført fra nerver i øret ditt. Lyden er således subjektiv og for at en lyd er en lyd må den tolkes av en hjerne.. ellers er det bare små trykkvariasjoner i stoffet, ikke lyd. Man blir'ke rar av å tenke sånne tanker.... Om det lager en lyd når du er der. Så lager det også en lyd når du ikke er der.
Inx Skrevet 22. august 2009 #13 Skrevet 22. august 2009 Om det lager en lyd når du er der. Så lager det også en lyd når du ikke er der. Nei, en lyd oppstår ikke uten en hjerne som kan tolke de små trykkvariasjonene i et stoff som altså tolkes til en lyd. Altså er det ikke lyd, dersom det ikke sanses. I tillegg ettersom dette er noe som tolkes av hjernen så kan man tenke seg at enhver lyd høres litt forskjellig ut fra person til person, så en lyd er aldri lik for to personer
Gjest brutal_mann Skrevet 22. august 2009 #14 Skrevet 22. august 2009 Vi er født alene, vi bor alene, vi dør alene. Bare gjennom vår kjærlighet og vennskap kan vi skape illusjonen for øyeblikket at vi ikke er alene. Veldig sjelden det kommer noe fornuftig fra deg, men her traff du opptil flere spikere, på hodet, samtidig.
Gjest Melchizedek Skrevet 22. august 2009 #15 Skrevet 22. august 2009 Veldig sjelden det kommer noe fornuftig fra deg, men her traff du opptil flere spikere, på hodet, samtidig. Jeg kommer ihvertfall med noe fornuftig. Du derimot kommer aldri med noe fornuftig.
Gjest Melchizedek Skrevet 22. august 2009 #16 Skrevet 22. august 2009 Nei, en lyd oppstår ikke uten en hjerne som kan tolke de små trykkvariasjonene i et stoff som altså tolkes til en lyd. Altså er det ikke lyd, dersom det ikke sanses. I tillegg ettersom dette er noe som tolkes av hjernen så kan man tenke seg at enhver lyd høres litt forskjellig ut fra person til person, så en lyd er aldri lik for to personer Vel jeg sier som Francois Voltaire Jeg er uenig i hva du sier, men vil inntil døden forsvare din rett til å si det
Gjest brutal_mann Skrevet 22. august 2009 #17 Skrevet 22. august 2009 Jeg kommer ihvertfall med noe fornuftig. Du derimot kommer aldri med noe fornuftig. En avstemning vil nok vise at så ikke er tilfellet
Gjest Melchizedek Skrevet 22. august 2009 #18 Skrevet 22. august 2009 En avstemning vil nok vise at så ikke er tilfellet Andres meniger er ikke noe jeg bryr meg om. Jeg har aldri sett noe fornuftig fra deg dermed kommer du aldri med noe fornuftig. Om andre synes du kommer med fornuftige ting vel det er ikke noe jeg bryr meg om
Gjest brutal_mann Skrevet 22. august 2009 #19 Skrevet 22. august 2009 Andres meniger er ikke noe jeg bryr meg om. Jeg har aldri sett noe fornuftig fra deg dermed kommer du aldri med noe fornuftig. Om andre synes du kommer med fornuftige ting vel det er ikke noe jeg bryr meg om Jo du bryr deg. For dette tilfredstiller egoet ditt. Du får et kick av å leke sint intellektuell. et kick som næres bla. annet av svar du får, slik som nå. Med andre ord, det er andres meninger, og din mulighet til å hovere over dem, som gir deg det kicket du er på jakt etter her på KG.
Gjest Melchizedek Skrevet 22. august 2009 #20 Skrevet 22. august 2009 Jo du bryr deg. For dette tilfredstiller egoet ditt. Du får et kick av å leke sint intellektuell. et kick som næres bla. annet av svar du får, slik som nå. Med andre ord, det er andres meninger, og din mulighet til å hovere over dem, som gir deg det kicket du er på jakt etter her på KG. Hvordan kan jeg leke sint intellektuell når jeg ikke er intellektuell ? Du kan mene hva du vil om meg. Om du tror det vel fint for deg det er din rett og ha dine egne meninger uansett hvor feil de er
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå