Gå til innhold

hva er sunt pålegg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, enkelt å greit spørsmål.

Hva pålegg er sunt?

Og hva er det usunneste pålegget?

Er sjokoladepålegg det usunneste man kan spise av pålegg?

Er det det går i her som regel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva pålegg er sunt?

Det finnes nok andre pålegg som er enda mer usunne, men jeg kan ikke komme på noe... Men en brødskive med sjokopålegg i ny og ne er da ikke direkte usunt heller. Sjokolade bidrar til sinnets munterhet eller noe sånt (som jeg leste på sjokoladepapiret) ;)

Gjest Smaragd
Skrevet

Hva pålegg er sunt?

Jeg vil nok tro at renskåret kjøtt/kylling-pålegg og fiskepålegg er det sunneste en kan ha på skiva.

Noe av det mest usunne tror jeg nok må vere sjokoladepålegg og syltetøy (ca 50 % sukker i syltetøy!)

De sier det også er mye sukker i prim og brunost, men jeg tror nok alikevel det er sunnere en sjokoladepålegg og syltetøy?

oster er sunt på den måten at man får i seg mange gode stoffer som vitaminer og kalsium og slikt, men usunt pga fettnivåt - så jeg vet ikke jeg...?

Jeg spiser mye makrell i tomat, leverpostei, brunost og kaviar. Hvor sunt det er vet jeg ikke, men tror ikke jeg er blandt verstingene.. :)

Skrevet

Ok. men jeg spiser sjokoladepålegg så og si hver dag... Noe jeg vel har gjort nesten hele mitt liv... Nå nærmer jeg meg 30.... Så godt å høre det er andre pålegg som enda mer usunne. Spiser leverpostei også av og til. Men kan gå flere uker eller mnd'er mellom hver gang.

Skrevet

Jeg har alltid tenkt av makrell-i-tomat må være det sunneste pålegget. Det er jo litt kaloririkt men jeg har gått ned mange kilo ved å spise makrell-i-tomat, og det gir en helt spesiell god følelse (sikkert psykisk også) av å spise det (må være nyåpnet boks fra kjøleskapet).

Jeg tror også mager leverpostei må regnes som ganske sunt selv om leverpostei jo er bearbeidet kjøtt.

Egg og tomat (med persilledusk!) er sunt, tomat og løk, sursild hvis man liker det. Jeg liker også en tynn skive fiskekake eller fiskepudding som pålegg. Og cottage cheese med lett-syltetøy. Litt ost med masse paprikapynt og salat er vel også bra. Også finnes det jo sånne spesialpålegg sm man får på helsekostbutikker, bønnepostei og liknende. Ja. Nå skal jeg slutte å ramse opp. Det finnes iallefall masse sunt pålegg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...