Gå til innhold

Brun menstruasjon..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk mensen på Mandag og den var brun,

tirsdag, liten flekk med ferskt blod - resten brunt,

onsdag,ingenting,

torsdag, brunt,

og i dag brunt.. Wtf??

Aldri opplevd det før!! Noen andre som har opplevd dette? Hva kan det bety?

Ikke har jeg oppblåst mage som jeg pleier, og ingen mensensmerter!?!!!!

Litt ekkelt å skrive dette, er litt flau.. Hihi..

På forhånd, takk for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Har vært borti det samme, elle noe lignende iallefall. Tror ikkje det er noe farlig.

Får mensen, rødt blod første dagen (og kanskje deler av andre dag), så blir det brunt de neste 3-4 dagene før mensen er over for denne gang.

Aner ikkje korfor. Men er ikkje spesielt bekymra over det.

Før var den alltid bare rød, men ettersom eg har blitt eldre har den blir brun på slutten av ein eller annen grunn. Ekkelt.

Var meir bekymra sist mens (hadde hatt ubeskytta penetrering i noen jukk, altså ikkje heile tida, men rett før han kom og spruta på rompa mi), når eg fikk den 8 dager (ca, er usikker på nøyaktig dato eg skulle ha, men var jaffal ei uke før tida) for tidlig, blodet var litt rødere enn vanlig og veldig rennende (vann-aktig) første 2 dagene uten noe menssmerter overhodet. "/

Skrevet

Uff, det må ha vært litt spooky!! Tror jeg hadde hatt en del spørsmål da ja! :-P

Tenker graviditet med en gang jeg! (A) :-P Hehe..

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Uff, det må ha vært litt spooky!! Tror jeg hadde hatt en del spørsmål da ja! :-P

Tenker graviditet med en gang jeg! (A) :-P Hehe..

Ja sant... Det var i bakhodet mitt, men tviler på det. Men bør vel kanskje ta ein test for å være sikker :/

Skrevet (endret)

Du/dere kan ta en test for å være sikkre, men brunt blod er ikke unormalt.

Blodet blir brunt, når det er lite blod da koagulerer det raskere, og det er helt normalt.

Det er normalt å ha brunt blod hele mensperioden, også helt normalt at blodet blir brunt på slutten.

Endret av Avalon
  • Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet

Da fikk jeg litt svar på det jeg leste ovenfor. Men lurer på en ting ang dette, da jeg fikk brun mens sammen med rosa utflod, ca 4dager før forventet mens. Etter det har den vært brun med rødt i, men ikke helt rød heller. Jeg vurderte å ta en test, da jeg har vært med min forlovede, men valgte å vente da jeg tror dette bare er en litt unormal mens. Har i forkant hatt merkelige murringer i magen, samt gått hyppig på do(snakker om ca 5-7ganger nattestid! i 2 dager). Kan dette skyldes graviditet? Ville kommet til himmelen dersom jeg var det! Dersom noen har opplevd slike symptomer eller hatt slik menslignende-ting, så gjerne si ifra :)

Need advise

• 1 måned senere...
Gjest Anonym 1
Skrevet

Hva med at jeg har hatt først normal mensen plutselig blir den ustabil over lang tid, også får jeg mensen og jeg blør i 1 mnd. Det var vanlig mensen samtidig som det var litt brunt. Nå har det gått over også har jeg begynt å blø igjen og det er brunt. Jeg er jomfru, og ikke brukt ppiller eller lignende. Jeg vet ikke om det er mensen eller blødning. Hva skyldes dette og er det farlig, hva kan jeg evt gjøre?

Håper på svar fort !!!!!

• Liker 1
Skrevet

Fikk mensen på Mandag og den var brun,

tirsdag, liten flekk med ferskt blod - resten brunt,

onsdag,ingenting,

torsdag, brunt,

og i dag brunt.. Wtf??

Aldri opplevd det før!! Noen andre som har opplevd dette? Hva kan det bety?

Ikke har jeg oppblåst mage som jeg pleier, og ingen mensensmerter!?!!!!

Litt ekkelt å skrive dette, er litt flau.. Hihi..

På forhånd, takk for svar! :-)

Har du nylig brukt Naproxen? Dette er nemlig en av bivirkningene til denne tabletten. Den er veldig god mot menssmerter, men neste gang du får mensen, blir den sånn som du har beskrevet, og gjerne mye kortere enn vanlig.

Jeg gikk på naproxen fordi jeg sleit med menssmerter før, men da mensen begynte å oppføre seg sånn, gav jeg opp og byttet p-piller i stedet. :P

Skrevet

Hva med at jeg har hatt først normal mensen plutselig blir den ustabil over lang tid, også får jeg mensen og jeg blør i 1 mnd. Det var vanlig mensen samtidig som det var litt brunt. Nå har det gått over også har jeg begynt å blø igjen og det er brunt. Jeg er jomfru, og ikke brukt ppiller eller lignende. Jeg vet ikke om det er mensen eller blødning. Hva skyldes dette og er det farlig, hva kan jeg evt gjøre?

Håper på svar fort !!!!!

Ustabil mens er helt normalt de første årene, også mengden. At du blør i en mnd er jo upraktisk, hvis du har blødd vanlig i en mnd så kan du også få jernmangel.

Om det ikke gir seg å blø så kan det jo være greit å få snakket med helsesøster eller lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...