Gjest milkyway Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Sakte har det sneket seg tilbake på meg. Orker ikke skrive noe langt innlegg om dette, ser ikke vitsen med å begrave seg ned i sykdommen. Før sleit jeg med anorexia. Rundt denne tiden i fjor ble jeg frisk, tenkte ikke på at jeg så tjukk ut, og alt var greit. Så, iløpet av sommeren, har det blitt verre og verre. På mandag brøyt jeg sammen foran kjæreste og to venner og innrømte det for dem og meg selv. Og akkurat som da jeg sleit før, har jeg tydd til idiotiske midler for å holde vekta nede. Tror virkelig folk at jeg LIKER amfetamin? At jeg synes det gir meg en så fin rus? Nei, jeg hater hater, HATER det, men jeg synes det er verdt det pga følelsen det gir meg tilbake, at jeg slipper å føle meg sulten på 2 dager. Hver uke i litt over 2 måneder har jeg drevet på sånn. Nå er det stopp på det, siden jeg iallfall har innrømmet at jeg har et problem, og det vil ikke bli noe problem å la være å ta det nå som jeg har skjønt hvorfor jeg tok det, og at jeg ikke liker det i det hele tatt. Måtte bare få luftet akkurat det der. I dag gikk jeg heller 2 km. Er det noen andre som har blitt friske, også plutselig fått tilbakefall og følt seg som en diger fettklump, på hele 45 kg? Og ikke takler å se ned på magen deres? Jeg trodde det ville bli bedre av å ta skrittet å innrømme problemet. Det var på mandag. Det har bare blitt verre og verre for hver dag, føler meg bare tjukk og jævlig. Det var jo sånn her jeg aldri mer skulle tenke. Og nå som jeg har sluttet i jobben (pga mobbing, det bidro mye til selvtillitten som førte til det her) har jeg plutselig kjempemasse tid til å tenke og forvrenge selvbildet enda mer. Hjelp?
yoga Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 (endret) Heisann, tilbakefall er nok ikke noe ukjent fenomen, nei.. Hvordan ble du frisk sist gang? Svaret du gir deg selv på det spørsmålet er også svaret på veien ut av den elendigheten du befinner deg i nå. Du må ta deg selv hardt i nakkeskinnet for å snu dette. Du har vært nedi anorexiens ensomme helvete før, og du trenger ikke tilbake. (og forhåpentligvis vil du ikke tilbake heller) Har du vært i behandling tidligere? Hvis ja, kontakt behandleren din. Minn deg selv på hvordan du hadde det på det sykeste forrige gang, og virkelig vurder om du vil tilbake. Det vil ikke bli noe bedre der nede denne gangen, heller verre siden kroppen allerede er for sliten etter forrige runde. Og amfetaminen: SLUTT! Ikke sett deg selv i den situasjonen at du blir avhengig av narkotika i tillegg!! Hvis du synes jeg skriver strengt til deg, så er det litt meninga, men absolutt ikke vondt ment Dette fikser du!! Endret 21. august 2009 av yoga
Gjest milkyway Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Takk for svar yoga, må innrømme jeg unngikk denne tråden med vilje mens det sto på som verst, men kan svare nå, bedre sent enn aldri Sånn er situasjonen akkurat nå: 2 uker og en dag siden jeg rørte amf, gikk til psykriatisk sykepleier forrige uke og skal igjen på mandag, har begynt å spise mer regelmessig og jogge istedenfor, føler meg fortsatt feit til tider, men det er bedre nå. Og avhengig ja, det visste jeg ikke jeg var (fysisk), lå i ei uke og ville rive av meg armer og bein for de verka så av abstinenser. Heldigvis er det over nå Hvordan ble jeg frisk sist? Jeg tror det var da jeg begynte å jobbe som servitør og løp rundt hele tiden og ikke rakk å tenke på spiseforstyrrelser, så forsvant de av seg selv. Men da sommeren kom begynte kollegaene å mobbe meg, pluss at det var doble skift, så det ble mye spising iløpet av en dag. Jeg gikk ikke opp en kilo, men jeg følte meg ille for det om. Nei, får håpe jeg får svar om jeg kommer inn på et kurs gjennom nav igjen snart (venta i ei uke, de greier jo ikke ringe kurset og høre engang, og de vil ikke gi meg nr heller) og fortsatt med joggingen, og kanskje hjernen min begynner å tenke klarere nå som jeg har begynt å ta vitaminer og omega 3 og får i meg proteiner. De skal jeg ha i meg uansett, så får jeg bare føle meg stappa, bedre det enn å ha en sløv hjerne som tar dumme beslutninger!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå