Gå til innhold

uønsket gravid


Fremhevede innlegg

Skrevet

Æsj altså. Jeg vil ikke være gravid. Og synes det høres så ugreit ut å ta abort. Tipper jeg er ca 5 uker fra første dag i siste mens. Så da blir det vel å svelge en pille eller noe og vente.

Noen som har gjort dette og overlevd? (Eller er dette et upassende innlegg i et svangerskapsforum?)

Hadde ikke merka dette hadde jeg ikke vært så sinnsykt tissatrengt hele tiden. Holder på å gå fra vettet. Kan ikke huske det var så ille sist jeg var gravid. Vondt i bekkenet har jeg også fått. Synes det er veldig tidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Æsj altså. Jeg vil ikke være gravid. Og synes det høres så ugreit ut å ta abort. Tipper jeg er ca 5 uker fra første dag i siste mens. Så da blir det vel å svelge en pille eller noe og vente.

Noen som har gjort dette og overlevd? (Eller er dette et upassende innlegg i et svangerskapsforum?)

Hadde ikke merka dette hadde jeg ikke vært så sinnsykt tissatrengt hele tiden. Holder på å gå fra vettet. Kan ikke huske det var så ille sist jeg var gravid. Vondt i bekkenet har jeg også fått. Synes det er veldig tidlig.

Jeg trodde jeg var i din situasjon for en måned siden. Men testn viste "ikkegravid". Kan ikke beskrive kor letta jeg var... Men uka jeg gikk å trodde... Det var så vanskelig. Det allerbeste rådet jeg vil gi deg er å kontakte www.Amathea.no så du har noen å hjelpe deg gjennom det uansett hva du velger. Det er umulig å stå opreist alene i en sånn "ufrivillig" situasjon. Du må finne noen å snakke med som er nøytral... Du har rett til å bestemme over din egen kropp uten andres påvirkning. Det er din kropp, og ditt liv. Sender en stor klemmm

Gjest Alabama
Skrevet
Æsj altså. Jeg vil ikke være gravid. Og synes det høres så ugreit ut å ta abort. Tipper jeg er ca 5 uker fra første dag i siste mens. Så da blir det vel å svelge en pille eller noe og vente.

Noen som har gjort dette og overlevd? (Eller er dette et upassende innlegg i et svangerskapsforum?)

Hadde ikke merka dette hadde jeg ikke vært så sinnsykt tissatrengt hele tiden. Holder på å gå fra vettet. Kan ikke huske det var så ille sist jeg var gravid. Vondt i bekkenet har jeg også fått. Synes det er veldig tidlig.

Jeg tok abort og overlevde. Er veldig glad for at jeg gjorde det.. Noen ganger passer det faktisk ikke.

Likevel er det vitkig å tenke seg godt om, og man skal vite at det ikke et enkelt valg. Hvis du trenger råd eller å høre andres historier i denne tråden, synes jeg du skal si litt mer om deg selv og din situasjon. F.eks skriver du at "sist jeg var gravid..." Hva mener du med det?

Skrevet

Du overlever nok. Men ta med det ro, virker som at du er bevisst på ditt valg, og tenk på det som noe som "må gjøres". Det er som du sier, noen ganger så passer det rett og slett ikke! Og det er et valg du tar og det går nok bra skal du se.

Du kan ta kjemisk abort ja, når du er kommet såpass kort. Jeg har tatt det, litt ubehagelig fordi jeg blødde så mye etterpå. (veldig kraftig menstruasjon) Men det går over og det er det.

Skrevet

HI her.

Jeg har en datter på snart 7 md, og skal dessuten opereres for en noe alvorlig fødselsskade snart. Så kroppen er absolutt ikke nok på høyden til å gjennomføre nytt svangerskap. Ikke psyken heller.

Men nå ringte jeg poliklinikken og jeg får først time neste fredag. Jeg kan ta første pille lørdagen. Selve aborten kan tidligst bli gjennomført mandagen. OG JEG SKAL GIFTE MED LØRDAGEN ETTER. Dvs 5 dager etter abortdagen!

Jeg er rimelig ute av meg.

Ikke kan jeg utsette det for vi skal på tre ukers bryllupsreise rett etterpå. Og jeg har ikke mye lyst til å la det gå noe lenger uansett, for sist svangerskap ble jeg veldig kvalm fra og med uke 5-6.

Synes alt er litt mye nå. Snufs. Jeg vil ikke ha noe vondt og blø på meg på min egen bryllupsdag.

Skrevet

Er det veldig dyrt å gjøre det privat, hvis du kan få ordnet det på dagen, i stedet for å måtte vente så lenge? Jeg tror jeg ville undersøkt den muligheten, ringt til en privat klinikk.

Skrevet

Husk en ting: Du kan "angre" en abort, ved å lage et nytt barn. Du kan ikke angre en fødsel ved å stappe opp ungen der den kom fra igjen. Du KAN adoptere den vekk, men da vil kanskje ungen dukke opp igjen om en 18-20 år... Og du vet ungen finnes der ute.

Jeg er i mot adopsjon pga jeg synes folk kan være fosterforeldre istedenfor. Vi har et skrikende behov for det. Jeg ville satt det først, før jeg begynte med prøverør og styr...

Har du muligheten til å "stoppe" fødselen, så synes jeg at det er best for alle ihvertfall.

Skrevet
Er det veldig dyrt å gjøre det privat, hvis du kan få ordnet det på dagen, i stedet for å måtte vente så lenge? Jeg tror jeg ville undersøkt den muligheten, ringt til en privat klinikk.

Private klinikker utfører ikke aborter i Norge.

Skrevet
Husk en ting: Du kan "angre" en abort, ved å lage et nytt barn. Du kan ikke angre en fødsel ved å stappe opp ungen der den kom fra igjen. Du KAN adoptere den vekk, men da vil kanskje ungen dukke opp igjen om en 18-20 år... Og du vet ungen finnes der ute.

Jeg er i mot adopsjon pga jeg synes folk kan være fosterforeldre istedenfor. Vi har et skrikende behov for det. Jeg ville satt det først, før jeg begynte med prøverør og styr...

Har du muligheten til å "stoppe" fødselen, så synes jeg at det er best for alle ihvertfall.

HÆ?

Du er i mot adopsjon, men synes fosterforeldre er tingen. Hvorfor?

Er det ikke bedre for barnet at det adopteres bort og for nye foreldre enn at det skal leve i usikkerthet hos kanskje flere fosterforeldre, for det skjer dessverre ofte.

TS: Kan du ikke ringe legen din å si at du skal gifte deg og vil veldig gjerne ha dette overstått fort. De har helt sikkert forståelse for det og presser deg inn, det meste er jo gjort hjemme likevell hvis du velger medisinsk abort.

Skrevet

HI her.

Kan fortelle at det er lovpålagt fra stortinget at man MÅ SE AT HJERTET SLÅR på ultralyd før man har lov til å ta abort. Og det skjer ikke før i uke 6.

Jeg ringte og spurt om jeg kunne komme inn før pga bryllup osv, men det er helt umulig. Dvs jeg kunne kommet i uke 5, men dersom de ikke finner hjertet da, så får jeg ikke ny time før om to uker igjen, og det er jo helt uaktuelt for meg.

Jeg får bare klare det.

Skrevet
Kan fortelle at det er lovpålagt fra stortinget at man MÅ SE AT HJERTET SLÅR på ultralyd før man har lov til å ta abort.

Skjønner at dette blir litt OT, men hvorfor i alle dager er det det? :klø:

Ønsker deg lykke til, HI, håper alt går i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...