Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Hvordan gå ned 15 kilo? Jeg veier 82 kg, før sommeren i fjor veide jeg 76 kg. Så det siste året har jeg jo lagt på meg en del. Tenker egentlig ikke over vekta mi, men jeg har nå bestemt meg for å gå ned hvertfall 15 kilo, da jeg veide 72, var jeg for tjukk også, så jeg tenker på å kanskje gå ned til 65. Men jeg ser det jo ann på vekta når jeg har komt med nedover i vekt, er jeg ikke overvektig når jeg er 70, slakter jeg meg ikke mer. Vil ikke blir super tynn. Jeg nærmer meg 30 og vil ikke bli tjukkere å tjukkere, så nå skal det slankes. Ser ikke på meg selv som tjukk, men jeg har for mange kilo, nå som magen begynner å henge over buksekanten, skal det i hvert fall vekk, den har i årevis vært lenger ute enn buksekanten, men nå begynner den snart å henge ned. Det er på magen jeg har fått det meste, vet det ikke går ann å punktslanke seg, så jeg er jo ute etter å slanke hele meg. Er ikke interessert i å melde meg inn på noe treningsstudio, dans eller noe slikt, vil ha det slik at jeg kan styre treningstidene akkurat når det måtte passe meg. Vet jeg må være streng, skal jeg virkelig få dette til, så går det mange måneder uten slike resultater jeg ønsker , skal jeg heller vurdere slankekurs, trenings studio eller noe slikt. Jeg har nå laget en enkel plan… Tror dere jeg kan gå ned 15 kilo med dette programmet? Hvor lang tid kan jeg rekne med at det vil ta? Kan de 15 kg avta på 1,5 år? Mandag: Hjemmetrening, Tirsdag: Gå/jogge eller sykle tur, minimun 30 min, lengden kan her variere mellom 30 min og 2-4 timer, alt etter hvor jeg går/sykler, og når jeg går/sykler tur har jeg aldri lysst å stoppe å snu. Kommer stort sett til å gå tur i ulent terreng, liker ikke så godt å gå turer langs veien… Turene innholder både oppover, nedover og flate bakker. Onsdag: Hjemmetrening. Torsdag: Gå/jogge eller sykle tur. Fredag: Hjemmetrening. Lørdag: Hjemmetrening Søndag: Gå/jogge eller sykle tur. Hjemmetrening inneholder: sit-ups, armhevinger og andre styrketrening metoder med både armer, bein og mage. Jogge (med å stå samme plass hele tiden). Og hoppe og sprette til musikk. Vanskelig å holde på 30 min med slikt, men skal lete etter treningstips på nettet. Kommer alltid til å passe på at jeg blir både svett og sliten.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Hvorfor kan du ikke gå tur hver dag, istedenfor å stå og hoppe på stuegulvet?
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Bestemte meg for å gjøre det etter at jeg gikk tur med en hund jeg passet tidligere i sommer, men det har liksom ikke blitt, men det har blir 1-3 ganger i uka etter det. Har ikke tid hver dag egentlig. Går jeg tur, er det sjelden det bare bli på den tiden jeg bestemmer meg for. Så nå har jeg bestemt meg at MINIMUM 3 dager i uka skal jeg gå tur.
Rampolina Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Hjelper ikke å bli mer aktiv om du trøkket innpå med usunn mat/godis når du kommer tilbake. Du må finne balansen mellom inntak og forbrenning. Dvs mat/trening. Hvis du googler litt i øst og vest vil du finne mange veier til Rom, men èn ting er sikkert; du må få styr på inntaket. Kutt ned på karbohydrater, men ikke unngå det. Spis mager mat. Beveg deg. Jeg har gått ned 12 kg nå, så jeg vet hva jeg snakker om. Spis ofte og PLANLEGG hva du skal spise. Da er du bevisst på hva du får i deg, og du spiser ikke mer enn du har bestemt deg for. LYKKE TIL! Klart du klarer 15 kg på et år hvis du virkelig vil :o)
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Takker for svar:-) Jeg har ikke peiling når det gjelder hva kabrohydrater og mager mat er, men jeg får vel lete rundt på nettet. Godis spiser jeg ikke så ofte, er opp og ned. A.o.t noen ganger i uka, andre ganger ikke i det hele tatt i uka. Skal herretter kun spise godiser i helgene. Når jeg spiser godiser er det som regel chips eller sjokolade. Brød overdriver jeg aldri med å spise, men middag er jeg superglad i og spiser meg ofte altfor mett på det. Så skal skjerpe meg der. Hater å lese om kosthold og trening, men får vel heller pine meg gjennom litt lesing nå da, for å nå mine mål.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. august 2009 #6 Skrevet 20. august 2009 Hei! Dersom du lager så mye middag at du har nok til å spise det alt for mett på det (og gjerne enda litt til!) vil jeg anbefale deg å tilbrede det du skal spise og bare det. Unngå å sette kjeler på bordet, dander istedet maten ved benken. Lykke til! Det er vanskelig akkurat nå, det er en jungel av informasjon der ute. Det blir nok lettere etter hvert
Chanel.No5 Skrevet 20. august 2009 #7 Skrevet 20. august 2009 (endret) Anbefaler deg å lese deg til kunnskap. En time med en personlig trener/veileder fra ett treningssenter for å hjepe til med å sette opp ett program for trening (hjemme og ute) og få tips til kosthold ville jeg anbefalt, dette til tross for at du ikke ønsker å melde deg inn. Mange sentre tibyr dette selv om en ikke er kunde, lat som at du har planer om å mede deg inn om de er vanskelige. Les på nettet, her inne på KG, www.iform.no www.iform.nu www.lavkarbo.no www.melk.no www.trening.no er noen eksempler. Endret 20. august 2009 av Lotte27
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #8 Skrevet 20. august 2009 Styrketrening (dvs trening som gjør musklene sterkere, f.eks sit ups) skal ikke gjøres to dager på rad. Musklene trenger minst en hviledag mellom hver økt, for at treningen skal ha noen effekt. Og når det er sagt: Det er ikke treningen det kommer an på. Trening er et must for å holde seg sunn, ja selvsagt, men enda viktigere er et riktig kosthold. Hold deg unna karbohydrater. Karbohydrater er sukker - og sukker tukler med horomonbalansen din og gjør deg feit. Vanlige matvarer som inneholder karbohydrater er potet, ris, brød, müsli, godteri, popcorn, sjokolade, brus, saft, osv osv. Kort sagt: Styr unna grønnsaker som vokser under bakken, styr unna alt som inneholder korn, og styr selvsagt unna alt av frukt, ferdigprodukter og godteri og slikt, som inneholder sukker (frukt inneholder fruktose, som er sukker). Spis fett og proteiner. Egg, grønnsaker, kjøtt, nøtter, oljer, meierismør (styr for all del unna margarin, som inneholder herdet, bearbeidet fett) osv. Med andre ord: Bruk hodet, tenk logisk, spis NATURLIG. Anbefaler www.lavkarbo.no , dersom du vil lese mer om naturlig, sunt kosthold.
Gjest Supermimz Skrevet 20. august 2009 #9 Skrevet 20. august 2009 Heihei..Nå kommer jeg igjen med antisukker pratet mitt. Flott at du holder på å bli mere aktiv. Om du har virkelig bestemt deg for en forandring, så har jeg noen forslag angående matveien. Det mest viktige er å kutte ned på sukker og det usunne fettet. Usunnt fett og sukker finner du i ferdig mat, som frossenpizza, kjøpesauser,toroposer osv..I tillegg til junk selvfølgelig. Man får i seg mye skjult sukker som produsentene gjemmer bort i matvarer som egentlig ikke trenger sukker, for at det skal selge mest mulig. Les på pakkene om du ønsker å styre unna det unødvendige sukkeret, og lag sausen selv. Velg helst grovris,grovpasta,lettmelk, men hovedsakelig masse grønsaker hver dag og lett kjøtt som kylling,kalkun. Spis lite og ofte. Velg gjerne lettbrus, men husk at du kan bli avhengig av drikken. Du sier du spiser sjokolade. Jeg vil anbefale å kutte ned og kansje slutte helt. Det er vanskelig å kutte ut sukker fordi kroppen krever sukkeret som du har vendt deg til. Om du synest det er vanskelig å kutte ned på sukkeret så vil jeg anbefale krom kostttilskudd, som minsker søtsuget og regulere blodsukkeret..Etterhvert som kroppen blir avvent så blir det lettere.
Gjest Liveline Skrevet 20. august 2009 #10 Skrevet 20. august 2009 Jeg har et godt råd ... GÅ masse. Selv har jeg trent på treningsstudio i flere år, 3-5 dager i uken. Har trent forskjellig, yoga, styrke, aerobic, osv ... og jeg gikk ned noen kilo og fikk en strammere og friskere kropp. Men det store utslaget skjedde først da jeg begynte med lange spaserturer 3-5 dager i uken. Da snakker jeg om superraskt tempo i ulendt terreng, jogger oppoverbakker, og går så raskt jeg klarer resten av løypen på 9 km. Jeg spiser akkurat hva jeg har lyst på, is spiser jeg hver dag, bla - men jeg har merket at jeg ikke klarer så mye middag som tidligere så det blir mange flere og mindre måltider. Men jeg teller hverken kalorier eller karbohydrater og har i løpet av 4 uker gått ned flere kilo og magen er omtrent borte. Armene har blitt strammere og lårene og leggene er også stramme og flotte .. Så jeg anbefaler å gå i hurtlig tempo slik at du blir skikkelig svett. I starten av løypen - til jeg kommer gjennom den første oppoverbakken så sliter jeg med pusten for jeg går så fort, men når jeg er over det så går det av seg selv .. I tillegg så trener jeg på studio 3 dager i uken, styrke og pilates. Ved å gjøre som dette så slipper du å telle kalorier, for det første så forbrenner kroppen enormt - i tillegg så vil du merke at du ikke har så lyst på godterier og at du ikke klarer så store middagsporsjoner lenger. Jeg spiser kraftig salat med grovt brød til lunsj hver dag - samt masse frukt, bær og grønnsaker ellers. Er jeg lysten på noe søtt så spiser jeg bær, frukt eller is ... Kjøper forresten chips til helgene - men da velger jeg en type med redusert fettinnhold som faktisk smaker kjempegodt, Herrs, så lager jeg en deilig hvitløksdipp til
Gjest Gjest_Lilli_* Skrevet 21. august 2009 #11 Skrevet 21. august 2009 Hei! Jeg fikk nok av vekta mi rett før sommerferien. da var jeg oppe i 104 kg, 24 kilo unna matchvekta mi fra gammelt av. Jeg har ikke trimmet noe særlig i starten, siden jeg var så tung og alt var så tungt. Regulerte kostholdet: Kjøpte inn masse egg, cottage cheese, tunfisk, grønnsaker, frukt, nøtter, lyst kjøtt og avokadoer. I løpet av 6 uker gikk jeg ned 7 kg, er nå på 97. Gått ned mange cm overalt. Nå skal jeg ha et par uker med fortrening(stretching, øvelsestrening osv) før jeg begynner på Stronglift.com sitt 5x5 vektløftingsprogram. Tingen er det, som jeg har lært etter mange år med mislykka slanking. Er at det nytter ikke å bare gjøre en av delene. Man må løfte vekter, gjøre cardio OG endre på kostholdet for effektivt å gå ned i vekt. Jeg spiser rundt 1900 kcal hver dag, og kiloene bare renner av. Lykke til!
Leifr Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 Regulerte kostholdet: Kjøpte inn masse egg, cottage cheese, tunfisk, grønnsaker, frukt, nøtter, lyst kjøtt og avokadoer. I løpet av 6 uker gikk jeg ned 7 kg, er nå på 97. Gått ned mange cm overalt. Nå skal jeg ha et par uker med fortrening(stretching, øvelsestrening osv) før jeg begynner på Stronglift.com sitt 5x5 vektløftingsprogram. Se her, ja, dette er riktig framgangsmåte. Reguler og kontroller kostholdet på en fornuftig måte, og tren effektivt.
Chanel.No5 Skrevet 21. august 2009 #13 Skrevet 21. august 2009 Reguler og kontroller kostholdet på en fornuftig måte, og tren effektivt. Bra oppsummert!!
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #14 Skrevet 22. august 2009 Takker for alle svar:o) Er så mye å lese om slikt, men lover at jeg skal lese litt, selv om jeg HATER å lese om kosthold og trening, interresserer meg ikke en plass for det. Hadde nok ikke vært dumt med veiledning fra noen, men kommer nok ikke til å gjøre det nå. Vil heller prøve å være aktiv hver eneste dag, skal prøve å få gått mye tur, men det er igrunnen kjedelig når det bare er for å gå liksom. Men tar med meg hund av og til, da er det så mye gøyere, elsker å gå tur med hund (har ikke egen, skulle gjerne hatt, men har ikke tid nok alltid. Skulle ønske jeg fant på noen ideer til hobbyer i skog og mark, slik at det var mer enn å bare gå/jogge tur. Å finne ut hva man egentlig skal spise er jo umulig virker det som... Men har bestemt meg for å spise, brød til frokost, lunsj... Ett eller anna til middag, varierer fra dag til dag her (det har jeg alltid gjort), men skal bli strengere med meg selv slik at jeg bare spiser meg passelig mett. Junk food spiser jeg sjelden. Så tenker jeg en frukt eller youghurt mellom middag og kvelds, spiser jeg en gang til før kvelds tar jeg brød eller knekkebrød, så tar jeg knekkebrød til kvelds. Men hva er sunt pålegg? Er ikke så glad i pålegg, så går for det meste i sjokoladepålegg, og pølsepålegg. Når det gjelder trening vil jeg prøve å bare hoppe og sprette rundt på stuegulvet de dagene jeg ikke går tur. På jobb drikker jeg saft, hjemme skal jeg bare drikke vann og juice av og til. Brus av og til i helgene. Godiser bare i helgene. I ukene kun når jeg får tilbudt hos andre, er sjelden det. Har jeg med drikke noen plass blir det saft, klarer ikke å drikke vann når det er medbrakt. Men tar jeg med drikke på tur i skog og mark blir det vann. Tenker å prøve dette, å se hvordan det går, skal bli enda strengere med kosthold og trening om jeg ser at det ikke gjør noe særlig endringer etter noen måneder....
Kamikatze Skrevet 22. august 2009 #15 Skrevet 22. august 2009 (endret) [...] Skal herretter kun spise godiser i helgene [...] Dropp all godis. Tenk at hver minste sjokoladebit blir hengende fastere enn om du limte den til vomma med superlim. Saft på jobben er vel heller ikke noe bra? Det eneste du risikerer er å bli oppkvikket noen minutter, og så blir du regelrett sliten. Friskt vann bør være eneste tørstedrikk. Første steg på veien er å skjønne at hvert gram teller. Og at det er når det blir mange nok samlet at det merkes. Derfor er det greit å se litt på hverdagene. Hvilke vaner som legger seg rundt hofta. Det er kun én måte å ta av på, og det er å gi kroppen færre kalorier enn den forbrenner. Enten spiser du mindre mengde, magrere mat, eller øker forbrenningen ved å lee på deg, eller helst en kombinasjon - det går oftere raskest. Men det er to viktige ting, som lett velter de gode forsettene, om de ikke tas hensyn til: 1. Endre vaner! Når du legger om til sunnere matvaner i hverdagen, er det noe som skal være med deg videre i hverdagene. Det verste du risikerer da, ved å ryke på et slankeopplegg, er at du blir 'på stedet hvil' og unngår å legge på deg. - Altså, først etablerer du vaner som holder deg sunn, og der du er. Deretter ser du hva du er villig til "å ofre" for å gå ned. 2. Gjør det lettvint for deg! Bytte sjokoladene i knekkebrød med brunost, og ta trappa istedenfor heisen er enkelt å gjennomføre. Allverdens hightech nutritionkurer og avanserte analyser av kroppens evne til å absorbere hvetekimens fosforinnhold hjelper deg ikke hvis du bare smaker på dem en gang eller to. Da er det enkle å foretrekke. Så oppstår spørsmålet: Hva er det enkle? Gå av bussen et stopp før, og et stopp etter der du pleier. Beregn den ekstra tiden det tar inn i andre planer. (Eller parker en km unna jobben.) Aldri ta heis. Heis er fy fy! Rulletrapper også. Bruker du mindre enn et kvarter på å gå til butikken, lar du bilen stå. Tenk at du sparer miljøet, og bidrar til renere luft, pluss at bensin er ikke gratis. Lag deg et ærend! Er det vanskelig å motire deg til å gå tur, bestem deg for et mål med turen. - Biblioteket etter en bok om kosthold... Levere boka igjen på biblioteket... Besøke venninna... Gå vindusshopping ... hurtig. Sprut noen oljedråper her og der på sykkelen. ALDRI handle på tom mage. Heller ikke bensin. Dropp boller, "kosemat", godis, saft og brus totalt. Det siste du trenger er tomme kalorier. Men se ikke på det som om alt er tapt om du ryker en gang eller ti. Husk det viktige er å etablere gode vaner. Lær deg litt grunnleggende om kosthold. Ikke bare slankegreier. Du risikerer å gi deg selv et skjeivt virkelighetsbilde. Men lær litt om hva maten inneholder, hva kroppen trenger og hvorfor. Blablabla, sant? Spis mindre porsjoner! Ta et nummer mindre tallerker, en stund. Etterhvert kan du lære deg å legge maten pent på tallerken. Ikke lesse på en haug. Den skal ligge midt på, og du kan gjerne se bunnen, her og der. Husk at en sjokolade er verd sin vekt i fett, og at to slike overlessede kjempeporsjoner fra forrige avsnitt, må til for å veksle en sjokoladebit. Og det er fire til seks dagers middager det. Altså: Bli bevisst hva du stapper i munnen. Ikke ha det for travelt! Det er viktig å ta deg tid til å nyte livet også. Har du gjort noe særdeles glupt på jobben, eller vunnet kryssordstafetten er det viktig å belønne deg selv. Bare venn deg av med å belønne deg selv via kjeften! Alkohol (kalorier som om det var flytende sjokolade), konfekt, kake, godis! Fellene er mange, og det er (heldigvis) lett å snuble. Men prøv å belønne deg selv med opplevelser: Å, nå var jeg flink! I ettermiddag skal jeg kjøre så langt jeg kommer, og så gå en time innover i fjellet. Så skal jeg sitte og nyte meg selv og utsikten! Neivel? Hva med å dra på spa da? Inntil du kommer litt mer hardcore inn i dette her? Hva glemte jeg nå? Endret 22. august 2009 av Kamikatze
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #16 Skrevet 22. august 2009 Takker for nytt svar :o) Å drikke vann hele tiden klarer jeg ikke. Er ikke særlig glad i vann. Men går greit om jeg spiser til. Jobber bare 4 dager i uken, så da kan jeg jo først prøve å ha med kun vann til drikke en gang i uken på jobb, til å begynne med. Har prøvd flere ganger å ha kun vann med, men da fører det til at jeg nesten ikke drikker. På sommeren blir vannet varmet litt opp også, men nå som det blir kaldere blir det kanskje lettere. Hadde jeg likt brunost skulle jeg gledelig spist det, men liker hverken brun eller hvit ost. Det å droppe all godis sier noen mens andre sier det kan være lov i helgene. Sjelden jeg kjøper, men chips og sjokolade kjøper jeg av og til. Vil heller spare pengene enn å kjøpe mye godis ofte. Denne helga har jeg ikke kjøpt godiser, skal ikke kjøpe heller, men skal på besøk i kveld, så da blir det goddiser å spise der. Er som regel veldig opptatt i helgene med diverse, så godtesuget er ikke så mye til stedet da, er mest til stedet i ukene, da det er litt roligere tider, men travelt i ukene også. Grunnen til at jeg ikke vil melde meg på noe treningsstudio eller andre former for trening er for jeg har ikke tid til trening. Så vil ha det slik at jeg kan styre det selv. Kan fint hoppe og sprette vilt rundt på stuegolvet jeg mens jeg ser på tv. Ellers har jeg begynt med 10-15 min hopp og sprett rett før leggetid. Skulle gledelig parkert bilen ett godt stykke unna jobben jeg, men da er jeg redd jeg ikke rekker jobben tidsnok, da, jeg ofte får det for travelt på morningene. Nå fikk jeg en ide, etter jobb, kan jeg se om jeg kan ta meg en liten runde å gå før jeg setter meg i bilen å kjører hjem... Ja tar som regel trapper fremfor heiser. Alkohol dikker jeg aldri. Å feste uten å innta alkohol er da 0 problem. Hender jeg er sulten når jeg handler, men jeg kjøper sjelden mer enn det jeg skal ha for det om. Er ingen problem med å motivere meg med å gå tur, gjør meg ikke noe å gå tur uansett vær, men det er liksom kjedelig bare for å gå for å gå.... Det er liksom så mye jeg kunne fått unnagjort i stedet på den tida jeg bruker på tur. Men det er jo kjempeherlig å gå innover fjellet å sette seg ned å nyte utsikt, stillhet og naturen. Når jeg begynner å gå eller sykle kan jeg fint gjøre det i mange timer.
Kamikatze Skrevet 22. august 2009 #17 Skrevet 22. august 2009 Ser du allerede har begynt å "krangle" med meg. Det er bra. For essensen i hva jeg sier er jo at du må finne ut selv hva som funker i ditt liv, på en sånn måte at dette blir sunne vaner. Vaner du gjør naturlig. Vaner er mye bedre enn forsetter... Bare ha et bevisst forhold til at alt du dytter i gapet blir sittende fast, noe mer enn annet. Potetgull er i likhet med sjokolade rent fett, og legger seg utenpå deg. At de gjemmer fettet i potet er genialt. Den absorberer fettet, og fettet gjør at sprøheten holder seg, som i kjeks. Men det er altså knasende spekk du dytter i deg. Og den tar plassen til ekte mat, som skal gi deg energi og overskudd, istedenfor valker. Du må bestemme deg! Slutt med å lete etter unnskyldninger for å opprettholde dårlige vaner. Du har helt rett i det at det vil bli knapt med tid om du parkerer ti minutters gange unna jobben. - Hvis du starter ved det samme tidspunktet... Skal du komme ti minutter før, bør du stå opp en halvtime tidligere, og legge deg en time før. Men seriøst; dagen blir bedre av å starte med smil og hvilepuls. Hvis du ikke rekker å gjøre et eller to planlagte dagligvareinnkjøp i uka, slik at du må haste innom butikken etter jobb for eksempel, kan du med fordel ta med en banan eller et smurt knekkebrød i veska. En havrekjeks er bedre enn å komme hjem med en hel delikatesseorgie. Ellers så virker det som om du er veldig godt i gang med å tenke over ting. Jeg tok meg ikke tid til å finlese hele tråden, før jeg postet sist, men dette er inntrykket jeg satt tilbake med fra hva jeg leste. Det at du tenker det ut, og veier for og i mot, tar jeg som et tegn på at du har hva som skal til for å lykkes. En ting som hjalp meg, da jeg skulle ned etpar buksestørrelser, var å oversette matvarer til bevegelse. - Å bli årvåken på hva ulike ting egentlig koster meg. Typisk: "Denne Colaen er 40 kcal pr 100 milliliter. Det er 200 kcal det, i ei halvliterflaske. Jeg forbrenner ca 5 kcal i minuttet ved å gå så hardt at jeg svetter og blir anpusten. Denne Colaflasken koster meg en slik 40 minutters heseblesende tur. Hvis ikke vil den skvulpe rundt midja. Videre finner jeg det motiverende å tenke at ved å droppe colaen, og likevel ta den turen, kvitter jeg meg med den forrige colaen viljestyrken bøyde unna for. La det gå sport i å motivere deg selv, og for all del ha det gøy! For du har helt rett: Det går fint å hoppe hjemme. Opp og ned trappa. Coyotedans på badet, og mp3spilleren som hjelpemotor ute på tur. Men selv om du gjerne kan gå i timesvis, er ikke småturer på halvtimen heller å forakte, hvis de kommer istedet for sofaen. Nei, men nå skal jeg ikke tyte så mye at du mister motet. For det var jo det motsatte som var intensjonen. Det virker som om du er på god vei mot en strammere og sunnere tilværelse allerede. - Mentalt. Nå handler det bare å få det omsatt til praksis.
danthea Skrevet 22. august 2009 #18 Skrevet 22. august 2009 Sjekk ut vektklubben på nettet. Der får du masse info både om mat og trening. Og du kan gjøre det i ditt eget tempo. Og evt engasjere deg i diskusjoner, hjelpe og få hjelp av andre deltakere. En ting er sikkert. Snur du ikke vekten nå vil du angre om noen år hvor det er enda flere kg Stå på! og lykke til
Wildlily Skrevet 22. august 2009 #19 Skrevet 22. august 2009 Jeg bruker Fitday.com som min vektside. Lett å legge inn og følge vektnedgangen. Min ser ut slik som dette: Min logg De første 7 kiloene har jeg ikke trent, bare regulert. Siden jeg platået på mensen så har jeg nå starta å trene for å få go gang på forbrenningen selv under mensen
Shipwreck Skrevet 22. august 2009 #20 Skrevet 22. august 2009 Når det gjelder trening har jeg funnet ut at det er kjempegøy å sykle. Press deg opp bakkene, ikke gå! Nyt nedoverbakkene. Det blir som en slags intervalltrening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå