Gå til innhold

Noen spørsmål ;)


Gjest gest

Anbefalte innlegg

Hva blir man egentlig tynn av ? Blir man foreksempel tynn hvis man trener hver dag og spiser bare fisk , kylling og grønnsaker ? Jeg vil jo tro det , uansett om man kanskje ikke får i seg alle næringstoffene da?

Kan alle kroppstyper bli tynne ? Jeg mener ikke sånn syltynn , men fin tynn.

Hva skal jeg gjøre når jeg er cirka 163 høy og veier 66 kg ? Har gått ned frå 70 , men det stoppet vist på 66.

Hjelp ?

Har tilgang til treningssenter . Så trenger jeg tips om sunn mat . Vil helst unngå pasta , ris og brød. Er det greit med fullkornpasta og brun ris ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva blir man egentlig tynn av ? Blir man foreksempel tynn hvis man trener hver dag og spiser bare fisk , kylling og grønnsaker ? Jeg vil jo tro det , uansett om man kanskje ikke får i seg alle næringstoffene da?

Kan alle kroppstyper bli tynne ? Jeg mener ikke sånn syltynn , men fin tynn.

Hva skal jeg gjøre når jeg er cirka 163 høy og veier 66 kg ? Har gått ned frå 70 , men det stoppet vist på 66.

Hjelp ?

Har tilgang til treningssenter . Så trenger jeg tips om sunn mat . Vil helst unngå pasta , ris og brød. Er det greit med fullkornpasta og brun ris ?

Du vil nok bli tynn om du begrenser deg til fisk, kylling og grønnsaker, men da må du også ønske mangelsykdommene velkommen. Du får ikke i deg alt du trenger gjennom de matvarene.

Om du har tilgang til treningssenter så be om treningsveiledning og få hjelp til å få satt opp et treningsprogram ut fra de målene du har. Tren styrke - og nei du vil ikke bli muskelbarbie over natta ;) Du får en strammere og mer definert kropp, muskler veier kanskje mer enn fett, men det tar mindre plass - for å si det enkelt.

Fullkornspasta og brun ris er helt greit det. Du ikke kutte ut ris, pasta og brød, det som teller er hvilken type du bruker og hvilke mengder du inntar. Spis sunt og variert, og få i deg de næringsstoffene du trenger. Det hjelper ikke å se bra ut om kroppen ikke får det den trenger for å fungere bra.

Å trene hver dag, tja.. Kroppen trenger jo tid til å komme seg og å få hvilt ut mellom øktene. Så du bør nok ha ihvertfall en hviledag i uka hvor du ikke har heftig aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vektnedgang er det ett "enkelt" svar - Det er kalorier inn og kalorier ut som teller. Får en i seg mindre kalorier enn en bruker på en dag så går en ned i vekt. Om dette skjer ved at en inntar mindre mat, ved trening eller en kombinasjon har ikke noe å si om en kun ønsker å gå ned i vekt.

Det beste er å ha ett sunt normalt kosthold kombinert med trening og nok med søvn. Det skal være en livsstil en kan leve med og derfor er det viktig at en ikke overdriver og deretter blilr lei og faller tilbake på gamle vaner.

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...