Gå til innhold

Prøvetid


mizlis

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med min kjære i snart 2 år. Vi prøver å lage barn, men det er ikke så enkelt som jeg trodde.

Jeg prøver å gå ned i vekt og spise sunt, men det tar tid. Jeg har et høyt aktivitetsnivå, men sliter likevel med vekta.

Nå er vi inne i prøveperiode 5 og startet med dong quai og damiana for 2 uker siden. Mannen min tar e vitaminer, selen og sink (multivit) og damiana.

Skal ta wild yam etter eggløsning.

Vi har :sengekos: hver dag omtrent. Håper mensen ikke kommer denne perioden da. den er forventet 31 aug.

Jeg går jevnlig til akupunktur og håper det også kan hjelpe.

Krysser fingrene for at en spire sitter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og gratulerer med fersk prøvedagbok! :danser:

Prøvetiden kan by mange rare føleleser, deriblant fortvilelse, tristhet, spenning, glede, nysgjerrighet, desperasjon osv osv.. Det er det som er så fint med å ha en dagbok! Her kan du dele gleder og sorger med andre som har det på akkurat samme måte som deg. Jeg har har veldig glede av min i hvert fall! :jepp:

Selv er jeg i PP 4, så vet alt om alle de overnevnte følelsene! :fnise: Men, det er viktig å huske på at det er helt normalt å bruke opptil et år for å bli gravid. Og man kommer jo nærmere og nærmere målet for hver PP som går!

Håper du slipper å henge her inne så lenge, og at spiren sitter i PP 5! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntring!

Jeg håper jo på at det skal gå nå da, men tiden går sakte av og til.

Har ikke drukket alkohol eller røkt siden jeg begynte med prøving, det er jo positivt, men har lyst å gå ut å drikke en helg...

Ikke det at jeg er noe til festløve, men jeg savner å ta en øl med venner og tulle litt.

Sukk!

Er det noen med lignende situasjon som har løsning på det el?

Man kan vel drikke før EL, men jeg tenker på kaloriene i alkohol og det at om jeg får EL tidligere så er det ikke så bra.

EL testen viser bare svak strek, håper det endrer seg i morgen.

Jeg kan ikke tempe for stoffslifte mitt er lavt og jeg er stort sett varm hele tida....

Lykke til for andre prøvere, måtte det gå denne gang. :tommel:

Endret av mizlis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var endelig EL testen positiv, så jeg håper på klaff denne gang. Etter at mannen min startet med vitaminer så har spermen blitt mer vannaktig. Håper det er positivt.

Lenge å vente til evt mens. Eller graviditetstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Så spennende med en ny prøverbok, som forhåpentligvis går over i graviditetsdagbok snart :lur:

Det med prøving er ikke lett nei, spesielt når det er så ønsket. En blir like skuffa hver gang testen er negativ og tanta kommer på besøk. Men det klaffer for de fleste en eller annen gang, la oss håpe dere slipper å vente så altfor lenge. Høres jo positivt ut at testen var positiv da :)

Selv sitter jeg nå med en skjønn liten prins, etter mange prøveperioder, 2 sa og 1 ma. Men det er nesten glemt nå, vi har endelig fått babyen vår :rødme:

Blir spennende å følge med nå, tid er testdato da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder fest og drikking så blir lysten enda mer tilstede når man føler man ikke kan, kjenner til det. Selv ammer jeg jo, og får ikke pumpet, så jeg kan ikke ut å drikke nå. Men for et par uker siden hadde jeg litt ekstra melk og tenkte at jeg skulle ta en tur ut. Gjorde jeg det, nei. Når jeg visste jeg kunne var det ikke et "savn" lengre, så jeg ble heller hjemme å koste meg med L jeg :fnise:

Nå vet jeg ikke om det er slik for alle, men trangen er stor når en ikke kan. Mens når en kan, gidder en ikke eller har ikke lyst :)

Om du vil ta deg noen glass så kan du vel gjøre det når du har mensen, kan du ikke?

Ville ikke gjort det etter el, ei heller ikke like før el. Trenger jo ikke drikke deg usansynlig full :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Takk for hyggelig innlegg! :)

Jeg forventer å få tanta på besøk ca 3 sept. Tar en grav.test ca 7. sept om den ikke kommer. (håper jo ikke det)

Savner ikke drikking så veldig, hverken jeg eller mannen min drikker noe særlig.

Han blir full av å lukte på korken :fnise: Jeg drikker ikke så jeg blir dritings uansett, max 4-5 øl på en kveld. Drikker ikke sprit og vil liker jeg ikke noe særlig.

Når jeg har mens er jeg som regel oppblåst, humørsyk og har vondt. Ikke så gøy å feste da.... Men takk for forslag. Jeg klarer meg fint uten alkohol. Det er en liten pris å betale om jeg kan få barn.

Gleder meg og gruer meg for det blir jo første. Har mer peiling på å oppdra hunder.... :fnise: Men siden foreldrene mine gjorde en så god oppgave med å oppdra meg så får jeg vel litt hjelp av de.

Men nå håper jeg først å fremst på å bli gravid.

Jeg synes det er mange her inne som har MA eller SA, Det er jo leit da. Men det er vel bare sånn livet er. Håper det ikke skjer.

Det som ikke knekker en gjør en sterkere.

Koselig at andre får barn, men jeg vil og!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for hyggelig innlegg! :)

Jeg forventer å få tanta på besøk ca 3 sept. Tar en grav.test ca 7. sept om den ikke kommer. (håper jo ikke det)

Savner ikke drikking så veldig, hverken jeg eller mannen min drikker noe særlig.

Han blir full av å lukte på korken :fnise: Jeg drikker ikke så jeg blir dritings uansett, max 4-5 øl på en kveld. Drikker ikke sprit og vil liker jeg ikke noe særlig.

Når jeg har mens er jeg som regel oppblåst, humørsyk og har vondt. Ikke så gøy å feste da.... Men takk for forslag. Jeg klarer meg fint uten alkohol. Det er en liten pris å betale om jeg kan få barn.

Gleder meg og gruer meg for det blir jo første. Har mer peiling på å oppdra hunder.... :fnise: Men siden foreldrene mine gjorde en så god oppgave med å oppdra meg så får jeg vel litt hjelp av de.

Men nå håper jeg først å fremst på å bli gravid.

Jeg synes det er mange her inne som har MA eller SA, Det er jo leit da. Men det er vel bare sånn livet er. Håper det ikke skjer.

Det som ikke knekker en gjør en sterkere.

Koselig at andre får barn, men jeg vil og!!!!

Okei, det blir jo veldig spennende, og det er alltid moro med nye bøker å følge med i :)

Ja, sånn er det nok med første barnet, men så fort en har de i armene slår morsinstinktet inn med en gang (for de fleste). Da er alt så naturlig og enkelt at en skulle tro en hadde gjort det i flere år :fnise:

Tror det virker veldig mange med tanke på at alle samles på ett sted. Jeg også synes det virker mange, men som du sier så blir man bare sterkere av det. Når det først har skjedd er det også en opplevelse en ikke ville vært foruten :)

Kg er et veldig flott sted for å få litt oppmuntring når det er som verst, flere som har prøvd i maange år og som nå har fått det til. Så om dere ikke skulle få det til med en gang, så kan du lese noen av de andres prøvebøker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny prøverdagbok :velkommen:

Kjekt å ha et sted å få ut sine følelser i forbindelse med prøvingen, dagboken er da et perfekt sted synes jeg også :) Fortvil ikke selv om du ikke har lyktes enda, så det er med stor sannsynlighet at du kan lykkes innen kort tid. Men skjønner godt din utålmodighet, jeg hadde/har det akkurat på samme måten. I PP1 var jeg veldig ivrig og utolmodig, men har skjønt etter hvert at stress ikke er bra og at selv om man ikke lykkes med engang så er det stor sannsynlighet for å lykkes etter en liten stund. Klart man blir litt skremt av å lese om alle her inne på KG som sliter med å bli gravid eller har SA, men ser man på statistikken så er det ikke så ille som det kan virke som trur jeg.

Når det gjelder drikkingen så holder jeg meg unna alkohol mellom EL og IKM. Hender jeg drikker mellom IKM og til neste EL, men holder meg unna flatfylla da :gjeiper:

Lykke til, håper det blir din tur snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny prøverdagbok :velkommen:

Kjekt å ha et sted å få ut sine følelser i forbindelse med prøvingen, dagboken er da et perfekt sted synes jeg også :) Fortvil ikke selv om du ikke har lyktes enda, så det er med stor sannsynlighet at du kan lykkes innen kort tid. Men skjønner godt din utålmodighet, jeg hadde/har det akkurat på samme måten. I PP1 var jeg veldig ivrig og utolmodig, men har skjønt etter hvert at stress ikke er bra og at selv om man ikke lykkes med engang så er det stor sannsynlighet for å lykkes etter en liten stund. Klart man blir litt skremt av å lese om alle her inne på KG som sliter med å bli gravid eller har SA, men ser man på statistikken så er det ikke så ille som det kan virke som trur jeg.

Når det gjelder drikkingen så holder jeg meg unna alkohol mellom EL og IKM. Hender jeg drikker mellom IKM og til neste EL, men holder meg unna flatfylla da :gjeiper:

Lykke til, håper det blir din tur snart :klem:

Jo takk for det!

Jeg tar nå Wild yam i håp om at det har effekt.

Egentlig så synes jeg ikke at jeg stresser, jeg vet jo at det kan ta lang tid. Vi har bare prøvd i 6 måneder snart.

Har ennå ikke drukket eller rørt farlige medisiner, tenker det er best å la være.

Hadde vært hyggelig om tanta dro på ferie i 9 måneder eller mer nå.

blir spennende å se da.

Lurer på homeopatmedisin kunne vært noe å prøve. Tok det mot urinveisinfeksjon og ikke hatt det siden. det er 2 år siden og jeg hadde det ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at EL-testen var positiv! Jeg skal følge med og heie deg fram til IKM! :duskedame::klem:

Takk!

Bare noen dager igjen til testing....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt mens murringer, vondt i korsrygg+ mage. Får håpe Tanta ikke kommer. Det er leeeeenge til test!

Endret av mizlis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt ingen tegn til mens, men det fortsatt noen dager igjen til test.

Kunne noen bare tatt superlim i livora for å få det til å feste seg da.... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg teste og er ikke gravid, men mensen er ikke kommet. Tviler på at jeg er gravid så tror det har skjedd noe med mensen. Wild yam kan kanskje ha forstyrret syklusen? Ikke vet jeg. Håper det blir normalt så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt. Det kan jo være at noe har skjedd med mensen ja, kanskje du skal prøve å søke deg frem til litt informasjon for å se om det finnes noe. Slikt høres jo litt rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ennå ikke fått tilbake mensen, men har ikke tatt gravid test for jeg synes ikke det er vits.

Jeg har nok mistet mensen i en periode. kjipt!

Jeg har noe vanndrivende medisin som jeg skulle ta når mensen kom for det kan ikke tas av gravide. Da er det ekstra irriterende at den ikke er i rute.

Men jeg har prøvd å drikke mye kaffe og spise appelsiner, selv om det er fy fy i følge akupunktøren. Det kan nemlig sette i gang mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...