Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Jeg er 24 år og har i mange år hatt en del vondt nederst i magen/øverst i underlivet før og under mensen. I det siste har jeg begynt å få veldig luftsmerter før og under mensen, og disse sitter over navlen, og er til tider så vondt at jeg blir kvalm og får frysninger. Før fikk jeg ikke vondt under samleie, men det har også begynt i det siste. Det er når jeg ligger på ryggen, med bena opp og litt bakover at det gjør vondt, på samme måten som menssmerter. Jeg har også en del vondt i korsryggen. Bekymrer jeg meg for mye, eller kan det være noe i det?
Gjest farger Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 det kan være det, og det får du enkelt sjekket hos gynekolog. jeg mistenkte det samme pga delvis store smerter, noe likt som det du beskriver.(stikkende smerter, vondt under samleie, kunne nesten ikke snu meg liggende eller sette meg ned uten at det stakk som en kniv nedi der...:S) for meg var det ikke endometriose, men plager relatert til fordøyelse faktisk......hovedsaklig pga luft. når luften passerte gjennom systemet så kom disse smertene - selv om jeg ikke kjente det var luft. gikk med det i flere måneder uten å sjekke det, og hadde det lenge etterpå.
Gjest ts Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 det kan være det, og det får du enkelt sjekket hos gynekolog. jeg mistenkte det samme pga delvis store smerter, noe likt som det du beskriver.(stikkende smerter, vondt under samleie, kunne nesten ikke snu meg liggende eller sette meg ned uten at det stakk som en kniv nedi der...:S) for meg var det ikke endometriose, men plager relatert til fordøyelse faktisk......hovedsaklig pga luft. når luften passerte gjennom systemet så kom disse smertene - selv om jeg ikke kjente det var luft. gikk med det i flere måneder uten å sjekke det, og hadde det lenge etterpå. Takk for svar Fikk du de smertene før og under mensen eller kom og gikk de i tide og utide? Hva gjorde du for å bli kvitt luftsmertene? Hvordan sjekker gynekologen det?
Avalon Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Hei! Jeg er en jente på 23 som fikk bekreftet endometriose da jeg var 21. Eneste måte å få bekreftet endometriose er at de utfører laparoskopi på sykehuset De tar da en biopsi. Jeg vil anbefale deg å lese litt på endometriose.no, og er du bekymret snakk med en gynokolog og be om henvising til sykehuset.
Gjest ts Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Hei! Jeg er en jente på 23 som fikk bekreftet endometriose da jeg var 21. Eneste måte å få bekreftet endometriose er at de utfører laparoskopi på sykehuset De tar da en biopsi. Jeg vil anbefale deg å lese litt på endometriose.no, og er du bekymret snakk med en gynokolog og be om henvising til sykehuset. Siden du har det selv, er det mulig at symptomene jeg beskrev i første innlegg kan være endometriose? Hvordan fant du ut at du hadde det?
Avalon Skrevet 20. august 2009 #6 Skrevet 20. august 2009 Siden du har det selv, er det mulig at symptomene jeg beskrev i første innlegg kan være endometriose? Hvordan fant du ut at du hadde det? Det kan være, du bør selv se på siden endometriose.no over symptomer. Jeg fikk mistanke om det selv da smertestillende ikke lenger hadde noen effekt på menssmertene, heller ikkje reseptbelagte smertestillende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå