Gjest Caylee Skrevet 23. august 2009 #41 Skrevet 23. august 2009 Jeg vil helst ikke få vite om noen kjenner meg igjen her, føler det er best å ikke vite det
Gjest Sjokoladesaus Skrevet 23. august 2009 #42 Skrevet 23. august 2009 Jeg ville blirr kjempelei meg og også sint om noen av venne mine kom og sa "Herreguud, [navn], hvorfor skreev du sånt der inne? Herregud, du kan jo bare snakke med oss, lissom" Hvilker egentlig ikke er så usannsynlig. Folk ser nemlig ut til å ta det personlig hvis man har problemer man kanskje ikke deler med dem Men om det ville gjort deg lei deg så kanskje du kanskje passe ekstra på å skrive lite gjenkjennelig? Om det ikke er alt du vil snakke med dem om så må du jo også skrive på en måte som gjør at de ikke kjenner deg igjen. Jeg forandrer på detaljer og skriver ikke om ting akkurat når de har skjedd, slik at det blir påfallende stor likhet mellom innlegget og en situasjon som har utspillt seg samtidig. Jeg har kjennt igjen noen som var meg relativt nære og gav beskjed. Om det var nabokona eller andre som jeg hadde lite kontakt med hadde jeg tenkt at det var opp til dem hva de ville utlevere.
Gjest Chrizzy Skrevet 23. august 2009 #44 Skrevet 23. august 2009 Uff, dette blir jeg helt paranoid av, tror det er på tide å slette meg nå
Bernardette Skrevet 24. august 2009 #45 Skrevet 24. august 2009 Jeg veit hvem en er her inne. Jeg var her en del for et år siden under et annet navn.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #46 Skrevet 24. august 2009 Jeg har kjent igjen flere opp gjennom, av aktive brukere nå vet jeg hvem 3 er. Jeg trur mange ikke tenker over hvor lite som skal til. For min del er det nok å se en termindato,, ett bryllup, lese om en hendelse eller liknende før jeg klikker meg inn på profilen og ser på innleggene - da er det ganske få fakta som må være på plass før du er sikker på hvem personen er. Men følge aktivt med på dem gjør jeg ikke, og jeg har heller aldri nevnt for andre at jeg har lest noe om en tredjeperson her inne. Selv er jeg gjest, og vrir alltid på irrelevante fakta...
Store My Skrevet 24. august 2009 #47 Skrevet 24. august 2009 Jeg tror at jeg er ganske lett å kjenne igjen, men jeg hadde likevel blitt lei meg om noen jeg kjente leste dagboka mi i smug. Jeg synes man burde si i fra når man kjenner igjen noen. Har ingenting i mot at evntuelle kjente skal kunne følge med i dagboka mi, men om de ikke sier i fra hadde jeg blitt sur og såret når jeg fant det ut. men det handler om at jeg synes ikke man skal snike seg bak ryggen til folk. dessuten er det sikkert noen som hadde hatt godt av en tankevekker. man er ikke så anonym som mange tror.
Pupsilure Skrevet 24. august 2009 #49 Skrevet 24. august 2009 Jeg har kjent igjen to stk. De vet ikke om meg. Begge er her fortsatt. Den ene ganske aktiv. Men de har skrevet ting som er veldig lett å kjenne dem igjen på. Jeg prøver selv å passe på hva jeg skriver, men det kan nok glippe litt også. Ville ikke likt å bli gjenkjent, og ville heller ikke visst om det. Men jeg bytter navn med jevne mellomrom, og skriver mest i dagbøker, som man kan slette.
Gjest Elastica Skrevet 24. august 2009 #50 Skrevet 24. august 2009 Jeg tror at jeg er ganske lett å kjenne igjen, men jeg hadde likevel blitt lei meg om noen jeg kjente leste dagboka mi i smug. Jeg synes man burde si i fra når man kjenner igjen noen. Har ingenting i mot at evntuelle kjente skal kunne følge med i dagboka mi, men om de ikke sier i fra hadde jeg blitt sur og såret når jeg fant det ut. men det handler om at jeg synes ikke man skal snike seg bak ryggen til folk. dessuten er det sikkert noen som hadde hatt godt av en tankevekker. man er ikke så anonym som mange tror. Jeg synes kanskje det er litt snodig at man skriver dagbok på nettet og blir såret og lei seg dersom den blir lest. Selvom det er av mennesker man kjenner som ikke sier fra. Selv praktiserer jeg prinsippet at jeg ikke skriver noe jeg ikke kan stå for irl, men samtidig ønsker jeg anonymitet. Dette er på en måte et fristed.
Store My Skrevet 24. august 2009 #51 Skrevet 24. august 2009 Jeg synes kanskje det er litt snodig at man skriver dagbok på nettet og blir såret og lei seg dersom den blir lest. Selvom det er av mennesker man kjenner som ikke sier fra. Selv praktiserer jeg prinsippet at jeg ikke skriver noe jeg ikke kan stå for irl, men samtidig ønsker jeg anonymitet. Dette er på en måte et fristed. jeg blir ikke såret og lei meg dersom den blir lest. jeg blir såret dersom folk som leser den og kjenner meg igjen ikke gidder å si i fra til meg. jeg kan da stå for alt jeg skriver i boka, og jeg er klar over at det er mulig å kjenne meg igjen. men folk jeg kjenner irl kan da søren meg si i fra at de leser, i stedet for å snike seg rundt og lese i smug. det er en annen ting med en blogg, der det er offentliggjort at det er min, men jeg personlig synes at man kan si i fra dersom man finner ut hvem som skjuler seg bak et nick her inne. spesielt fordi mange ikke forstår at de er så lett gjenkjennelig.
Gjest Elastica Skrevet 24. august 2009 #52 Skrevet 24. august 2009 jeg blir ikke såret og lei meg dersom den blir lest. jeg blir såret dersom folk som leser den og kjenner meg igjen ikke gidder å si i fra til meg. jeg kan da stå for alt jeg skriver i boka, og jeg er klar over at det er mulig å kjenne meg igjen. men folk jeg kjenner irl kan da søren meg si i fra at de leser, i stedet for å snike seg rundt og lese i smug. det er en annen ting med en blogg, der det er offentliggjort at det er min, men jeg personlig synes at man kan si i fra dersom man finner ut hvem som skjuler seg bak et nick her inne. spesielt fordi mange ikke forstår at de er så lett gjenkjennelig. Jeg følger tankegangen din, men tror rett og slett det er for mye forlangt av folk. Hvor godt mener du man skal kjenne vedkommende før man sier fra? Det er muligens naturlig at gode venner hadde gitt et lite hint om gjenkjennelse, men hva med litt perifere venner? Kollegaer? Jeg bare tror ikke det er så naturlig at man outer seg selv og sier fra dersom man kjenner igjen noen. Når det er sagt, hadde jeg også foretrukket å få vite om gjenkjennelse, men det jeg skriver er tross alt preget av at jeg kan kjennes igjen uten at jeg vet om det selv.
Silmarill Skrevet 25. august 2009 #53 Skrevet 25. august 2009 Spiller ingen rolle om noen skjønner hvem jeg er! Det jeg skriver står jeg jo inne for uansett og desuten så skriver jeg ikke noe negativt om personer som evt. kunne ha kjent seg igjen her inne. Om jeg evt. lurer på noe "privat" skriver jeg som gjest.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 #54 Skrevet 25. august 2009 Brrrr.... Jeg liker ikke tanken på å bli gjenkjent her. Ikke i det hele tatt Derfor foretrekker jeg å være gjest Jeg også
Teriyaki Skrevet 25. august 2009 #55 Skrevet 25. august 2009 Det går vel an å kjenne meg igjen ja..Men tror ikke noen har gjort det? Så vidt jeg vet så er det ingen jeg kjenner som bruker kg, annet enn en person som ikke deltar i diskusjoner, men kun leser litt inne på en forumsdel jeg sjeldent bruker selv. Hvis noen gjenkjente meg, ville jeg foretrukket å vite det. Tror riktignok ikke jeg hadde klart å gjenkjenne så lett. Er ikke helt den som kobler så lett.
Snop Skrevet 4. september 2009 #57 Skrevet 4. september 2009 Ei god venninne av meg kjente meg faktisk igjen ved å google noe som ledet til mitt innlegg her på KG, og hun sa fra med en gang og syntes det var morsomt. Det som bekymrer meg er at jeg faktisk ikke så mange dager før hadde laget en hel bekymringstråd om hennes psykiske tilstand og mine tanker rundt det som jeg ikke har delt med henne, så jeg HÅPER IKKE hun har snoket gjennom alt jeg har skrevet, selv om jeg kan tenke meg at hun gjerne har det... Jeg lærte av det, laget ny bruker og skal jammen være mer forsiktig denne gangen!
TipsyTopsy Skrevet 4. september 2009 #58 Skrevet 4. september 2009 (endret) jeg har en bekjent som jeg har forstått er her inne.. hva syns dere? Frekt å lese innlegg? Jeg hadde en venninne som leste innlegg av meg før, når jeg hadde et annet nick. Syns det er greit å si fra hvis man kjenner igjen noen. Spesielt når hun fant ut hva hun skulle få i bursdagsgave av meg via KG. men men... Fint å være forsiktig om hva man uttaler seg om også. Endret 4. september 2009 av TipsyTopsy
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #59 Skrevet 4. september 2009 Men Tutta Løvensvans, nå vil jo venninnen din kjenne deg igjen, igjen.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #60 Skrevet 4. september 2009 Det er kun faste registrerte profiler som blir gjenkjent. Alle gjester går fri for gjenkjennelse
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå