Gå til innhold

Jeg leier en leilighet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Sola_*
Skrevet

Hei!

Jeg leier for tiden en liten leilighet sammen med kjæresten min, og har noen spørsmål.

Det er ikke rømningsvei på soverommet våres (bare et lite "kapteinvindu"..)

Er dette lov? Hvis det blir brann en gang og vi er på soverommet, kommer vi oss ikke ut via soverommet..

Vi har også prøvd å si ifra om lekkasje fra toalettet, men ingen reaksjon fra de som eier huset...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Jeg leier for tiden en liten leilighet sammen med kjæresten min, og har noen spørsmål.

Er dette lov? Hvis det blir brann en gang og vi er på soverommet, kommer vi oss ikke ut via soverommet..

Vi har også prøvd å si ifra om lekkasje fra toalettet, men ingen reaksjon fra de som eier huset...

Sjekk med kommunen om leiligheten er godkjent for utleie. Tror ikke det er godkjent med et så lite vindu på soverom.

Skrevet

Hei!

[/

Det er ikke lov å innrede et rom til soverom uten en rømningsvei i form av vindu. Det er bestemt mål på vinduene. Minstekrev. jeg husker ikke målene nå.

Jeg vet ikke hva du mener med kapteinvindu. Er det slike ventiler de har på ¨åter? også de har ulike størrelser. Faktisk s¨store at de er rømningsvei.

Du kan ringe teknisk etat i din kommune og spør hva minstemål på vindu som rømningsvei.

begynner det å brenne og dere ikke kan bruke vindu,så er deree ille ute.

På en annen side,så kan du mellde ifra til kommunen,men det resulterer at dere bor ulovlig og eier må sette inn vindu. Ikke sikker han vil det,og da må dere flytte. Dere tar en risk uansett hva dere gjør,men jeg hdde ikke vert i tvil hva jeg har villet gjort i dette tilfellet

l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...