Gå til innhold

Det heter ikke psykriatrisk!


Gjest *Mim*

Anbefalte innlegg

Inspirert av Fat Sally Lees fine tråd - det heter ikke psykRiatrisk, som mange både skriver og sier. Det heter psykiatrisk og psykiatri, så da har vi ryddet enda en feil ut av verden. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, takk! Det er så vilt mange som tror at det er en ekstra r inni der at jeg får lyst til å kaste meg om halsen på alle som faktisk klarer å skrive eller uttale det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, takk! Det er så vilt mange som tror at det er en ekstra r inni der at jeg får lyst til å kaste meg om halsen på alle som faktisk klarer å skrive eller uttale det riktig.

Til og med folk som jobber på psykiatriske avdelinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Inspirert av Fat Sally Lees fine tråd - det heter ikke psykRiatrisk, som mange både skriver og sier. Det heter psykiatrisk og psykiatri, så da har vi ryddet enda en feil ut av verden. Deilig!

Jeg har hørt flere si psykriatisk, også. Det er tydeligvis et vrient ord for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg har også en venninne som jobber med barn med avvik (spes ped) som konsekvent sier "psykriatrisk". Hun er snill og grei, men dessverre fæl til å snakke om jobben sin, hvor viktig hun er, og skryter så mye av utdannelsen sin, så jeg smiler litt for meg selv hver gang hun uttaler ordet. Hvilket skjer ganske ofte, i den type jobb som hun har, og så glad som hun er i å prate om den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som gikk i samme klasse som meg på ungdomsskolen drømte faktisk om å bli pysikater :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som gikk i samme klasse som meg på ungdomsskolen drømte faktisk om å bli pysikater :filer:

:ler:

Det er i alle fall bedre enn hun som drømte å bli "psykopatriker". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...