Gå til innhold

Har alltid lurt på hva det er

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har flere av disse på halsen, noen små, noen større (2-3 mm lange, hengende), noen er lysebrune, noen hudfarget. Har fått flere siste årene, men disse er små.

Noen som kan ha en aning om hva jeg snakker om, og kan si meg hva det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som det kan være en type vorter, de opptrer gjerne i formasjon og kommer i forskjellige størrelser. Men få lege, ev. en hudlege til å ta en kikk, en fagperson kan gi deg et svar med sikkerhet;)

Skrevet

Jeg var borti dette for ikke så lenge siden, men jeg husker ikke i farta hva de kalles. *tenke tenke*

Skrevet

Jeg tror det er Acrochordon (sjekk wikipedia), eller skintags, som det heter på engelsk. Jeg hadde en del sånne før. Jeg knep/dro dem rett og slett av med en pisett. Sikkert ikke å anbefale, men jeg syntes de var litt ekle, og de ble bare større. Det blør litt hvis man kniper dem av. En hudlege/pleier bør sikkert kunne gjøre det.

Jeg tror bare noen er disponert for det, at det har med hudypen å gjøre. Hvis de er helt lyse er de nok helt ufarlige.

Skrevet

Kom akkurat på det.

Fibromer, eller som JollyJolly nevner ovenfor, skin tags.

Gjest Gjest_blenda_*
Skrevet

usj typen min har en slik på ene skulderbladet. henger og slenge i en tynn hudtråd. jeg har så lyst til å klippe den av med negleklipperen! men jeg får ikke lov :P

syns dem er ekle, hadde jeg hatt slikt hadde jeg fjerna dem selv!

Skrevet

Legen svir dem av veldig kjapt og greit.

Er de store tar det litt mer tid - og det lukter brent kjøtt - men det er ikke vondt - stikker bare litt.

Prøver du å knipe/klippe dem av går det greit - men det blør ofte ganske mye - så en liten opprenskingstur til legen er å anbefale.

Skrevet

Hudpolypper. Var det de ble kalt på Embarrassing illnesses (eller hva det nå heter ;) ) ihvertfall, og det bandt legen bare en tråd rundt for å "kvele" dem, deretter falt de av etterhvert.

Min mor var hos hudlege og brant de vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...