Gå til innhold

Muslim Gutt


Gjest MuslimGutt23

Anbefalte innlegg

Gjest MuslimGutt23

Hei barer lurer på noen råd her,

Jeg kommer fra en ganske konservative familie, men har flytett ut for meg selv og nyter den norske leve måten. Men jeg har en yngere søster som er nesten 18 som jeg vil gi denne friheten til, at hun kan ha kjærester, sex , etc etc. Men vet ikke helt hvordan å gå frem til hu at hun kan stole på meg og at hun kan gjøre det hun vil uten å bry seg altfor mye hva familien mener og hun kan bo hos meg om hun vil slik at hun får den friheten. Noen ideer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei barer lurer på noen råd her,

Jeg kommer fra en ganske konservative familie, men har flytett ut for meg selv og nyter den norske leve måten. Men jeg har en yngere søster som er nesten 18 som jeg vil gi denne friheten til, at hun kan ha kjærester, sex , etc etc. Men vet ikke helt hvordan å gå frem til hu at hun kan stole på meg og at hun kan gjøre det hun vil uten å bry seg altfor mye hva familien mener og hun kan bo hos meg om hun vil slik at hun får den friheten. Noen ideer ?

Du kjenner jo forholdene i familien din mye bedre enn noen av oss, så det er vanskelig å gi deg konkrete råd. Men jeg synes det er flott at du som bror tenker på å gi søsteren din friheten til å velge den kjæresten hun vil. Er dere flere brødre? Hvor gamle er i tilfelle de andre, og hva tror du de vil si? Du er kanskje eldst?

Hvis du ikke har brødre som vil lage problemer og du kan få foreldrene dine med på at søsteren bor hos deg en periode må jo det være en fin løsning. Da kan hun selv velge, og når hun er 18 har hun jo myndig og har faktisk rett til å gjøre akkurat som hun vil, bo hvor hun vil osv. Men inntil da er det nok en fordel om du kan få dine foreldres samtykke. Og så er det selvsagt en forutsetning at hun selv ønsker å flytte sammen med deg.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslim Gutt svar
Du kjenner jo forholdene i familien din mye bedre enn noen av oss, så det er vanskelig å gi deg konkrete råd. Men jeg synes det er flott at du som bror tenker på å gi søsteren din friheten til å velge den kjæresten hun vil. Er dere flere brødre? Hvor gamle er i tilfelle de andre, og hva tror du de vil si? Du er kanskje eldst?

Hvis brødrene dine ikke vil lage problemer og du kan få foreldrene dine med på at søsteren bor hos deg en periode må jo det være en fin løsning. Da kan hun selv velge, og når hun er 18 har hun jo myndig og har faktisk rett til å gjøre akkurat som hun vil, bo hvor hun vil osv. Men inntil da er det nok en fordel om du kan få dine foreldres samtykke. Og så er det selvsagt en forutsetning at hun selv ønsker å flytte sammen med deg.

Takk for svar Cockhold,

Er nok den eldste og eneste bror hun har, kan sikkert overtale "lure" foreldrene og si til dem at alt skal være som vanlig. Det jeg lurer på hun vet ikke akkurat jeg lever slik og vet ikke helt hvordan å gå frem til å si til hun at hun kan flytte hos meg og får lov å ha sex,kjæreste,feste etc som normale mennsker.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Cockhold,

Er nok den eldste og eneste bror hun har, kan sikkert overtale "lure" foreldrene og si til dem at alt skal være som vanlig. Det jeg lurer på hun vet ikke akkurat jeg lever slik og vet ikke helt hvordan å gå frem til å si til hun at hun kan flytte hos meg og får lov å ha sex,kjæreste,feste etc som normale mennsker.

Takk for svar

Du kjenner henne jo, så du vet nok bedre enn oss andre hvordan hun vil reagere. Så vidt jeg kan forstå er det i hvertfall to muligheter: Enten kan du fortelle henne at du lever som en ganske vanlig norsk gutt før du spør om hun kunne tenke seg å bo sammen med deg en periode, eller du kan bare spørre om hun vil flytte sammen med deg og så ta det derfra. Det kan vel tenkes at hun uansett skjønner at det kan innebære en annen frihet å bo sammen med en jevnaldrende bror, slik at det ikke blir noe stort sjokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner henne jo, så du vet nok bedre enn oss andre hvordan hun vil reagere. Så vidt jeg kan forstå er det i hvertfall to muligheter: Enten kan du fortelle henne at du lever som en ganske vanlig norsk gutt før du spør om hun kunne tenke seg å bo sammen med deg en periode, eller du kan bare spørre om hun vil flytte sammen med deg og så ta det derfra. Det kan vel tenkes at hun uansett skjønner at det kan innebære en annen frihet å bo sammen med en jevnaldrende bror, slik at det ikke blir noe stort sjokk.

Takk for svar cockhold, skal ta opp det med hun i helgen så får vi se hvordan det går. Og kansje fikse en innflytning fest så kan hun møtes noen norske kompiser-venniner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare pass på at den friheten du ønsker å gi henne ikke blir oppfattet som et nytt press til å leve det livet du har. Hun må finne sin vei i dette, og den kan ligge alle steder på skalaen fra dine foreldres liv til ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg lurer på hvorfor du bryr deg om sexlivet til søsteren din - og vil hjelpe henne med å ha sex?

2. Kan du ikke spørre om hun vil flytte inn hos deg, så skjønner hun vel etterhvert at hun har større frihet hos deg?

3. Før du påvirker henne til å ha kjærester og sex før ekteskapet er det fint om du tenker over hvordan det vil påvirke hennes liv. Hun risikerer jo å bli utstøtt av det norsk-pakistanske samfunnet og/eller familien, og kan nok risikere straff hvis det blir oppdaget... Det er litt andre regler for jenter enn for gutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...