Gå til innhold

Pizzasaus med chili og god pepperoni?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Yvonne_*
Skrevet

Jeg vil lage en pizza diavola hjemme og tenker å ta chili i pizzasausen. Hvis jeg skal ha nok til en rund "nå"-pizzadeig, hvor mye og hva på chilien skal jeg bruke? Jeg er helt nybegynner på chili nemlig :sjenert: Jeg tenker å bare tilsette chilien i en vanlig ferdig pizzasaus.

Vet dere om en god pepperonitype til å ha på pizza?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Yvonne_*
Skrevet

Oops, ikke meningen at det skulle komme to ganger. Vet ikke hvordan man sletter. sorry!

Skrevet (endret)
Jeg vil lage en pizza diavola hjemme og tenker å ta chili i pizzasausen. Hvis jeg skal ha nok til en rund "nå"-pizzadeig, hvor mye og hva på chilien skal jeg bruke? Jeg er helt nybegynner på chili nemlig :sjenert: Jeg tenker å bare tilsette chilien i en vanlig ferdig pizzasaus.

Vet dere om en god pepperonitype til å ha på pizza?

Når det gjelder chili i pizzasaus vil jeg anbefale å bruke chilipaste - som du får kjøpt på vanlige butikker, pleier stå i krydderhylla. Fersk chili er konge det altså, men det er no piss å få på hendene - for selv om en vasker seg kan det sitte igjen på fingrene og så tar en seg på øyet og da sviiiiiiiiiiiiir det jævlig! I tillegg holder jo chilipasten seg veldig godt.. Og viss du skal lage pizzasaus funker den utmerket. Anbefaler ikke å bruke nå-pizzabunn den smaker jo ikke godt - og ødelegger pizzaen, mye bedre å lage selv. Og like enkelt.. Det er undervurdert hvor enkelt det er.. Men til den mengden, en liten t-skje +/- etter hvor sterk du vil ha den.

Pepperoni vet jeg fint lite om, men de selger jo den peppes pepperonien nå..

Chili: dersom du bruker fersk, bruk gjerne alt utenom stilken. Frøene er StErKe også, så viss du bruker dem må du være litt forsiktig. Det er vanskelig å si hvor mye du trenger, da er det bedre å smake seg fram. Dersom den blir for sterk pleier det å hjelpe å spe litt med fløte.

Endret av BlackAcid
Gjest Gjest_Yvonne_*
Skrevet

Tusen takk for tips! Vet du hvilket merke som fører chilipaste? :) Peppes pepperonien synes jeg ikke noe om.

Skrevet
Tusen takk for tips! Vet du hvilket merke som fører chilipaste? :) Peppes pepperonien synes jeg ikke noe om.

black boy.. :)

pepperoni: Liker jeg ikke, så jeg vet rett og slett ikke.. :D Men det er sikkert ikke dumt å kikke innom en slik slakter.. De pleier å ha litt av hvert..

Skrevet

Ett lite tips for å unngå chilli på fingrene er å holde i enden på chillien og klippe av små biter med en saks fra tuppen og inn.

Skrevet
Ett lite tips for å unngå chilli på fingrene er å holde i enden på chillien og klippe av små biter med en saks fra tuppen og inn.

Ja, men da blir de ikke småe nok for min del.. :) Men, jeg bruker slik en wrom-stav når jeg skal bruke fersk. Det er bare ikke så ofte jeg har bruk for fersk, for til sauser, fyll, kjøttdeiting osv er paste helt genialt..

P.S. ikke gå for hvitløkspaste'n den smakte eddik og var ikke god.. Fersk hvitløk er bedre der jah..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...