Gå til innhold

Trenger en utrolig god søknad


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg gjøre for at min vekker interesse? hva kan jeg gjøre for at den skiller seg ut i mengden?... har kvalifikasjonene, hvordan skal jeg få fram at det er noe jeg virkelig brenner for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_viva_*

Det er vanskelig å gi råd når du ikke sier noe nærmere om verken jobben eller deg selv og din erfaring/utdanning/personlige egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv en litt personlig søknad. Det er altfor mange som skriver en jobbsøknad kun ut fra hva arbeidsgiver skriver i jobbannonsen. Skriv foreksempel hva det er som gjør at du brenner sånn for akkurat denne jobben. Istedet for "jeg er veldig glad i barn" så skriver du hvorfor du er så glad i barn (bare et eksempel). Vis hvem du er i jobbsøknaden, hvorfor du ønsker akkurat denne jobben. Den største feilen noen gjør er at de skriver en standardjobb søknad og massesender den ut til flere jobber. Dette er noe arbeidsgiver merker ganske raskt, og du blir da ikke lagt merke til (på en noe positiv måte ihvertfall)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbsøknad består av følgende punkter.

1) Bla bla viser til utlysning, bla bla, søker på jobben.

2) Hvorfor passer jeg til jobben.

3) Hvorfor passer jobben til meg.

4) Bla bla referanser, bla bla karakterer og attester bla bla

5) Kontaktopplysninger

Punkt 2 og 3 kan bytte plass hvis det passer seg sånn.

Det viktige å merke seg her er det som nå står som punkt 3, hvorfor passer jobben til meg - dette glemmer nemlig mange å ta med. Side opp og side ned med argumenter til hvorfor folk passer i en jobb blir stor sett bare dårlig fordekt skryt. Gode argumenter på hvorfor jobben passer til deg kan bli det som skaffer deg plass på intervjulisten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få en søknad personlig på en halv A4-side er i grunnen omtrent umulig. Så da er det opp til CVen din - hva du har gjort tidligere - om du er attraktiv nok til å komme inn på intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...