Gå til innhold

Sjokkvideo mot SMS bak rattet

rox

Anbefalte innlegg

Fra TV 2: http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/sjokkvi...et-2861347.html

Veldig mange, og spesielt yngre folk skriver ofte melding mens de kjører. Har selv sett noen vinglete ute på veien, og når de har kommet nærmere har jeg sett de har all oppmerksomheten på en mobil. Jeg pleier å legge meg skikkelig på tuta når jeg møter slike, man vet jo aldri når de skjener over i andre kjørefeltet som her i videoen.

Om du er en av disse, vær så snill og slutt. Se i hverfall denne filmen og tenk deg om neste gang du vurderer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, jeg klarer ikke engang å gå og taste samtidig, fatter ikke at folk i det hele tatt våger å gjøre det der når de kjører bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra TV 2: http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/sjokkvi...et-2861347.html

Veldig mange, og spesielt yngre folk skriver ofte melding mens de kjører. Har selv sett noen vinglete ute på veien, og når de har kommet nærmere har jeg sett de har all oppmerksomheten på en mobil. Jeg pleier å legge meg skikkelig på tuta når jeg møter slike, man vet jo aldri når de skjener over i andre kjørefeltet som her i videoen.

Om du er en av disse, vær så snill og slutt. Se i hverfall denne filmen og tenk deg om neste gang du vurderer det!

En medisinprofessor fortalte meg engang at kraniet ikke var ferdig utviklet før fylte 25 år, og at man egentlig burde sette opp aldersgrensen på førerkort.

Det man ikke tenker på er at man kommer til (hvis man som sjåfør overlever) å måtte tenke på at man (in)direkte var med på å drepe andre mennesker. Likevel, en straff må bli gitt ved en slik ulykke- enten ved at man blir fratatt førerkortet på livstid eller en annen type straff. Tross alt har man drept noen mennesker.

Denne reklamen burde bli vist i beste sendetid på de store kanalene og også før enhver kinovisning. Antakeligvis ville folk klart å holde seg unna mobilen når de kjører. Det er ikke verdt å drepe eller skade noen.

Ekstremt tragisk når barn er involvert. :'-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne reklamen burde bli vist i beste sendetid på de store kanalene og også før enhver kinovisning. Antakeligvis ville folk klart å holde seg unna mobilen når de kjører. Det er ikke verdt å drepe eller skade noen.

Ekstremt tragisk når barn er involvert. :'-(

Enig i dette!

Videoen er rett og slett grusom! se så mange uskyldige som blir involvert, den stakkarslig lille jenta baki den bilen.. Usj, håper virkelig at folk som driver med tlf i trafikken skjerper seg! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal angivelig være en reklame faktisk, i UK! Synes det er et kjempetiltak å ha en sann video som reklame, samme hvor ekkelt og grusomt det måtte være. Det virker som om folk virkelig trenger en oppvekker når det gjelder bilkjøring og sikkerhet i dag!

KUDOS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt om folk som sier de har fått en skikkelig vekker etter å ha sett denne videoen. Det er bra, men og litt synd. Synd på den måten at de burde tenkt på det selv i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :tristbla:

Jeg begynner nesten å gråte jeg, den babyen i baksetet der gjorde virkelig inntrykk. Kan ikke forestille meg hva jeg hadde gjort om jeg hadde mistet min egen :tristbla:

Selvom den er forferdelig, så burde den definitivt blitt vist på tv i beste sendetid. Må samtidig legge til at den nye reklamen til vegvesenet også er ganske "bra" om jeg kan si det slik. Fint de viser slike ting så vi sjåfører kan få øynene opp og tenke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Unge pene jenter som tror de slipper unna med hva som helst... Fikk nesten ei sånn i siden i dag. Hun fikk horn, fing, knytteneve og eks antall gloser i retur. Hadde en av ungene sittet på da hadde jeg nok gått ut av bilen og fiket til henne i rent raseri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge pene jenter som tror de slipper unna med hva som helst...

Hva betyr utseendet i denne sammenhengen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Hva betyr utseendet i denne sammenhengen..?

Pene jenter er vandt med å gjøre hva pokker de vil, for å så smile litt flørtete, flashe litt hud og slippe unna med det. Hun prøvde seg på smilet hun her óg. Totalt blottet for tanken på hvilken fare hun er i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene jenter er vandt med å gjøre hva pokker de vil, for å så smile litt flørtete, flashe litt hud og slippe unna med det. Hun prøvde seg på smilet hun her óg. Totalt blottet for tanken på hvilken fare hun er i trafikken.

Men de er ikke de eneste idiotene som holder på sånn i trafikken, det er desverre mange av dem. Jeg har ikke sett filmen det er snakk om, men i landet jeg bor i (ikke Norge) har vi også mange brutale videoer i beste sendetid for å gjøre oss obs på farene når man legger hjernen igjen hjemme før man setter seg i bilen. Men funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nadia_*
Men de er ikke de eneste idiotene som holder på sånn i trafikken, det er desverre mange av dem. Jeg har ikke sett filmen det er snakk om, men i landet jeg bor i (ikke Norge) har vi også mange brutale videoer i beste sendetid for å gjøre oss obs på farene når man legger hjernen igjen hjemme før man setter seg i bilen. Men funker det?

Dessverre funker det bare på de som allerede er engstelige og forsiktige av seg.. Det er hvertfall mitt inntrykk at de verste 'bøllene' er totalt uaffektert av sånne kampanjer, nettopp fordi de mangler evnen til å sette seg inn i andre situasjoner. Det er veldig vanskelig å nå inn til sånne folk, og det er dessverre altfor mange av dem. De som allerede er nervøse av seg blir holdt våkne om natta.. Derfor er jeg noe skeptisk til slike skremselskampanjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

I dag også... Pen ung pike på motorveien. Krysser TO felt rett før avkjøringsrampen og ender opp med å presse en annen bil nesten ut av veien, samt få en tredje bil i ræva. Resultatet var mange stive hjul og to biler i bredden på en avkjøringsrampe beregnet for én bil i bredden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag også... Pen ung pike på motorveien. Krysser TO felt rett før avkjøringsrampen og ender opp med å presse en annen bil nesten ut av veien, samt få en tredje bil i ræva. Resultatet var mange stive hjul og to biler i bredden på en avkjøringsrampe beregnet for én bil i bredden.

Ingen ukjent situasjon, men jeg har tilgode å se "pene unge piker" gjøre det - her hos oss er det stor sett "kjekke unge menn i spreke biler" som kjører på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, enig med siste taler. Unge, "barske" gutter som tror de er verdensmestere etter et par måneder, eller et par år også, med lappen i lomma. Forbaska tullinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre
Jepp, enig med siste taler. Unge, "barske" gutter som tror de er verdensmestere etter et par måneder, eller et par år også, med lappen i lomma. Forbaska tullinger!

Å, jeg har sett nok av unge jenter som sitter i pene småbiler som kjører som de eier veien og driter i alle andre. Sist jeg så ei, var i Kirkeveien på Majorstuen. Hun hadde stoppet ved siden av en parkert bil og sperret derfor halve veien slik at det var umulig for de andre bilene å komme forbi. Masse tut og nedrullede vinduer og tilsnakk til denne jenta, men fy for et språk og maken til frekk tunge fra denne jenta tilbake.

Mange unge burde få bedre opplæring i å kjøre og om kjøreregler før de sendes ut på veiene. Altfor mange får tydeligvis lappen for fort og så gir de blanke i alle andre.

En annen ting som er farlig på motorveiene og andre steder er faktisk å la være å bruke blinklys når man skal skifte fil. Det er det nesten ingen som bruker mer.

Endret av Scorpina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan du rekker å få med deg alle disse alder- og utseendedetaljene og følge med i trafikken. Hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på et tv-program der de tok for seg det samme tema som i denne tråden.

En jente tekstet alltid når hun kjørte, og hennes argument: "de som krasjer når de tekster burde aldri tekstet, fordi de er ikke flinke nok til å tekste riktig"!

Så nei, jeg tror ikke det hjelper, fordi de som tekster mens de kjører, er de som anser seg selv for å være "verdensmestere" i utgangspunktet, og som tror at de er ufeilbarlige.

"Det gjelder ikke meg! Jeg klarer å tekste uten å se, jeg mister ikke konsentrasjonen, jeg.... Advarselen gjelder alle andre som ikke er like flinke som meg!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...