Gå til innhold

Hvordan bli kvitt "hold"/"sting"?!


Gjest Gjest_anneli_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*

Eg har også slitt mykje med dette. Det som hjalp var ein pusteteknikk som eg lærte av treneren min. Litt vanskelig å forklare, men når eg puster så beveger eg magemusklene motsatt frå det som er naturlig. Altså når eg puster inn trekker eg magen inn, og ut når eg puster ut.

Når eg bruker denne pusteteknikken når eg løper får eg aldri sting. (Og bonusen er at du får brukt magemusklene mykje også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det "motsatt", og det funker helt fett:

Strekker meg i min fulle lengde oppover. Armene strekkes over hodet og bakover, slik at jeg står som en spent bue. Magen presses hardt helt inn - forestiller meg navelen kysse ryggsøylen.

Plutselig lar jeg meg knekke (falle hurtig) sammen på midten, brystkasse mot knærne, samtidig som jeg presser magemusklene utover.

He-he, tror ikke jeg skal prøve meg på denne i aerobic-salen, resten av gjengen må vel tro jeg ikke er riktig skrudd sammen :legrine:

Men f.eks. under en joggetur litt utenfor den verste bykjernen er jo dette verd et forsøk.

Var ofte plaget av sting tidligere, nå så godt som aldri lenger. Heldigvis, for det er skikkelig plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...