Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei,

spør her før jeg eventuelt oppsøker lege jeg, så skarer jeg noen kroner kanskje :P

jeg er 24 år, har hatt mensen siden jeg var 17 og har alltid hatt "normal" mensen.

blødd lite, i 5-6 dager.

men nå har jeg hatt mensen i snart 6 uker, og jeg blør mye. bruker de grønne ob'ene og må bytte etter en time bare.

jeg har ikke slurvet med p-pillene, ikke endret kostholdet noe drastisk, ignenting.

men jeg er veldig stressa for tiden da og har veldig mye å tenke på..

men kan det føre til noe slikt?

er det "normalt" at sånt kan skje?

altså, det er jo bare sunt at kroppen "får det ut", men.. i 6 uker??

noen som har opplevd noe lignende?

eller som kanskje har noen meninger om hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har hatt kraftige blødninger i 6 uker er det på tide å oppsøke lege, du har nok mistet en del blod, og det er ikke bra.

Skrevet
Hvis du har hatt kraftige blødninger i 6 uker er det på tide å oppsøke lege, du har nok mistet en del blod, og det er ikke bra.

Jeg spurte ikke om jeg burde oppsøke lege. som jeg nevnte over, så lurte jeg på om noen hadde noen lignende erfaring, om noen visste hva dette kunne være(?).

Fint å også svare på det man lurer på da :)

Men takk for svar uansett.

Skrevet

Ville gjettet på spontanabort eller truende abort.

Ta i det minste en graviditetstest, men du bør få tatt en ultralydskjekk,

Skrevet

Stress kan skape mye ubalanse i kroppen og kan være årsak til skade på hjerte og kretsløpet og øker risikoen for infeksjonssykdommer og kreft. Det er også en sammenheng mellom stress og benskjørhet og diabetes.

Derfor kan du ha fått en infeksjon i kroppen som skaper blødninger i såpass mange uker. Siden du sier at du stresser mye, kan jeg garantere deg at det er en grunn for blødningene dine. Du bør absolutt roe deg ned og slutte å stresse, men aller først må du ta deg en tur til legen. Det er veldig viktig at man ikke går så lenge med blødninger - hvis du da evt. har en infeksjon eller en annen sykdom må de behandles så fort som mulig. Det kan også være kroppen som ber deg om å roe deg ned! Noen ganger når kroppen har fått nok av stress, dårlig kosthold eller annet, kan kroppen si fra. Enten ved kramper i buk og mage eller hjertet, men det kan også være blødninger.

Men det kommer nok helt sikkert til å gå bra skal du se :)

Skrevet
Derfor kan du ha fått en infeksjon i kroppen som skaper blødninger i såpass mange uker. Siden du sier at du stresser mye, kan jeg garantere deg at det er en grunn for blødningene dine.

Jøss, for en fantastisk evne du må ha!

TS, det er greit at du ønsker å høre andres erfaringer, men det er helt umulig å si hva dette er, selv om kanskje andre har hatt lignende symptomer. Og det sier seg egentlig selv at man går til legen og ikke et internettforum når man har blødd mye fra underlivet i ukesvis.

Skrevet

Jeg har opplevd det samme som deg. Dro på legevakten etter noen dager med stor blødning, og ble sendt videre til gynekolog på sykehuset. Der viste det seg at det var en polypp i livmoren som var årsaken til blødningen. Ble lagt inn for utskrapning allerede neste dag, og hjem igjen etter noen timer. Problem solved:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...