Gå til innhold

Svineinfluensa


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg har fått svineinfluensa.

Hvis jeg går til legen, hvor lenge er det man må vente for å få svar på om man har fått det eller ikke, får man svar på dagen eller?

Selges Tamiflu reseptfritt på apoteket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke noe om det andre du lurer på, men man oppfordres til å ringe legen/legevakten ved mistanke om svineinfluensa, og ikke oppsøke kontoret før du har snakket med de på tlf først. Da risikerer du å smitte andre/risikogrupper, og det er veldig viktig å unngå.

God bedring :)

Skrevet

Mitt legekontor sa at ingen testes for svineinfluensa lenger. Kapasiteten på laboratoriene er sprengt og tester kommer i retur hvis de forsøker sende inn.

Regner med at de tar en CRP som sier om du har virus- eller bakterieinfeksjon og evt skriver ut Tamiflu på bakgrunn av dette. En må ha resept. PS. Du må starte med Tamiflu så raskt som mulig og senest innen 48 timer etter de første sympromene kom.

God bedring!

Skrevet

Jeg hadde kraftig influsensa for noen uker siden. Legen ville ikke ha meg på besøk og skrev sykemelding over telefon. Prøver tok dem ikke lenger sa han. Og det var ikke noe farlig for vanlige unge "spreke" folk sa han. Jeg måtte ringe om jeg ble værre.

Bare hold senga og alt det der som en vanlig influensa, så går det over. Trenger ikke tamiflu eller noe slikt.

Skrevet

Man kommer ikke til legen, og får heller ikke resept på tamiflu. Sykemeldes over telefonen og holder senga til man blir frisk.

Gjest Gjest_Siw_*
Skrevet

Du trenger IKKE Tamiflu. Dette er en influensa - selv om den heter svineinfluensa.

Jeg har hatt det, mine 2 tenåringer har hatt deg og 2 andre jeg kjenner. INGEN av oss fikk Tamiflu. Men vi var hjemme i en uke og holdt oss helt i ro. De første dagene hadde jeg feber, vondt i kroppen og hoste. Som en vanlig influensa. Så går det over.

Det er gamle folk som får Tamiflu. Eller unge som har astma eller kroniske sykdommer som uansett gjør at det er farlig å få en hvilken som helst influensa.

Vet du forresten om alle bivirkningene Tamiflu kan gi???

Skrevet
Du trenger IKKE Tamiflu. Dette er en influensa - selv om den heter svineinfluensa.

Jeg har hatt det, mine 2 tenåringer har hatt deg og 2 andre jeg kjenner. INGEN av oss fikk Tamiflu. Men vi var hjemme i en uke og holdt oss helt i ro. De første dagene hadde jeg feber, vondt i kroppen og hoste. Som en vanlig influensa. Så går det over.

Det er gamle folk som får Tamiflu. Eller unge som har astma eller kroniske sykdommer som uansett gjør at det er farlig å få en hvilken som helst influensa.

Vet du forresten om alle bivirkningene Tamiflu kan gi???

Jeg lurer litt på hvorfor du føler at du trenger å skrive et så skrikende og kjeftende innlegg, i stedet for å bare svare på en rolig, informativ måte?

Skrevet

Kanskje fordi folk blir en smule hysteriske?

Jeg har hatt svinis. Lå i to uker og var kjempesjuk. Selv om "alle" sier at det er mildere enn vanlig influensa... Isolert og kjedelig. Men nå er jeg frisk. Og verre er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...