Gjest provosert Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Inspirert av tråden om hun som plages av sin røykende nabo - nå vil jeg blåse ut litt!!!! For n'te gang denne sommeren har jeg blitt vekket av løpende, skrikende barn. Jeg kan ikke fordra unger, så når de vrælende byltene begynner å herje, må jeg ut på altanen og ta meg en røyk for å roe med ned. Etter klokken 8 er de stille, men ellers er det full rulle fra 7 om morgenen - løping over parketten, kjøring med lekebiler over gulvet - hvorfor lar foreldrene dem bruke sånne leker??? Men når det gjelder unger, ja, da må man liksom tåle alt. Foreldrene blir bare sure og snerpete når jeg snakker til dem, og sier at de må da få utfolde seg!! Foreldre hør her: de fleste av oss couldn't care less om ungene deres, sannsynligheten for at de vokser opp til noe middelmådig er temmelig stor! Utfolde seg ja - det skal jeg hilse og si ungdommene her gjør! Høy musikk, festing og til tider lyder fra soverommet som vi alle vet er. Til tider hører jeg dem snakke, se på film og et par ganger har de laget mat med mye curry og hvitløk!!! Ufordragelig, forkastelig og plagsomt. For ikke snakke om innvanderne som støtt og stadig lager mat som får det til å stinke ut hele oppgangen her - er det ingen som eier folkeskikk og etikkette lenger??? Pensjonisten under her har hatt TV'en på max styrke i flere dager nå, sikkert en uke! Om han er så tunghørt, hvorfor har lyd på i det hele tatt? holder det ikke med undertekst? Nå skal jeg jaggu meg gå ned og klage, og samtidig får han se å få gjort noe med den sure, råtne lukten der nede som har vært de siste dagene......
Teriyaki Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Vel..Du har da selv valgt å bosette deg der? Det finnes mange omrdåer hvor det ikke er så mange barn. Der min mor bor, er det rolig, stille og aldri stygg lukt. Og hun bor forresten midt i sentrum.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Vel..Du har da selv valgt å bosette deg der? Det finnes mange omrdåer hvor det ikke er så mange barn. Der min mor bor, er det rolig, stille og aldri stygg lukt. Og hun bor forresten midt i sentrum. Det er nok et svar til de som mener at man ikke bør få røyke på sin egen altan fordi det plager naboene Og jeg regner med det er skrevet for å poengtere netopp det at man velger selv hvordan man vil bo og at når man bor tett innpå folk må man bare lære seg å leve med mange ting man finner irriterende
Max Motstand Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 For ikke snakke om innvanderne som støtt og stadig lager mat som får det til å stinke ut hele oppgangen her - er det ingen som eier folkeskikk og etikkette lenger??? Jeg skjønte nok at det er der skoen trykker, ja. Sosiale konvensjoner, slik de naturlig utvikler seg internt blant folkeslag, passer dårlig sammen med innvandring og multikulti. For å gjøre plass til multikultidriten må nordmenn derfor presses til å bli rotløse individualister.
Eplefe Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 Jeg skjønte nok at det er der skoen trykker, ja. Sosiale konvensjoner, slik de naturlig utvikler seg internt blant folkeslag, passer dårlig sammen med innvandring og multikulti. For å gjøre plass til multikultidriten må nordmenn derfor presses til å bli rotløse individualister.En kultur - flere kulturer. Det bøyes ikke som konto.
attegløyma Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Har ein mistanke om at dette er lettare ironisk, spesielt med tanke på siste setning
Max Motstand Skrevet 18. august 2009 #7 Skrevet 18. august 2009 En kultur - flere kulturer. Det bøyes ikke som konto. Multikulti er faktisk et begrep som ble myntet av oikofobe innvandringsliberalere på 70- og 80-tallet.
leirbål Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 Inspirert av tråden om hun som plages av sin røykende nabo - nå vil jeg blåse ut litt!!!! For n'te gang denne sommeren har jeg blitt vekket av løpende, skrikende barn. Jeg kan ikke fordra unger, så når de vrælende byltene begynner å herje, må jeg ut på altanen og ta meg en røyk for å roe med ned. Etter klokken 8 er de stille, men ellers er det full rulle fra 7 om morgenen - løping over parketten, kjøring med lekebiler over gulvet - hvorfor lar foreldrene dem bruke sånne leker??? Men når det gjelder unger, ja, da må man liksom tåle alt. Foreldrene blir bare sure og snerpete når jeg snakker til dem, og sier at de må da få utfolde seg!! Foreldre hør her: de fleste av oss couldn't care less om ungene deres, sannsynligheten for at de vokser opp til noe middelmådig er temmelig stor! Utfolde seg ja - det skal jeg hilse og si ungdommene her gjør! Høy musikk, festing og til tider lyder fra soverommet som vi alle vet er. Til tider hører jeg dem snakke, se på film og et par ganger har de laget mat med mye curry og hvitløk!!! Ufordragelig, forkastelig og plagsomt. For ikke snakke om innvanderne som støtt og stadig lager mat som får det til å stinke ut hele oppgangen her - er det ingen som eier folkeskikk og etikkette lenger??? Pensjonisten under her har hatt TV'en på max styrke i flere dager nå, sikkert en uke! Om han er så tunghørt, hvorfor har lyd på i det hele tatt? holder det ikke med undertekst? Nå skal jeg jaggu meg gå ned og klage, og samtidig får han se å få gjort noe med den sure, råtne lukten der nede som har vært de siste dagene......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå