Gå til innhold

Mazzis bok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her har det bare vært tull i hele år, feks laks, svinekotelett og sånt.. :sukk: Svin og kylling er for all del godt det, men det er jo hverdagsmat. Jeg vil ha biff!! :jolie:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Slipper å vente til fredag, det blir nemlig biff i dag! :spise: Med asparges, hjemmelagd rødvinsaus, nydelig potetform og :vin: vi hadde i bryllupet i glasset.. :sikle:

Har vært en fin dag hittil, tror fortsettelsen blir minst like fin! :jepp:

:trene: :

3/25: Styrke

4/25: Spinning

Endret av Mazilla
Skrevet

Biff er så godt! Er det lett å lage rødvinssaus selv? Aldri prøvd, egentlig. Men det er jo så godt!

Kos dere med maten! :)

Skrevet (endret)

Det er kjempeenkelt! Surra bare litt sjarlottløk og hvitløk, tilsatte litt tomatpuré og urter som fikk surre med i ca 30 sek, så et stort glass rødvin. Kokte inn til det ble ganske tørt, silte det, og tilsatte et par dl kraft/fond. Kokte inn igjen til passe tykkelse. Rørte inn en liten smørklatt til slutt. :sikle: :sikle:

God og mett, men ble ikke sånn übermett som jeg kan bli i blant. Deilig å pøse på med grønnsaker, blir ikke så ubehagelig mett av det som jeg kan bli av andre ting.

Rødvin og 70%-sjokolade til dessert. En av de beste kombinasjonene jeg vet om! :dåne: Om enn noe migrenefremkallende... Håper jeg slipper unna, har heldigvis hatt lite migrene det siste året! :Nikke:

Helg er så koselig!! :rødme:

Endret av Mazilla
Skrevet

Åååh, det hørtes godt og koselig ut! :happy:

Skrevet

Takk for oppskrift på saus!

Hørtes nyyydelig ut!

:klemmer:

Skrevet

Bare hyggelig! :enig:

Nå står muffins i ovnen. To slag faktisk.. Både eple/kanel og kakao/mørk sjokolade. Gleder meg! :sikle:

Skrevet

:sikle:

Hørtes deilig ut :jepp:

Har du hatt en fin helg? :hug:

Skrevet (endret)

Takk for sausetips! *noterer så blekket spruter*

Hasr du en fin søndag, Mazilla? (det er selvfølgelig et dumt spørsmål, siden du lager muffins, det går ikke an å ha nystekte muffins og ikke ha en fin søndag)

Endret av Pingting
Skrevet

Har hatt, og har, en veldig fin helg! Ganske asosial helg, med bare meg og han godeste, men det er i grunnen litt deilig.. :)

Muffinsene hang litt fast i formene, men ble veldig gode. Trodde ikke man skulle trenge å smøre silikonformer jeg, rare greier. De med sjokolade skal straks ut av ovnen nå. Håper de henger bedre sammen enn de med eple, siden jeg fikk smurt formene.. :jepp:

Skrevet

Jeg har ikke smurt silikonformene mine :klø:

Håper de med sjokolade er gode :klem:

Skrevet

Høres ut som en koselig kjærestehelg. :)

Muffins. :sikle: Jeg trodde jeg var god til å lage muffins jeg, helt til jeg smakte søsteren min sine på fredag. De var sinnsykt gode!

Skrevet
Høres ut som en koselig kjærestehelg. :)

Muffins. :sikle: Jeg trodde jeg var god til å lage muffins jeg, helt til jeg smakte søsteren min sine på fredag. De var sinnsykt gode!

Hva slags muffins var det da? Hadde hun gjort noe spesielt med dem? Jeg trodde jeg var god til å lage muffins jeg også, helt til i går.. De var ikke så samarbeidsvillige og hevet seg ikke noe særlig. Tror det kan ha en sammenheng med at jeg plutselig mangla ca 50 gram mel.. :sjenert: Men de smakte godt da! :fnise:

Hadde en kjempekoselig kjærestehelg. Bare synd helgene går så fort.. Jeg er ikke helt klar for mandag, kjenner jeg. Går inn i siste uka med gruppearbeid.. :bond: Det skal bli sååååå godt å bli ferdig! :bolledeig:

Skrevet

Æsj, drittdag.. Innser at denne uka blir vesentlig travlere enn forventa, for plutselig gjenstår altfor mye arbeid i forhold til hva vi hadde trodd.. :sukk: Var helt utmatta da jeg kom hjem etter en lang dag. Kasta i meg middag han godeste hadde lagd, og så klarte vi på ett eller annet mystisk vis å dra oss på trening, til tross for fullstendig mangel på motivasjon. Skjønner enda ikke helt hvordan vi fikk det til! :klø:

Dermed:

5/25: Styrke :bolledeig:

Skrevet
og så klarte vi på ett eller annet mystisk vis å dra oss på trening, til tross for fullstendig mangel på motivasjon. Skjønner enda ikke helt hvordan vi fikk det til! :klø:

Hvis du finner det ut, så vil jeg gjerne vite! :fnise:

Æsj, er så kjipt med mandager og uker som blir plutseligtravle altså. Håper det blir litt bedre enn dere tror ihvertfall!

Skrevet

Gir deg en :klem: jeg, og håper uka går fort, og at du ikke blir for sliten.

Skrevet
Hva slags muffins var det da? Hadde hun gjort noe spesielt med dem? Jeg trodde jeg var god til å lage muffins jeg også, helt til i går.. De var ikke så samarbeidsvillige og hevet seg ikke noe særlig. Tror det kan ha en sammenheng med at jeg plutselig mangla ca 50 gram mel.. :sjenert: Men de smakte godt da! :fnise:

Det viktigste er jo at de smaker godt. :jepp:

Hun hadde lagd både blåbær-, bringebær- og sjokolademuffins. Store og gode - type Aunt Mabel's. :sikle: Hun hadde ikke gjort noe spesielt. Har visst bare et naturtalent, som hun oppdaget i en alder av 30 år. :fnise:

Flinke dere var som fikk trent i går. Er det ikke ekstra godt etterpå når man klarer å tvinge seg ut? :)

Skrevet

Si til din kjære neste gang du har humørsvingninger at Belle hadde ekstreme og konstante humørsvingninger i 3 måneder hun, og typen var bare plent nødt til å leve med det. :fnise:

*mmmm* Muffins. :sikle: Kjipt at de ikke er helt venn med deg for tiden. :kose:

Må forresten også :hoppe: litt for at du er så flink til å trene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...