Gå til innhold

Mazzis bok

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det. Så en tråd fra admin om det. Kan sikkert være nyttig på bable/krangleforumet, men i dagbøkene? :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For andre dag på rad dropper jeg lesesalen til fordel for kafé. Jeg er utrolig lei av bussturen til og fra skolen, lesesalen i seg selv, (noen av) folka og lukta av gamle teposer og brukt snus, så jeg trengte en liten timeout derfra.

I går fikk jeg skrevet et helt utkast til metodekapitlet til masteroppgaven, dvs nesten 10 sider. Jeg var rett og slett supereffektiv, om jeg får si det selv. I dag jobber jeg litt med innledning, bakgrunn osv, men jeg får ikke gjort så fryktelig mye mer før jeg har fått gjort datainnsamling.

Koselig å være kaféstudent i grunnen. Jeg jobba mye mer på kafé før, og hadde nesten glemt hvor bra jeg jobber her. Sitter på vindusplass med en stor appelsinte og levende lys og ser utover byen. Morgenrushet har nå gått over i en litt roligere takt. Koser meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaféstudentlivet passer meg ganske fint, ihvertfall når jeg holder på med ting som ikke krever så mye pensumlitteratur tilgjengelig. I dag må jeg opp på skolen igjen, men etter en liten pause skal det forhåpentligvis gå greit.

I går var vi på kino. Koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Ja, du får henge i!

Kafèstudent høres bra ut, ihvertfall så lenge du får gjort noe!

Ha en flotters dag!

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må enten ha 99,9% stillhet eller konstant bråk for å få konsentrere meg, jeg. Kaféstudering er slett ikke dumt sånn sett, men det er sjeldent jeg kommer på å gjøre det. Kanskje jeg blir inspirert av deg en dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg og, Pingting. 100% ro er det ihvertfall ikke her.. Ti minutter på lesesalen, og jeg holder allerede på å bli gal. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda! Har dere stor lesesal eller? Her er det rundt 40 plasser, tror jeg - men det er sjeldent mer enn 10 stk her samtidig :ler: Det er klart det blir slitsomt hvis det er endel mennesker, også med "lovlig" bråk som å gå i døre, pakke sekk, lete i bøker, snufsing etc.

Det eneste som klarer å irritere meg er at hun som sitter ved siden av meg har sånn innmari pipenese. Konstant. Tror ikke hun vet det selv, men jeg kan liksom ikke si noe heller.

(måtte klage litt i noen andres dagbok, tror hun vet hvem jeg er her inne :ler:)

Kommet deg til skolen, forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Auda! Har dere stor lesesal eller? Her er det rundt 40 plasser, tror jeg - men det er sjeldent mer enn 10 stk her samtidig :ler: Det er klart det blir slitsomt hvis det er endel mennesker, også med "lovlig" bråk som å gå i døre, pakke sekk, lete i bøker, snufsing etc.

Det eneste som klarer å irritere meg er at hun som sitter ved siden av meg har sånn innmari pipenese. Konstant. Tror ikke hun vet det selv, men jeg kan liksom ikke si noe heller.

(måtte klage litt i noen andres dagbok, tror hun vet hvem jeg er her inne :ler:)

Kommet deg til skolen, forresten? :)

Om jeg har kommet meg til skolen? Jeg skrev jo at jeg er på lesesalen, tulling! :ler:

Her er det 12 plasser, men vi er sjeldent mer enn 5-6 stykker. Ikke akkurat store rommet altså. Problemet er bare at alle kjenner alle, og noen er veldig glade i å prate, og skjønner ikke at ikke hele verden synes nettopp deres oppgave er superinteressant for gud og hvermann.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

I gamledager, da jeg studerte :fnise: , så klarte jeg aldri å lære meg å bruke lesesalen. Jeg var alltid mye mer interessert i hva de andre leste, enn det jeg skulle lese selv. Ergo ble det mest hjemmelesing på meg... :sjenert:

Håper du klarer å ignorere tullingene og få gjort det du skal! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle dager, du liksom! :fnise:

Jeg har aldri lest på lesesal tidligere, men nå har jeg så mye bøker og ting og tang at jeg ikke kunne klart meg uten. Det er på en måte arbeidsplassen min, mer enn en tilfeldig leseplass. Han som sitter ved siden av meg er her heldigvis ikke så ofte, for jeg er ganske god til å se hva andre driver med jeg og.. :rolleyes:

Men i dag er jeg egentlig flinkest til å ikke gjøre noe som helst. Lengter hjem til sofaen.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...