Gå til innhold

Mazzis bok

Mazilla

Anbefalte innlegg

...men tilbake til mannfolkprat...

Mon tro jeg ble inspirert av boka di i natt?

Drømte nemlig at jeg hadde en kalender på veggen med nakne menn på.

:sjenert:

Men, lesesalen så tidlig?

:dåne:

Ingen skal si at du ikke får utnytta dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh yes, jeg var her 07.04! :nigo:

Liker meg best her når jeg er helt alene. Det er bare 12 plasser her, og alle er fra "klassen" min, men spesielt hun ene prater i vei om alt mulig rart.. :roll: Jeg satt nettopp og kjempa meg gjennom en übertung tekst, da hun plutselig avbrøt for å spørre om noen visste hvordan man endrer navn på Facebook fra sitt vanlige navn til et tullenavn... :kjefte:

For all del, veldig koselig jente, men akkurat konsentrasjon i mer enn 5 minutter sammenhengende er kanskje ikke hennes sterkeste side... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:opplyser: Her kan det aldri bli for mange klemmer! :nigo:

Skulle til å foreslå én klem pr lest pensumside, men da hadde det ikke blitt mange klemmene.. :sjenert: Skylder på at jeg tenker og kverner rundt oppgavetema, men det er vel egentlig ingen unnskyldning. Dessuten tenker jeg egentlig mer på eplekake enn oppgaver.. :flau:

I ettermiddag blir det baking, det er helt sikkert! :sikle: Klarer bare ikke å bestemme meg for om vi skal ha krem eller vaniljeis til.. Har sendt en melding til han godeste for å høre hva han mente om saken, men det virker som han har viktigere ting å gjøre på jobben enn å svare på akkurat det.. :rolleyes:

Tror nok det må bli begge deler.. :sjenert:

Og cypress - jobbing er oppskrytt.. Hovedoppgaven vår nå er jo å ruge! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg faktisk vært flink, flink, flink, flink, flink, flink, flink, flink, fliiink! :digge:

Har nemlig klart å snekre sammen et slags dokument om tema for masteroppgaven! :dåne:

Nå gjenstår bare å snekre sammen noe tilsvarende om en bitteliten semesteroppgave, men det er visst ikke like lett.. Skulle tro det ville være omvendt, men dengang ei! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står verdens beste (og enkleste) eplekake i ovnen... :sikle::spise: :dåne: :bolledeig:

Gleeeeder meg!! :strix::hoppe: Eplekake med is og krem, kan det bli bedre? :dåne: :sikle:

:spise:

Nevnte jeg at jeg gleder meg? :hoppe:

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal aldri spise igjen... :dåne: Og - om jeg ikke trengte mammabukser før, så gjør jeg det nok nå... :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva inneholder denne verdens beste eplekaken da?? Bortsett fra epler.. Og hvordan lages den?? Det jeg prøver å be om er altså en oppskrift... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva inneholder denne verdens beste eplekaken da?? Bortsett fra epler.. Og hvordan lages den?? Det jeg prøver å be om er altså en oppskrift... :sjenert:

Takk cypress, her kom du meg i forkjøpet! Så Mazzi, når du er ute av kaketåka, så må oppskrift sendes til oss!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks for dere at jeg akkurat har kommet meg til lesesalen, men fortsatt ikke har kommet i gang med lesinga da! :lur:

Eplekake (nok til en lasagneform, hvis det gir noen mening..)

4-5 epler

Kanel&sukker

200 gram mel, sukker og smør

Skrell eplene og del dem i båter. Strø over kanel og sukker. Smuldre sammen smør, mel og sukker, og fordel over eplene i små hauger/klumper/topper. Stekes ved 200 grader til toppen er sprø og gylden. (Det tar muligens 20-25 minutter, men jeg er ikke helt sikker, for den oppfører seg litt annerledes med glutenfritt mel...)

Serveres rykende varm med is eller krem (eller begge deler :lur: )

Voilà, verdens enkleste kake! Bare å huske at det er like mengder smør, sukker og mel, og tilpasse til hvilken som helst formstørrelse! :)

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...