Gå til innhold

Det heter selvtillit!

Fat Sally Lee

Anbefalte innlegg

Ja, vi har en egen rettskrivningstråd, men denne feilen går igjen så ofte at den fortjener litt ekstra oppmerksomhet.

Selvtillit

Å ha lit til seg selv - Selv-til-lit

Bare én t!

Feilen er en typisk gjenganger i artiklene er på KG (og også andre medier), så det er ikke rart at folk flest tror det skrives med to t-er.

Så da vet alle det, og vi vil aldri se denne feilen igjen her på forumet! :jepp:

Endret av Fat Sally Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice
Ja, vi har en egen rettskrivningstråd, men denne feilen går igjen så ofte at den fortjener litt ekstra oppmerksomhet.

Selvtillit

Å ha lit til seg selv - Selv-til-lit

Bare én t!

Feilen er en typisk gjenganger i artiklene er på KG (og også andre medier), så det er ikke rart at folk flest tror det skrives med to t-er.

Så da vet alle det, og vi vil aldri se denne feilen igjen her på forumet! :jepp:

Applauderes! Jeg har også sett dette ordet skrevet "seltillit" med både en og to t-er. Jeg synes det virker merkelig å ha tillit til en sel. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimist? ;)

Skulle virkelig ønske det var så enkelt. Etter alle trådene om særskriving så burde jo det problemet også vært ute av verden. Og alle burde nå vite at det ikke heter nyskjerrig, nykjerig, nyskjerring eller noe annet rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimist? ;)

Ja! Jeg forsøker å lære norge rettskrivning én post om gangen!

Offentlige medier (som KG) bør i hvert fall ha nok respekt for seg selv til å kjøre artiklene sine gjennom en stavekontroll før de publiseres... Men det kommer de nok aldri til å begynne med, selv etter mange års masing fra brukerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Ja! Jeg forsøker å lære norge rettskrivning én post om gangen!

Offentlige medier (som KG) bør i hvert fall ha nok respekt for seg selv til å kjøre artiklene sine gjennom en stavekontroll før de publiseres... Men det kommer de nok aldri til å begynne med, selv etter mange års masing fra brukerne.

Fy skam, F. S. L. Stedsnavn skrives med stor forbokstav :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice
Ja, nå er jeg seriøst pinlig berørt. Men jeg har i hvertfall stavet riktig! :fnise:

Ikke vær lei deg, du. Vi er glad i deg allikevel :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så snill du er Belladonna! Nå ble dette en kosemosetråd, men jeg er glad i dere også :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...