Gå til innhold

Skal ha ny koketopp og innbyggingsovn. Hvilke?


Annie

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, skal vi invistere i koketopp og innbyggingsovn. Vil ha induksjonstopp, og allerhelst ville jeg hatt 80 cm bred, men det har vi ikke plass til. Derfor må det bli 60, MULIG vi får plass til 70 cm. Enda bedre hadde det vært om jeg fant en som var bredere bak enn foran, for vi skal ha den i et hjørne. Finnes det?? :vetikke:

Så er problemet strøm. Induksjon krever mye strøm, hvordan har dere ordnet det?

Så var det innbyggingsovn.

Jeg vil ha pyrolyse, og endel programmer som gjør matlaging enklere. Har dere råd om hvilken jeg bør velge? Syns det er fryktelig vanskelig å velge..

Vi har ca 20000 til rådighet, og man BØR jo finne noe brukbart for den summen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miele er vel fremdeles den som er på topp, så jeg hadde nok valgt det (igjen).

Jeg digger vår induksjonstopp, men forbanner at vi ikke kjøpte pyrolyse-stekeovn (hadde ikke hørt om det).

Om du ikke finner noe på tilbud, så prut!! Vi kjøpte Miele kjøleskap og fryseskap og fikk kr. 3.500,- i avslag (det kostet opprinnelig nesten kr. 22.000,-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i alle fall veldig fornøyd med våre Miele-innbyggingsprodukter. Pyrolyse er det eneste som får ovnen vår rein.

Vi har induksjon, men har ikke gjort noe spesielt i forhold til strøm. Heldigvis var det bare en kjele vi ikke kunne bruke på induksjonstoppen! :)

Hjørnemodeller har jeg dessverre ikke peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thea_*

Jeg har valgt Siemens-produkter i det nye huset mitt. Dette er siste nye utgaver, ovnen er med pyrolyse rens og har filter mot lukt og fett. Prisen for ovnen er 11.781,- - platetoppen er induksjonstopp og kostet 9.002,-.

Hos meg har elektriker lagt inn forsterket kurs for induksjonstopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nødvendig ned to uttak for stikk. Hver enhet har egen kontakt.

Vanskelig å anbefale, men er enig i Miele jeg også.

Moro å lage mat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som har linker eller typebetegnelser da? Hva er viktig for dere med en stekeovn f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thea_*
Ingen som har linker eller typebetegnelser da? Hva er viktig for dere med en stekeovn f.eks..

Stekeovn:

Siemens HB76A1260S med pyrolyserens og filter for lukt og fett kr. 11.781,25

Platetopp:

Siemens EH651TE11E Induksjons platetopp - rammeløs kr. 9.002,50

Dette er helt nye produkter som jeg kjøpte gjennom kjøkkenforhandleren til mitt nye hus. Da huset ikke er innflyttingsklart ennå så har jeg ikke fått testet produktene ennå. Men jeg ble anbefalt dem varmt fra andre.

Jeg har kun Siemens-produkter i mitt nåværende hus og er kjempefornøyd - kommer ikke til å kjøpe noe annet. Betaler ikke mange tusen mer for Miele når det finnes like gode produkter på markedet.

Vet at de nye produktene mine er langt mer avanserte enn jeg har nå - så jeg ble anbefalt å prøve ut alle funksjonene med en gang slik at jeg vennet meg til dem. Pyrolyserens var det kjøkkenforhandler som anbefalte meg.

For meg er det viktigste at produktene er gode og at ovnen er innbygd i høyskap - kommer aldri til å ha hele komfyrer mer etter å ha prøvd ovn i høyskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thea_*
Stekeovn:

Siemens HB76A1260S med pyrolyserens og filter for lukt og fett kr. 11.781,25

Platetopp:

Siemens EH651TE11E Induksjons platetopp - rammeløs kr. 9.002,50

Dette er helt nye produkter som jeg kjøpte gjennom kjøkkenforhandleren til mitt nye hus. Da huset ikke er innflyttingsklart ennå så har jeg ikke fått testet produktene ennå. Men jeg ble anbefalt dem varmt fra andre.

Jeg har kun Siemens-produkter i mitt nåværende hus og er kjempefornøyd - kommer ikke til å kjøpe noe annet. Betaler ikke mange tusen mer for Miele når det finnes like gode produkter på markedet.

Vet at de nye produktene mine er langt mer avanserte enn jeg har nå - så jeg ble anbefalt å prøve ut alle funksjonene med en gang slik at jeg vennet meg til dem. Pyrolyserens var det kjøkkenforhandler som anbefalte meg.

For meg er det viktigste at produktene er gode og at ovnen er innbygd i høyskap - kommer aldri til å ha hele komfyrer mer etter å ha prøvd ovn i høyskap.

Glemte å ta med det viktigste da jeg skrev innlegget over.

Har kjempegod erfaring med Siemens etter å ha hatt mine nåværende produkter i over 7 år og aldri hatt problemer med hverken vaskemaskin, platetopp, stekeovn eller oppvaskmaskin .. Ingen reperasjoner så langt .. derfor velger jeg Siemens igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...