Gå til innhold

Oslo om 15 år?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lenge før den tid. Men hva så? Det er ikke stort du kan gjøre med det uansett.

Du kan jo selvsagt sette din lit til FrP da.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Lenge før den tid. Men hva så? Det er ikke stort du kan gjøre med det uansett.

Du kan jo selvsagt sette din lit til FrP da.. :fnise:

***

Har du en brilliant plan da, Zen? Eller fniser du like mye når du steker i det samme fettet som oss andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP er nok for lite, for seint. Men, det finns ingen bedre allternativer som ikke betyr det samme som å kaste stemmeseddelen ut vinduet. - Et sted skal man jo begynne.

Folk gidder å gå rundt i stadig større frykt for blind vold, ja sågar å skutt ned på åpen gate. Men å løfte skinka opp fra sofaen og bruke ei halvtime i valglokalet? - Hvis folk hadde giddet å stemme hvert fjerde år kunne vi i dag sittet å okket oss over hvor kjipt de har fått det i Danmark og Sverige, istedenfor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

***

Har du en brilliant plan da, Zen? Eller fniser du like mye når du steker i det samme fettet som oss andre?

Nix. Pr. i dag kan jeg ikke se noen utvei eller mulighet for å endre denne utviklingen.

Den vil fortsette og mest sannsynig øke in omfang og intensitet til hele dritten går i lufta.

Men jeg kommer nok ikke til å steke eller merke stort til det utover irritasjon. Oslo har jeg forlengst forlatt til fordel for grønnere marker der disse problemene mest sannsynlig ikke dukker opp med det første.

Jeg har dessverre ingen gode råd til deg. Men jeg kan garantere deg at du ikke finner løsningen hos FrP eller andre i politikken. Nå blir det mest sannsynlig en FrP regjering denne gangen så da får vi jo muligheten til å se på hvordan det går, eller ikke går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FrP er nok for lite, for seint. Men, det finns ingen bedre allternativer som ikke betyr det samme som å kaste stemmeseddelen ut vinduet. - Et sted skal man jo begynne.

Folk gidder å gå rundt i stadig større frykt for blind vold, ja sågar å skutt ned på åpen gate. Men å løfte skinka opp fra sofaen og bruke ei halvtime i valglokalet? - Hvis folk hadde giddet å stemme hvert fjerde år kunne vi i dag sittet å okket oss over hvor kjipt de har fått det i Danmark og Sverige, istedenfor i Oslo.

Politikken er som en gammel kaffemaskin på kontoret. Du putter penger på den, men uansett hvilken knapp du trykker på så får du bare vassen te. Etter å ha tapt noen tiere så burde de fleste forstå at det rett og slett ikke er kaffe å få.

De eneste grunnene jeg kan se for å fortsette å putte penger på automaten da er enten at man er mindre intelligent eller at man har utviklet en smak for vassen te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP er nok for lite, for seint. Men, det finns ingen bedre allternativer som ikke betyr det samme som å kaste stemmeseddelen ut vinduet. - Et sted skal man jo begynne.

Frp er uansett et håpløst kort. Et liberalistisk parti vil aldri gjøre noe seriøst med det der likevel. Tegnene på det kunne jo ikke vært tydeligere. Frps daværende innvandringspolitiske talsmann, Per Sandberg, har selv uttalt at Frp er et liberalistisk parti som i prinsippet er for fri innvandring. Klarere kan det ikke sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp er uansett et håpløst kort. Et liberalistisk parti vil aldri gjøre noe seriøst med det der likevel. Tegnene på det kunne jo ikke vært tydeligere. Frps daværende innvandringspolitiske talsmann, Per Sandberg, har selv uttalt at Frp er et liberalistisk parti som i prinsippet er for fri innvandring. Klarere kan det ikke sies.

For ikke å snakke om fri flyt av kapital, fritt frem for valutaspekulasjon, utenlandsk oppkjøp av norske ressurser og industri, avvikling av økonomiske kontrollordninger og nedbygging av velferdsordninger.

Det er vel få partier det er så mange grunner for ikke å stemme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gleder meg å lese om drap, vold og annen kriminalitet i Oslo. Hver eneste hendelse er viktig læring.

Oslo fungerer som det beste institutt for voksenopplæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i Oslo.

Når hovedstadsborgerne ikke klarer å se lengre enn enn sin egen navle får de bare ha det så godt.

Hadde rikspolitikerne og Oslos lokalpolitikere forstått at det var viktig også å satse på andre byer/distrikt i Norge hadde man kanskje unngått at "alle" utlendingene samlet seg der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i Oslo.

Når hovedstadsborgerne ikke klarer å se lengre enn enn sin egen navle får de bare ha det så godt.

Hadde rikspolitikerne og Oslos lokalpolitikere forstått at det var viktig også å satse på andre byer/distrikt i Norge hadde man kanskje unngått at "alle" utlendingene samlet seg der nede.

Du mener du trenger flere kulturberikere der du bor? Vel, det vil nok gå i orden før du aner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener du trenger flere kulturberikere der du bor? Vel, det vil nok gå i orden før du aner det.

Tar gjerne noen kulturberikere med på kjøpet, såfremst vi kunne fått bedret den lokal samferdsel, flere statlige arbeidsplasser (flyttet fra Oslo) eller kanskje et OL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne noen kulturberikere med på kjøpet, såfremst vi kunne fått bedret den lokal samferdsel, flere statlige arbeidsplasser (flyttet fra Oslo) eller kanskje et OL.

Så det du ønsker med andre ord er å ødelegge stedet der du bor? Hvorfor så destruktiv? Hater du naboene dine så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du ønsker med andre ord er å ødelegge stedet der du bor? Hvorfor så destruktiv? Hater du naboene dine så mye?

Nei, er du gal. Elsker min hjemplass og ønsker vekst og utvikling. Da får man heller ta med noen "minus" på kjøpet og satse på at man klarer å håndtere minusene når de kommer i moderate mengder.

Oslo må lære at grådighet har sin pris. Når de vil ha alt av godene må de også ta konsekvensene det innebærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, er du gal. Elsker min hjemplass og ønsker vekst og utvikling. Da får man heller ta med noen "minus" på kjøpet og satse på at man klarer å håndtere minusene når de kommer i moderate mengder.

Oslo må lære at grådighet har sin pris. Når de vil ha alt av godene må de også ta konsekvensene det innebærer.

Da er det bare å sette igang. Skaff en bygning og jeg garanterer at de har fylt den opp med kulturberikere innen uka er omme. Med dem kommer penger til konsulenter, saksbehandlere og annet offentlig snacks.

Utvikling er heller ikke noe problem. En liten telefon til foreningen av 1948 og de stiller garantert noen hundre folk til en berikende gay pride parade i hjembygda di også.

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å sette igang. Skaff en bygning og jeg garanterer at de har fylt den opp med kulturberikere innen uka er omme. Med dem kommer penger til konsulenter, saksbehandlere og annet offentlig snacks.

Utvikling er heller ikke noe problem. En liten telefon til foreningen av 1948 og de stiller garantert noen hundre folk til en berikende gay pride parade i hjembygda di også.

Kos deg!

Nå må jeg dessverre innrømme at jeg ikke henger med i tankegangen din. For at vi skal kunne avlaste Oslo med innvandrere og gay pride parade må politikerne aller først tørre å satse på andre enn storebror Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som uttaler seg i denne tråden som i det hele tatt bor i Oslo?

Ja, jeg bor i Oslo. Og i motsetning til de fleste oikofobe innvandringsliberalere i denne byen bor jeg også i et innvandrertett område av den.

Dessuten trenger man ikke bo i Oslo for å kunne si noe fornuftig om den demografiske utviklingen der.

Nå må jeg dessverre innrømme at jeg ikke henger med i tankegangen din. For at vi skal kunne avlaste Oslo med innvandrere og gay pride parade må politikerne aller først tørre å satse på andre enn storebror Oslo.

Jeg på min side henger ikke med i tankegangen din. Tror du virkelig det er noen som har kontroll på innvandringen, eller at innvandrerbefolkningen er en statisk størrelse, slik at hele problemet bare dreier seg om å få innvandrerne til å "ta hele landet i bruk"?

Det vi nå ser i Oslo er bare en forsmak på det som ubønnhørlig vil spre seg til resten av landet. Det er bare det at det skjer tidligere i Oslo enn i resten av landet som helhet.

Endret av Max Motstand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...