Gå til innhold

Bor alene - kjeder meg mye... :S

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hobby er veldig terapeutisk, synes jeg i alle fall!

For tiden lager jeg mest smykker (jeg selger til venner og bekjente), men andre hobbyer går også fint.

En periode lagde jeg lys - samle opp rester av stearinlys (spør venner og familie om de har noe liggende), bruk en gammel kjele til å varme opp stearinen. Du kan enten bruke veker fra gamle lys, ellers får du kjøpt veker, lysfarge og div former på Panduro, eller Global Hobby i Pilestredet hvis du er i Oslo.

Du trenger ikke former heller, drikkekartonger og doruller fungerer fint som form.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nylig funnet en kjekk hobby, nemlig perling! Kjøpte perler, lim osv på hobbybutikk og perlet meg en ramme! Ble faktisk utrolig stilig. Tenkte å begi meg utpå et smykkeskrin neste uke:)

Skrevet

Jeg anbefaler scrapbooking på det varmeste! :strix:

Skrevet
VI er vennene dine oxo må du huske :kaffekopp:

Så snille dere er :) Hjelper veldig å være her inne :)

Får tiden til å fly og er veldig kjekt å ha følelsen av å være sosial uten at det tar all min energi :)

Skrevet

Vil igjen si tusen takk for alle svar :klemmer:

Masse gode ideer som jeg virkelig skal prøve ut :)

Til det med antidepressivaen så vil jeg bare si at jeg går på antidepressive tabletter og til behandling hos lege og psykolog. Har kommet et stykke på vei, men har fortsatt en lang vei å gå... :)

Skrevet
Jeg har nylig funnet en kjekk hobby, nemlig perling! Kjøpte perler, lim osv på hobbybutikk og perlet meg en ramme! Ble faktisk utrolig stilig. Tenkte å begi meg utpå et smykkeskrin neste uke:)

Heyyy, fortell mer... Jeg har hittil forbundet perling med å lage smykker, noe som jeg ikke har hatt lyst til å prøve meg på - men esker og skrin, se det er en helt annen sak. ;)

*beklager forsøk på trådkupping - skammer meg og går for å google*

Skrevet

TV-spill er morsomt, finner du rette spillet så blir det sånn at du gleder deg til å komme hjem og spille og har underholdning i timesvis.

Blogging og å engasjere deg på sosiale nettforum som KG er også morsomt tidsfordriv, da connecter man også med andre mennesker på en mer avslappet måte og slipper kanskje denne sosialangsten.

Ellers kommer det litt an på interessene dine. Jeg har alltid vært veldig opptatt av klær og mote, og har stadig flere DIY-prosjekter på gang. Du finner masse tips på diverse blogger om hvordan du kan gjøre alt fra å bleke bukser til å feste nagler på veska. Målet mitt er å få meg en symaskin og gå på sykurs slik at jeg kan ta denne designer-lysten min et lite steg lengre.

Og dette er kanskje ikke en hobby akkurat, men jeg liker å bruke tid alene til å ta litt vare på meg selv. Klisjeen med hjemmespa, hvor man kjører på med ansiktsmaske og pedikyr og hele pakken, er en bra idé å ha en kveld i uka. Så føler man seg så mye finere og klar til å møte verdenen dagen etterpå. Er du interessert i sminke og hår så er det morsomt å finne tutorials på f eks youtube og teste det ut på seg selv.

Å bruke fritiden på å lære noe nytt er heller ikke dumt. Hva med et nytt språk, eller et instrument?

Jeg misunner deg som har mye tid for deg selv. Husker jeg hadde (litt for mye av) det en periode, pga enormt mye fritid og litt vegring mot å møte folk hele veien, og da kjente jeg at jeg begynte å gå litt lei av å være alene. Men nå - med en jobb som krever mye, et studie som krever enda mer og venner på toppen av det - så savner jeg faktisk når jeg hadde tid til å kjede meg.

Skrevet

Jeg har nå tatt noen tips, og gått til innkjøp av spill (var ikke enkelt, siden jeg tydeligvis har en dinosaurus-playstation som er så urgammel at det ikke finnes spill til den lenger :fnise: ) og har begynt å blogge.

Hvis noen vil følge med på bloggen min så hadde det vært veldig koselig :klemmer:

(Jeg forstod nemlig ikke det opplegget her inne med blogging jeg.. så da åpnet jeg et litt lettere sted. et litt sånn "blogging for dummies"-sted :fnise: )

Bloggen min finner dere på : www.sperotmelior.blogspot.com :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...