Gå til innhold

Bor alene - kjeder meg mye... :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har nettopp flyttet for meg selv og sliter med at jeg kjeder meg mye og føler meg mye alene.

Jeg har mange venner og bekjente jeg kan være sammen med, men pga depresjoner og til tider tendenser til sosial angst har jeg ikke alltid energi til å være sosial, og blir dermed sittende endel hjemme på kveldene i ukedagene.

Er det noen der ute som har noen gode råd og/eller hobbyer som kan være noe for meg? :) (Å se filmer og serier begynner å bli litt brukt opp.. :) )

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

* scrapping ( helt digg å gjøre alene, spennende uansett om man lager kort eller scrapper bilder og minner inn i album)

* lage hjemmelaget mat ( bake, middager å fryse ned,prøve noe nytt og enkelt)

*lese gode bøker ( snømannen, idas dans, dødsonen og bøker av camillia eckberg og jo nesbø anbefales)

*blogge om alt og ingenting

* lese avisa

* velværekveld (1) kveld i uka ( skrubb kroppen, plei føtter og hender, ta ansiktsmaske- og deretter hoppe i pysjamasen- herlig!)

*gå deg en fin tur i skog og mark

* hør på musikk

*sove lenge om morgenen

* en fast rutine på husarbeid ( på den måten ser det greit ut hjemme og du føler at du "har lov" til å slappe av, det hoper seg ikke opp og du slipper å ta store basketak)

Ser jo at dette ble mer tips til hva du kan gjøre, og ikke alle av dem hobbyer, men håper likevel du ser noen ting som frister :)

Skrevet

Tusen takk :) Gode tips alt sammen :)

Skrevet

Tren. Gå tur, jogg, kjøp deg vekter og tren styrke hjemme, dans til yndlingsmusikken på stovegulvet.

Matlaging. Bak ditt eget brød, rundstykker, horn, prøv nye middagsretter, bak en kake du kan servere neste gang du føler for å ha venner på besøk.

Spill spill med deg selv. Du slipper vente på tur, du får spille hele tiden. Hurra.

Les bøker.

Skrevet

* Lage kort

* Lage smykker

* Pusle puslespill

* Sy, hekle, strikke

Skrevet

TV eller PC-spill.

Hadde noen dager hjemme som jeg kjedet meg og kom på å prøve Gamecuben til guttungen. Ble helt hekta, er kjempegøy!

Skrevet

PC-spill kan få meg til å glemme både tid og sted.

(Jeg liker adventure spill samt "byggespill").

Skrevet
Er det noen der ute som har noen gode råd og/eller hobbyer som kan være noe for meg? :)

Jeg ser flere her som foreslår dette ed scrapboking og lignende. jeg syns det er en genial ide for deg, ikke bare fordi det er morsomt. Men som du sier så kan du til tider lide av sosial angst og depresjon, akkurat derfor syns jeg dette er en god ide. Det blir kanskje en liten påminnelse om hvordan det kan være "der ute-blant folk" Og kanskje oppfordre til å lage nye fine minner?

Skrevet

Lær deg et språk, eller puss opp igjen et språk du allerede har hatt på skolen.

F.eks Tysk, Fransk, eller Spansk.

Den morsomme biten kommer når du berhersker språket godt nok, da finner du deg en brevvenn på internett som snakker dette språket. Et tips er å se etter folk som gir gode kommentarer på interessante videoer på youtube, her kan du også se nasjonaliteten og alderen til vedkommende. Som jente så stiller du sterkt.

Kanskje har du feriereisen eller sommerflørten til neste år inne.

Skrevet

Liker du å tegne eller male er dette også en fin måte å få humøret opp evt få ut litt dritt som samler seg opp samtidig som tiden går fort :)

Man trenger ikke gjøre det så avansert heller bare starte med å herme etter bilder som du finner på nettet. Finn et motiv som fenger og sett i gang. I tilleg til at du har noe å gjøre har du også noe som du kan pynte med hjemme, eller gi bort i gave :)

Skrevet

Et annet forslag er håndarbeid. Du kan lære deg både hekling og strikking på internett.

Eller du kan brodere.

Det liker jeg godt å gjøre. Du kan strikke sokker som du kan bruke til høsten eller vinteren. Eller hekle ett sjal som du kan ha til jakka di.

Mange gode mønstrer på www.garnstudio.no

Skrevet

Tusen takk for alle seriøse og gode svar! :) :)

Skrevet
Hei :)

Jeg har nettopp flyttet for meg selv og sliter med at jeg kjeder meg mye og føler meg mye alene.

Jeg har mange venner og bekjente jeg kan være sammen med, men pga depresjoner og til tider tendenser til sosial angst har jeg ikke alltid energi til å være sosial, og blir dermed sittende endel hjemme på kveldene i ukedagene.

Er det noen der ute som har noen gode råd og/eller hobbyer som kan være noe for meg? :) (Å se filmer og serier begynner å bli litt brukt opp.. :) )

Masse gode råd du har fått og det er bra:)

Jeg mener at du skal ta en tur til fastlegen din jeg å fortelle om dine problemer slik at h*n kan henvise deg til en psykolog! Fastlegen kan også skrive ut en resept til deg på antidepresive (snakker da om antidepresive uten trekant)slik medisin som virker på sikt!

Uansett, det er leit at du føler deg alene og ensom fordi du faktisk ikke "makter" å være sosial!Huff, det må være vondt for deg :klemmer:

Snakk med fastlegen din om dette (som tidligere nevnt)

Lykke til da :sol:

Skrevet

Antideppressiva foreslått i en hobbytråd, nå har jeg sett det og...

Skrevet

Strikking! Join Hobbyboden.net (forum) og Ravelry.com (mønsterbase, forum og inspirasjon) og du har med engang hele verden for dine føtter - på internett. Inne på hobbyboden finner du også bl.a. lokale grupper som møtes for strikkekafé innimellom. Du trenger jo ikke bli med, men vurdere det er dag du er i god form. De fleste damene har stor forståelse for alskens fysiske og psykiske plager så ikke noe å være nervøs for.

Gjest negasjon
Skrevet

Scrapping høres bra ut, også fra en terapautisk vinkel, men gå innom en hobbybutikk og lag julegaver til familie og venner? Du kan kjøpe bøker om hvordan du går frem og i naturen kan du finne stener du kan male om til f.eks en katt, lyng, skjell, blomster (presse og lage bilder av de). Jeg blir inspirert til å gjøre det selv når jeg skriver i denne tråden.

:)

Skrevet

Jeg lager kort. Og sender dem. Ikke alltid like lett å si så mye viktig når man treffes kort innimellom. Og nå skal snart julekortene startes på så...

Panduro er flinke i begynnelsen.

Kvinneguiden synes jeg er perfekt.

VI er vennene dine oxo må du huske :kaffekopp:

Skrevet

* Scrapping

* Kort-laging

* Tegning

* Maling

* Fotografi

* Broderi

* Spill av ulike slag (f. eks tv-spill)

* Strikking

* Hekling

* Skrive dikt

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Kjøp billig maling og lerreter på Europris! Og mal ivei.

Det har jeg gjort og det kommer jeg til å fortsette med. Etter mye prøving og feiling, så har jeg faktisk fått skryt av venner for bildene mine. (ikke smisk)

Og så er det så greitt når man kan male over det man ikke fikk til. Jeg startet med å kopiere noen kortmotiv jeg likte og så ble det etterhvert min egen stil.

Skrevet
Antideppressiva foreslått i en hobbytråd, nå har jeg sett det og...

Skjønner :fnise: men min mening var å hjelpe selv om dette lå på hobbyforumet ;) (det så jeg faktisk ikke engang)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...