Livets datter Skrevet 7. august 2003 #1 Del Skrevet 7. august 2003 Sitter og tenker... Min mor mistet begge foreldrene sine da hun var tidlig i 20-årene. På samme tid fikk hun 2 barn. Jeg er den yngste, og rakk å møte bestemor, som døde før jeg fylte 1 år. Men jeg husker henne naturlignok ikke. Bestefar fikk jeg aldri møtt. Mamma var gravid med meg da han døde, uten å være klar over det enda. Hun sier det er så synd at vi ikke fikk bli kjent med hverandre, for vi er visstnok så like. For meg hadde det vært en tragedie om mine fremtidige barn aldri skulle få møte mine foreldre, som har vært en så stor del av livet mitt. Har du begge foreldrene dine i live fortsatt? Og i tillegg; har du barn som de er besteforeldre til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 7. august 2003 #2 Del Skrevet 7. august 2003 Ja jeg har begge foreldrene mine, mamma var bare 19 og pappa 20 når jeg ble født så jeg regner jo med å ha de en stund til. Har fortsatt mormor, bestefar og farmor også. (farfar døde da jeg var 6) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 7. august 2003 #3 Del Skrevet 7. august 2003 Glemte å si at jeg ikke har barn enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 7. august 2003 #4 Del Skrevet 7. august 2003 Ja, jeg har begge mine foreldre enda. Og jeg har barn som de er besteforeldre til. Mine foreldre var ikke så unge da de fikk meg, men jeg håper jeg får ha dem her i mange år til. Orker ikke tanken på å miste dem. Smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 7. august 2003 #5 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har heldigvis begge foreldrene mine enda, og det har mannen min også, så jeg håper at barna våre (når de kommer) får mange år med alle fire besteforeldrene sine. Jeg har selv bare en mormor igjen. Morfaren min døde rett før mamma og pappa giftet seg og før jeg ble født, så han har jeg aldri møtt. Farmor døde da jeg var 9 og farfar da jeg var 20. Har ikke møtt noen av oldeforeldrene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #6 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har begge min foreldre enda. Også min mann har sine så våre barne har begge besteforeldre på begge sider. Dette hadde jeg også i oppveksten og jeg er kjempeglad for det. Føler virkelig med de som verken har foreldre eller besteforeldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 7. august 2003 #7 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har begge mine foreldre enda, heldigvis. De er 57 og 58 år, så jeg håper vi får beholde dem leeenge ennå! Jeg har to barn på 6 og 9 år, som koser seg veldig med mor-mor og mor-far! Ellers døde min farmor da jeg var 2 år, min mor-far da jeg var 10, morm-mor da jeg var 18, og far-far da jeg var 20..... Veldig lei meg for at jeg ikke fikk beholde dem lengre, og for at de ikke fikk oppleve mine barn! :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #8 Del Skrevet 7. august 2003 jeg har mistet begge mine. Mamma var bare 47 når hun døde, jeg var i tenårene. Nå er jeg 32, pappa døde nå i sommer, skulle til å nyte pensjonisttilværelsen. . Heldigvis rakk jeg å vise frem lille gutten min til han. Det er tungt å ikke ha de, og jeg savner de hver dag.Men livet går videre og det er masse glede i hverdagen min. Men et stort savn å ikke ha mormor og morfar til barnet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 7. august 2003 #9 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har begge foreldrene mine enda. De er besteforeldre til mine to og fire til, fra 1 år og opp til 17 år. Dessverre for ungene er ikke foreldrene mine særlig interessert i barnebarna. De vil helst bare vise dem fram på bilder. Er vi på besøk klager de på bråk og rot, og at ungene ikke sitter stille eller hører etter. Gjelder spes, mine to som er minst :-? ! Har egentlig liten kontakt med dem for de ringer aldri! De mener at det er vi som skal ringe dem. På besøk kan de heller ikke komme, dersom det ikke er noe spesielt. Sist var i vinter da vi hadde barndåp, neste gang blir vel når eldstemann skal konfirmeres om ca 10 år!! Vel, sånn har det vært i mange år så vi er vant til det. Savner eg. ikke kontakten med dem for det er slitsomt når vi er sammen. Synd for ungene at de ikke har kontakt med besteforeldrene, men jeg orker ikke utsette ungene mine for de to som krangler seg i mellom og småkjefter på ungene hele tiden. :x Heldigvis lever min manns mor, og hun er 100% bestemor for ungene våre ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. august 2003 #10 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har bare moren min. Faren min døde rett etter at jeg ble født. Og mine besteforeldre har jeg heller aldri blitt kjent med. Ungene mine har kun mormor og farmor igjen. Men de har vært heldige og har fått blitt godt kjent med disse to samt både oldemor (farens side) og farfar som i dag er døde. Oldemoren var et fantastisk menneske og jeg følte at hun var litt min også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kittykat ikke innlogget Skrevet 7. august 2003 #11 Del Skrevet 7. august 2003 Begge mine foreldre er oppegående. Jeg har to barn som de også treffer nå og da. Nå skal de bli besteforeldre en gang til og jeg tror nok de er her da og Utenom mine to, snart 3, så har de 9 barnebarn til. Men barnas begge oldefedre er døde. Den ene av dem døde før han fikk hilse på vår datter. Litt trist..... Men den andre fikk sett henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 7. august 2003 #12 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har heldigvis begge mine foreldre ennå. Og takker Gud for hver dag jeg har dem. De er det viktigste i livet mitt, min grunnmur og min fantastiske støtte. Og jeg har to halvstore barn som nyter dem til det fulle..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 7. august 2003 #13 Del Skrevet 7. august 2003 Både samboer og jeg har begge våre foreldre i live, så alle våre 3 håpefulle har besteforeldre i live. Mormoren min lever ennå og mormoren til samboeren min (som bor laaaangt unna). Så mine barn har en oldemor de har et kjempegodt og nært forhold til i tillegg til besteforeldre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 7. august 2003 #14 Del Skrevet 7. august 2003 Ja heldigvis har vi begge foreldrene våre ennå. Og forhåpentligvis i mange mange år til. Og våre småtroll har alle sine besteforeldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 7. august 2003 #15 Del Skrevet 7. august 2003 pappa hadde barnebarn og sønnen min bestefar til han var tre år gammel. Pappa ble 56... Han er et utrolig sårt savn, i livet til oss alle, og ikke minst ser jeg et stort tomrom i livet til guttungen som ingen klarer fylle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cormatic Skrevet 7. august 2003 #16 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har begge mine foreldre i live, og begge mine bestemødre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 7. august 2003 #17 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har bare faren min i live. Mamma døde av kreft for 4 år siden. Begge ungene fikk et veldig godt forhold til henne, så de husker og snakker om henne enda. Og det synes jeg er veldig godt, for hun slet veldig med at hun var redd for at ungene ikke skulle huske henne. Hun ble bare 47 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 7. august 2003 #18 Del Skrevet 7. august 2003 Begge foreldrene mine lever (heldigvis). Har også en bestefar som er i live. Jeg har ingen barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 7. august 2003 #19 Del Skrevet 7. august 2003 Min gutt har: * mormor og offa (min mammas nye mann) * morfar og Jorun (pappas samboer) * farmor og farfar * oldemor (min mormor) Han har vært i begravelse til: * oldemor (pappaens mormor) * oldefar (min farfar) * oldefar (min morfar) Så det er egentlig en heldig liten gutt på 6.5 år jeg er mamma til... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neemi Skrevet 7. august 2003 #20 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har begge foreldre i live. Ikke er de så gamle enda heller. Bestefar m/samboer og mormor er også oppegående og vil være det noen år til. Farmor og farfar har jeg derimot mistet.(for tre og et og et halvt år siden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå