Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

ER så fortvila, frustrert og lei meg nå.

For noen uker siden hadde jeg ergoterapaut hjemme for å se om det fantes noen hjelpemiddler for å gjøre værdagen min litt enklere. Ikke minst det med å komme seg ut av huset litt.

Hun annbefalte både ting til innebruk (bla. ståstol)

Og ikke minst til utebruk med en rullestol og aller helst scooter (3 hjuling) slik at jeg kan komme meg litt ut av huset.

Skuldrene blir betente med en gang jeg bruker krykker eller triller langt med rullestolen, så denne scooteren hørtes jo ut som rene drømmen.

Begynnte glede meg og så virkelig frem til å komme meg ut...

Har vært "innesperret" i mitt eget hus i over 1 år. Har ikke klart å kjøre bil på 10 mnd. Og ikke vært i en eneste butikk på ca 1 år pga store smerter.

Fysioterapeuten fraråder sterkt trening med smerter, ber meg ta det med ro og ikke presse på når smertene kommer. Han fokuserer mer på smertebehandling en trening nå. Som han sier,, "vi må få bukt med smertene FØR vi kan trene"

Er bare nåler med og uten strøm som er behandlingen akkurat nå. Og fått streng beskjed om at får jeg smerter\ spesielt de akutte MÅ jeg ta det med ro slik at jeg ikke forværrer noe mer.

Kan ikke bruke smertelindrende eller betennelsesdempende medisiner pga. allergi. Legen tør ikke skrive ut noe slikt til meg. Så jeg må bare gå med smertene og vente på at de går over av seg selv uansett hvor kraftige disse er.

Har vært hos en del spesialister i det siste. De leter ennå etter hva som forårsaker smertene. Tror det er skade på nerver siden jeg har svært klare tegn på dette. Flere annbefaler avlastning med krykker (en ønsket jeg skulle gå med krykker hele tiden) men krykkene gjør at jeg får betennelse i skuldrene etter 1\2 dag. Ryggen og en prolaps jeg har det blir forværret. Så jeg unngår krykkene så mye som mulig.

Får her også beskjed om å ikke presse på for mye når jeg har smerter.

Har vært overtrent tildligere som har fårårsaket en mengde belastnings skader.

Men så til denne legen min. Skulle til undersøkelser MR og nevrolog.. annbefalt av spesialister på et annerkjent sted.. Måtte faktisk krangle med legen for at h*n skulle gi meg rekvisisjon til dette.

Og nå.. (er så jeg har lyst å sette meg ned å grine)

H*n mener det ikke er behov for noen hjelpemiddler. Mener jeg bare skal presse på,,, trosse smertene og HAR IKKE BEHOV FOR HJELPEMIDDLER.

Tross i at jeg forteller hva spesialistene og fysioterapauten annbefaler. Skal vist ikke høre på dem som KAN dette...

Legen mener vist jeg enten bare skal sitte her innesperret i mitt eget hus.... eller trosse smertene og få ENDA FLERE belastnings skader.

Har da søren meg fått nokk av det i hele kroppen gjennom disse årene. Startet med et kne... nå er begge knea smertefulle, rygg, nakke, armer, hofter, bekken mm. Bare forde jeg har hørt på legen tidligere og pressetpå før....

Phu... måtte bare få ut litt "damp" er så fortvila nå atte...

Trodde jeg hadde nokk med å "kjempe" for å komme meg på bena igjen, i stedenfor å sloss med en lege hele tiden.

Blir nokk legebytte igjen... finnes det noen GODE leger som HØRER på råd fra spesialister i Akershus ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...