Gå til innhold

sjokolade kake fyll...


Cassandra

Anbefalte innlegg

Jeg prøver igjen... Jeg trenger en oppskrift på fyll. Den skal være lysebrun og det skal ligge masse sjokolade fyll på toppen av kaken.. *ler* Er det noen som fatter noe av min beskrivelse av fyllet?? Jeg kan kjenner smaken av det her jeg sitter... nam nam nam.. Hjelp meg jenter eller gutter... Sønnen min blir snart ti år.. og jeg har lyst til å lage en god sjokolade kake til ham med et annet fyll enn det mørke jeg pleier å bruke.. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du litt sånn kremaktig? Ser ut som om det er av pisket sukker og smør?

Har ikke oppskrifta altså, men skulle ønske jeg hadde den jeg også...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gjør suksess i barnemunnene hos meg icon_smile.gif

Rør godt sammen mykt smør og melis

Ha oppi 1-2 egg

sjokoladepulver

Evt.noe essens(finnes i bakerhyllene på butikken)

Evt.noe syltetøy-aprikos ol.

Rør alt godt sammen og smør på icon_smile.gif

Kremen blir myk og god,så er den også mild i smak icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelt kokesjokolade i vannbad. Hell over kremfløte og varm opp til sjokoladen er helt oppløst i fløten. MÅ IKKE KOKE.

Avkjøl blandingen og sett den i kjøleskapet over natten.

Dagen etter pisker du kremen på vanlig måte!

Så enkelt og så godt. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: Det er akkurat en slik krem jeg tenker på!! Tror du det kan være en av de tipsene som har kommet inn her???12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker, klarer ikke å se for meg hvordan de kremene som det er oppskrift på her blir seende ut. Men neste gang jeg spiser en sånn sjokoladekake skal jeg riste vedkommende som har bakt den til oppskrifta ramler ut icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

icon_lol.gificon_lol.gificon_lol.gif

Hvis jeg finner den skal jeg definitivt dele den med deg!!!! Jeg har flere kanaler jeg kan gå gjennom.. icon_lol.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg en privat melding da, for det hender at innlegg her inne går meg husforbi dersom det skjer mye i livet mitt ute i den virkelige verden.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mettemo

Hei

Her er en av mine favoritt kremer

150g margarin

ca 150g melis

1,5 dl vaniljekrem(ferdig) Du kan bruke ferdig saus også

2 ts vaniljesukker

2 ss kakao

Håper at den smaker.Lykke til

_________________

heiajente.gif Mettemo1212[ Dette Innlegg er endret av: mettemo den 2002-04-22 17:30 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeenkelt fyll til sjokoladekake: smelt en plate kokesjokolade i en sånn tredelskartong med fløte. Husk å være forsiktig så det ikke blir for varmt - lurt å bruke vannbad. Pisk så krem av dette. Du kan jo selv velge om du vil bruke lys eller mørk kokesjokolade. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yatsy: er ikke sikker på om jeg skjønnte deg her. Skulle det bare være kokesjokolade, eller skulle det også være fløte?? Går det ann å piske bare kokesjokolade da?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...
Gjest Anonymous

Og sjokoladekake med mørk glasur på toppen. Gjerne bare av mørk kokesjokolade og litt olje, så passer det utrolig bra med sånn aprikospure som du får kjøpt som dessert til småbarn til fyll.

Deeeet smaker godt det. nam-nam-nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...