monkeyhub Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Noen som handler mat på iherb? Blir det billigere enn å handle i helsekostforretning porto tatt i betraktning? Favorittprodukter??
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Portoen er kun 4 dollar om du bestiller i små pakker Så trikset er å bestille lette ting, som er dyre her. Te er en sikker vinner. Krydder likeså. Jusekstrakt er heller ikke så verst. Næringsbarer er verdt å kikke på. Oljer. Pasta også i et par tilfeller. Enkel måte å bygge opp en pakke på: - Tung, billlig ting. Jeg har ofte en flaske jus og/eller olje som start. - Fyll opp med te, og krydder til vekt eller 200 grensen.
monkeyhub Skrevet 26. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2009 Portoen er kun 4 dollar om du bestiller i små pakker Så trikset er å bestille lette ting, som er dyre her. Te er en sikker vinner. Krydder likeså. Jusekstrakt er heller ikke så verst. Næringsbarer er verdt å kikke på. Oljer. Pasta også i et par tilfeller. Enkel måte å bygge opp en pakke på: - Tung, billlig ting. Jeg har ofte en flaske jus og/eller olje som start. - Fyll opp med te, og krydder til vekt eller 200 grensen. Ok, da har eg noe å gå etter. Men hvilke varer er billigere på iherb enn i norske kostholdsbutikker? Hvor mye kan du ha i en liten pakke til 4 dollar portoen? (antar det går på vekt?) Portoen er uansett mye lavere enn om en handler hos norske helsekostbutikker på nett:)
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Ok, da har eg noe å gå etter. Men hvilke varer er billigere på iherb enn i norske kostholdsbutikker? Hvor mye kan du ha i en liten pakke til 4 dollar portoen? (antar det går på vekt?) Portoen er uansett mye lavere enn om en handler hos norske helsekostbutikker på nett:) Det er 13-1400 gram, litt usikker. Det dukker opp når du er på vei til å betale www.kinsarvik.no er relativt representativ. Litt kjapp kikking, te er jevnt over halve prisen (vær obs, enkelte tevarianter inneholder urter om blir registert som legemiddel her i landet. Resultat, pakken blir returnert. Men iherb er greie slik, du får pengene igjen.). Kaffe tror jeg og er billigere, men ser ikke noen merker som er helt like, så vansklig å sammenlikne helt bra. Kakao var det en absurd prisforskjell på faktisk! Du får rå kakao til samme pris som "kun" økologisk på kinsarvik. Smaksforskjellen der er ganske solid. Spirefrø kan og være verdt å se på om du bruker det. Amaranth (en svært næringsrik kornsort) er ca en 3 del av prisen om jeg ikke surrer her. Quinoa var det ikke så mye å spare på derimot. Lakris var det litt å spare på ser det ut som. Endel glutenfritt kan og være verdt en titt. Og nå er det leggetid for meg snart God jakt! :D
Gjest Emera Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Oi, spennende! Der må jeg kikke meg litt rundt!
monkeyhub Skrevet 31. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2009 Takk gjest! Mye nyttig info du kom med der! Må definitivt prøve en del varer skjønner eg! Leitet litt rundt på sidene til iherb, og fant ut at vektgrensen på 4$ porto er 1300 g. Får noen varer for dette, og så lenge en er flink å regne ut ka som vil svare seg å kjøpe kan en jo kjøpe flere pakker:)
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #7 Skrevet 8. september 2009 Kom på denne tråden når jeg hadde siste handlerunde. Carob er ganske mye billigere der enn det jeg har sett det i Norge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå