NoAngel Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 heisann jeg har hatt denne stygge svine syken litt for lenge nå, og legen på sykehuset ville at jeg skulle dra å ta bilde av lungene i mårra.. jeg har litt sykehus skrekk,, lurer på om andre her har gjort det. jeg liker ikke kle av meg.. må jeg ta av bh osv? ligger jeg eller står jeg? om noen vil fortelle, så setter jeg stor pris på det. klem angie
Gjest Chiffon Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Du er naken på overkroppen og du står. Først den ene veien og så den andre veien, og så med armene opp. Om jeg ikke husker helt feil.
NoAngel Skrevet 16. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2009 jeg vet jeg er teit. men jeg orker bare ikke tanken på å kle av meg.. selv om de ser det hver dag..
superlady Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 jeg vet jeg er teit. men jeg orker bare ikke tanken på å kle av meg.. selv om de ser det hver dag.. Kan du ikke se på det som trening i å kle av seg? Livet blir liksom mye enklere om du takler det foran helsepersonell.
NoAngel Skrevet 16. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2009 uff jag vet.. men jeg er så sliten at jeg bare vil sette meg ned å grine akkurat nå.. fikk vite i dag at jeg kan ikke få medisiner fordi jeg er allergisk. har gått på div andre antibiotika kurer for å ta vekk sykdommene som har poppet opp på stripe under denne dumme influensaen bare tanken på å ta bussen til en annen by for å ta bilder, kle av meg, grue meg.. jeg er bare teit og sippete nå.. sorry.. lenge leve selvmedlidenheten ja
superlady Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 Uff, det høres ikke godt ut. Men kanskje kjæresten din kan være med da? Ellers har jeg liksom ingen råd, annet enn at man er nødt til å trene på enkelte ting i livet (før man takler det) og for deg er dette åpenbart en av de tingene...
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #7 Skrevet 16. august 2009 Du trenger ikke kle av deg for å ta rtg. Bare pass på at du ikke har på deg noe av metall (somBH-låsen) En romslig t-skjorte gjør nytten. Lykke til!
Gjest brutal_mann Skrevet 16. august 2009 #8 Skrevet 16. august 2009 Med tanke på hvilket rask som kan skjule seg i lungene, og da snakker vi ikke om disse svinske greiene, så kan et kjapt bilde fort finne frem til en kur som får deg kjapt på beina.
NoAngel Skrevet 16. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. august 2009 takk for at dere ikke sier mange "uhyggelige" ting som at jeg skal skjerpe meg osv.. hadde forventet det .. godt at dere heier litt på meg i stedet!! tusen takk for det! kanskje de lar meg ha på tskjorte om jeg tar av bhen da? kan jo hvertfall høre med dem..! du har rett i det brutal mann.. dette er ikke noe særlig ok .. så det er vel verdt et forsøk hvertfall..
Gjest SmallTalk Skrevet 16. august 2009 #10 Skrevet 16. august 2009 Så lenge du ikke har metall på deg som kan være i veien for bildene, så pleier de å være greie. Sist jeg tok røntgen av føttene mine, så fikk ihvertfall jeg ha på meg sokkene (selv om jeg for min del godt kunne tatt dem av). Det skader uansett ikke å spørre. Å få tatt røntgen av lungene er nok uansett lurt. Nå veit ikke jeg hva de har mistanke om, men problemer med lungene er uansett ikke til å spøke med. Lykke til, og god bedring!
NoAngel Skrevet 16. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 16. august 2009 takk small talk jeg vet ikke hva de skal se etter jeg heller.. var litt for omtåket til å tenke på å spørre hvorfor, så nå lurer jeg stort på hva de skal se etter selv..
Gjest SmallTalk Skrevet 16. august 2009 #12 Skrevet 16. august 2009 Tja... De har ikke mistanke om lungebetennelse eller noe sånt, da? :klø: Er det mistanke om heftig lungebetennelse, så pleier man vel ofte å ta røngten av lungene for å se hvor ille det faktisk er. Lungebetennelse pleier vel å være en ganske vanlig kombinasjon med infulensa, og en skikkelig lungebetennelse er ikke til å spøke med.
NoAngel Skrevet 16. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 16. august 2009 på henvisningen står det normal resp ... hadde vel ikke stått det om det var lunge betennelse?? jeg aner ikke jeg .hiver innpå med slimløsende hvertfall. føler at jeg har fult av gørr som sitter fast
Yvaine Skrevet 16. august 2009 #14 Skrevet 16. august 2009 Såvidt jeg vet, så angriper svineinfluensaen lungevevet. Dermed vil et lungertg gi ganske god informasjon om hvordan det står til med lungene dine, og vil også gi legene en bedre forutsetning for å planlegge den mest hensiktsmessige behandlingen for deg fremover Lungebetennelse kan ses på rtgbilder ved at man ser det som kalles for fortetninger på bildet, altså områder hvor det ligger slim og annet gørr som gjør at rtgstrålene ikke trenger like godt gjennom som i resten av lungen.
NoAngel Skrevet 16. august 2009 Forfatter #15 Skrevet 16. august 2009 tusen takk for forklaringen! skal få tatt bildet i mårra:D
NoAngel Skrevet 17. august 2009 Forfatter #17 Skrevet 17. august 2009 fikk ikke dratt dit ingen som kunne hjelpe til med ungene etter skole, men i mårra skal jeg gjøre det. da må jeg den veien og være tolk for sambo uansett ..
Gjest SmallTalk Skrevet 17. august 2009 #18 Skrevet 17. august 2009 Det var dumt! Får satse på at det ordner seg i morgen, da.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2009 #19 Skrevet 18. august 2009 Hei. Jeg vil bare si at jeg har tatt røntgen av lungene. Da måtte jeg kle av meg oventil, BH også, men jeg fikk utlevert en t-shirt som jeg kunne ha på meg. Jeg spurte ikke om å få det heller. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2009 #20 Skrevet 18. august 2009 Hvis du har en enkel t-skjorte uten mønster eller pynt på, så kan du godt ha den på. Ellers får man ofte utlevert en t-skjorte fra personalet. Ingen kan tvinge deg til å kle alt av deg ihvertfall. Jeg er selv radiograf og som regel har pasienten en trøye på. Og tro meg, om pasienten har bar overkropp, er ikke det noe vi studerer! Vi er kun opptatt av å få gode bilder, ikke glane på folks kropper. Lykke til:).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå