Gå til innhold

No sex today...


Solskinnsbolla

Anbefalte innlegg

Mye av lysten forsvinner jo selvfølgelig fordi man er mer sliten enn før man fikk barn. Men når barna har blitt såpass gamle som både ditt barn, og ikke minst mitt, så har man jo (forhåpentlig ;) ) fått litt mer rutine på ting, bedre søvn osv. Så hele årsaken kan vel ikke ligge der.

Nå er jo du gravid, og det vil nok også påvirke sexlysten. Hvis jeg hadde gått måneder uten sexlyst og jeg ikke klarte å finne en forklaring på hvorfor hadde jeg tatt meg en tur til legen for å sjekke hormonnivåene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig, selv om man bare hører om dem som synes sexlivet har blitt mye bedre etter at man har født. Er liksom en sånn regel - og "lokkemiddel" for å føde barn - at sexlivet liksom skal bli så mye bedre etterpå. Vel, det har ikke jeg merka noe til. Men hos meg er det ikke bare lysten som er problemet da, det er i tillegg ikke noe godt å ha sex lenger. Ofte ubehagelig, noen ganger direkte vondt. Akkurat det blir litt høna eller egget da - synes jeg ikke sex er godt fordi jeg ikke har lyst på sex, eller har jeg ikke lyst på sex fordi det ikke er godt? Jeg vet liksom ikke hva som er årsaken. Kan være en blanding. Men dette blir jo på siden av spørsmålet ditt :) Er det bare lysten som er problemet hos deg - er det slik at når dere først har sex, så føles det tålelig godt? Eller opplever du også ubehag og smerte?

Mye av lysten forsvinner jo selvfølgelig fordi man er mer sliten enn før man fikk barn. Men når barna har blitt såpass gamle som både ditt barn, og ikke minst mitt, så har man jo (forhåpentlig ;) ) fått litt mer rutine på ting, bedre søvn osv. Så hele årsaken kan vel ikke ligge der. Har forholdet dere i mellom forandet seg da? Det kan jo være en årsak, hvis du ikke føler helt det samme for ham lenger.

Jeg er enig i det du skriver om at man ikke skal la noen gjøre ting med kroppen ens, som en ikke vil. Samtidig så er det jo slik sex-tørke ofte blir en ond sirkel, sex er jo en viktig del av forholdet enten man liker det eller ikke. I et forhold må man jo gi og ta litt, så man kan liksom ikke stå helt på krava absolutt hele tida heller, men prøve å gi hverandre det man trenger. Noen ganger holder det kanskje at du bare koser litt med ham? Har desverre ingen bedre råd...

Lykke til.

Kjenner meg igjen og kan relatere meg til ting du skriver. Er enig at man må bare hoppe i det noen ganger, og det gjorde vi i ferien da vi hadde hatt masse herlig tid sammen, og det var kinky og deilig! Men så ble det med det og klarer ikke å skru på "it" igjen. Men der også måtte jeg drikke litt vin for å slappe helt av.

Jeg har også hørt mye bra om sexlivet etter barn, men også andre veien: Om at det ble verre - men stort sett fraværende. Jeg hadde VONDT de første gangene vi prøvde, men det ordnet seg etter en måned og to til. Kan hende det ligger i kjernen av forholdet og at denne sextørken er et symptom...Eller at jeg bare må gi kroppen tid...

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ikke skjønner?

Du skrev innlegget for å få tips til hva du bør gjøre. For meg er det opplagt - jeg skriver heller ikke særlig tåkete - det er faktisk bare å gjøre noe med saken.

Iah sa det kort og greit: sex avler sex.

Ha sex, så vil du sannsynligvis få lyst på mer sex. Det høres for meg ut som om at du mangler sexlyst så da gidder du ikke prøve å ha lyst heller. Det er ikke "å gjøre noe med kroppen din som du ikke har lyst til". Du mangler sexlyst, det er noe annet enn det at du IKKE har lyst på sex med kjæresten din (men hvis det er sistnevnte syns jeg du skal ta dette opp med mannen din fordi det tyder nok på at forholdet deres er på vei mot slutten og at dere bør begynne å forberede helgesamvær med poden).

Men jeg skjønner at du skrev her for at damene her skal stryke deg med hårene og fortelle deg akkurat det du ønsker å høre.

Men for MEG så er forholdet vårt mer enn "meg meg meg meg og... meg!!"

DA skjønte jeg hva du mente! :)

forholdet VÅRT er også mer enn meg, meg, meg-Det er derfor jeg vil løse denne sexfloken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo du gravid, og det vil nok også påvirke sexlysten. Hvis jeg hadde gått måneder uten sexlyst og jeg ikke klarte å finne en forklaring på hvorfor hadde jeg tatt meg en tur til legen for å sjekke hormonnivåene mine.

Ja, det kan være det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. nei! Jeg er ikke i et parforhold og er "gode venner". Da er jeg heller singel. Da må det være en fysisk grunn til at samleie ikke er mulig - det blir en helt annen sak.

Det er mulig det funker for deg, men jeg tviler på at dette funker for folk flest.

Det gjør nok det skjønner du, det er bare å legge "godviljen" til. Må du virkelig ha sex? Da må du ha store problemer. Jeg kjenner mange som er i et parforhold som ikke har sex, noen gidder ikke, noen synes det er hæslig å ligge med kvinner osv osv.. Poenget er at et parforhold uten sex fungerer utmerket! Det er så mye annet å ta seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør nok det skjønner du, det er bare å legge "godviljen" til. Må du virkelig ha sex? Da må du ha store problemer. Jeg kjenner mange som er i et parforhold som ikke har sex, noen gidder ikke, noen synes det er hæslig å ligge med kvinner osv osv.. Poenget er at et parforhold uten sex fungerer utmerket! Det er så mye annet å ta seg til.

Ja jeg MÅ ha sex. Jeg MÅ være intim på den måten med mannen jeg elsker. Det forsterker båndet mellom oss hver gang, jeg kjenner det i dagesvis etterpå. Det å kunne kommunisere og leke sammen på den måten vi gjør er uvurderlig. Det handler ikke om sexen i seg selv, men den jeg gjør det sammen med. Jeg setter ufattelig stor pris på den fysiske nærheten vi har sammen.

Det er jo mye annet som er viktig også, men dette er en stor del av et parforhold. Det er en stor del av det å elske noen slik man skal elske den man lever sammen med og har barn sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg MÅ ha sex. Jeg MÅ være intim på den måten med mannen jeg elsker. Det forsterker båndet mellom oss hver gang, jeg kjenner det i dagesvis etterpå. Det å kunne kommunisere og leke sammen på den måten vi gjør er uvurderlig. Det handler ikke om sexen i seg selv, men den jeg gjør det sammen med. Jeg setter ufattelig stor pris på den fysiske nærheten vi har sammen.

Det er jo mye annet som er viktig også, men dette er en stor del av et parforhold. Det er en stor del av det å elske noen slik man skal elske den man lever sammen med og har barn sammen med.

Jeg er glad jeg ikke elsker noen. jeg har ikke behov for nærkontakt med "kvinner" Sex må være en av vår tids mest oppskrytte feomen. Grisete og klissete og må være så nære en annen person.. Jeg brekker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...