Solskinnsbolla Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Hei! Veit ikke om det har noen sammenheng, men vi fikk barn for 8-9 måneder siden. Etter det har vi hatt tre ordentlige samleier. To av de var jeg halvbrisen, for jeg hadde litt lyst, men var ikke veldig kåt. Fikk orgasme, men sex er ikke så interessant lenger. Før fødselen og tidligere i forholdet vårt, var det JEG som opprettholdt sexlivet vårt og sprita det opp! Men nå orker jeg nesten ikke å kysse han en gang. Vi skal gifte oss neste måned og vi har nesten ikke sex. Jeg kan onanere innimellom, men ikke så ofte som før. Jeg går ikke på prevensjon, jeg er sunn og frisk, har begynt å jobbe igjen og trives med det, trener så og si jevnlig. Hva er dette? Noen som kan fortelle om liknende ting? Setter pris på seriøse innspill.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Har hørt at etter at man har født kan sexlivet for mange damer rett og slett være mindre interesant. Man får masse kos og kontakt av barnet gjennom hele dagen (selvfølgelig på en annen måte), så man får liksom nok der. Veldig vanlig.
Solskinnsbolla Skrevet 15. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2009 Har hørt at etter at man har født kan sexlivet for mange damer rett og slett være mindre interesant. Man får masse kos og kontakt av barnet gjennom hele dagen (selvfølgelig på en annen måte), så man får liksom nok der. Veldig vanlig. Men hva skal jeg / vi gjøre? Han vil jo.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 tålmodighet? Dere har fått et barn. En stor omveltning for begge. Man må nesten bare ta tiden til hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 3 samleier på 8-9 måneder? Stakkars mann som blir avvist hele tiden! Tenk hvor mye det må såre ham. Det er viktig med sex i et forhold - det er lim som holder det sammen! For min samboer er sex og seksuell berøring den viktigste bekreftelsen på at jeg elsker han, jeg trenger andre typer bekreftelse. Selv om jeg har perioder der jeg ikke har lyst på sex så har vi det likevel! Vi har vært sammen i 3 år, og den lysten jeg hadde i begynnelsen er jo ganske langt unne. Jeg varmer opp på egenhånd uten at han vet det og inviterer han etterpå - da har jeg jo lyst, om enn ikke på den vanlige måten. Følelsen etterpå er uansett den samme - jeg føler meg nærmere han enn jeg pleier å gjøre. De følelsene og hormonene som frigjøres under sex er veldig viktige for å holde forholdet sterkt, slik jeg ser det! Spørsmålet om hva du skal gjøre? Varm opp på egenhånd, inviter ham så med. Kyss ham, kjærtegn ham på andre måter, la ham ta på deg og gjør slikt som han liker. Tenk tanker som pirrer deg om dette ikke gjør susen. Ha sex og fokuser på å bekrefte for ham at du fortsatt elsker ham - for jeg lover deg at det har han begynt å tvile på etter all denne tiden dersom sex er like viktig for din kjæreste som for min.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 Det er viktig med sex i et forhold - det er lim som holder det sammen! For min samboer er sex og seksuell berøring den viktigste bekreftelsen på at jeg elsker han, jeg trenger andre typer bekreftelse. Du har tydeligvis ikke født barn? Det må være trist at det er den viktigste bekreftelsen. Det er viktig å ikke ha sex om man ikke vil. Det kan føre deg inn i en ond sirkel, som absolutt ikke er bra.
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 16. august 2009 #7 Skrevet 16. august 2009 Hvis overskriften er en allusjon til sangen av hermittene, så er du vel klar over neste setning? Husker det ble lite gymnastikk på soverommet etter første fødsel, og det var virkelig kjipt. For all del, skjønner godt at man er sliten og trøtt, ikke har overskud, har tankene et helt annet sted, bla bla bla. Poenget er bare at sex er noe man absolutt bør prioritere. Det tar maks fem minutter å suge av typen, for han er sikkert så sprengt at han spruter bare du vifter litt med tunga. De fem minuttene er trolig den beste investeringen du kan gjøre i forholdet akkurat nå, for hvis det blir no sex today and tomorrow, så skal du ikke se bort fra at sangen går i oppfyllelse.
Solskinnsbolla Skrevet 16. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. august 2009 Hvis overskriften er en allusjon til sangen av hermittene, så er du vel klar over neste setning? Husker det ble lite gymnastikk på soverommet etter første fødsel, og det var virkelig kjipt. For all del, skjønner godt at man er sliten og trøtt, ikke har overskud, har tankene et helt annet sted, bla bla bla. Poenget er bare at sex er noe man absolutt bør prioritere. Det tar maks fem minutter å suge av typen, for han er sikkert så sprengt at han spruter bare du vifter litt med tunga. De fem minuttene er trolig den beste investeringen du kan gjøre i forholdet akkurat nå, for hvis det blir no sex today and tomorrow, så skal du ikke se bort fra at sangen går i oppfyllelse. Jeg er veldig glad i teater og skuespill, men ikke in real life! Derfor kan jeg ikke gjøre som du foreslår: Late som jeg elsker å suge han, varme opp på forhånd, stønne på de riktige stedene etc. Han har ikke tatt skade av å bli avvist, han har ikke prøvd så mange ganger. Jeg tenker at om jeg bare hadde hatt lyst, så hadde livet vårt sammen nå blitt enda bedre. Jeg er ikke så veldig sliten eller trøtt, jeg klarer å tenke på andre ting enn babyen vår,men... Det er skrudd av føles det som. Da jeg var gravid, var jeg dødskåt, men han ville ikke, nå er det omvendt og jeg synes ikke synd på han-han sleika meg ikke av redsel for å miste meg akkurat.
Gjest imli Skrevet 16. august 2009 #9 Skrevet 16. august 2009 Fikk barn for 16 mnd siden og har ikke hatt lyst på sex en eneste gang siden det. Vi har sex for det, men jeg tror ikke det er løsninga på problemet i grunnen... Får jo ikke mer lyst av det, for da blir jo sex bare forbundet med noe man ikke liker.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #10 Skrevet 16. august 2009 Du har tydeligvis ikke født barn? Det må være trist at det er den viktigste bekreftelsen. Det er viktig å ikke ha sex om man ikke vil. Det kan føre deg inn i en ond sirkel, som absolutt ikke er bra. Det kan det å ikke ha sex også føre til. nei, jeg har ikke født barn og jeg innbiller meg ikke at min sexlyst skal være noe annerledes enn andre nye mødre sin sexlyst. Poenget mitt er at dersom kjæresten min ikke holdt rundt meg og kjærtegnet meg på 8-9 mnd så ville hjertet mitt vært knust. Det er ikke trist at det er den viktigste bekreftelsen - vi er alle forskjellige. Det har ingen ting med det fysiske å gjøre - det at han får elske med meg lar han vite at jeg elsker ham. Selvfølgelig vil det at jeg skal bære frem hans barn en dag være den viktigste store bekreftelsen, men på en dag-til-dag basis er det, og kommer til å forbli, den viktigste fysiske bekreftelsen. Jeg syns det høres så urealistisk ut at man ikke har lyst på sex EN gang i løpet av 8-9 mnd. Da begynner jeg å lure på følelsene som er involvert.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #11 Skrevet 16. august 2009 Jeg er veldig glad i teater og skuespill, men ikke in real life! Derfor kan jeg ikke gjøre som du foreslår: Late som jeg elsker å suge han, varme opp på forhånd, stønne på de riktige stedene etc. Han har ikke tatt skade av å bli avvist, han har ikke prøvd så mange ganger. Jeg tenker at om jeg bare hadde hatt lyst, så hadde livet vårt sammen nå blitt enda bedre. Jeg er ikke så veldig sliten eller trøtt, jeg klarer å tenke på andre ting enn babyen vår,men... Det er skrudd av føles det som. Da jeg var gravid, var jeg dødskåt, men han ville ikke, nå er det omvendt og jeg synes ikke synd på han-han sleika meg ikke av redsel for å miste meg akkurat. Glad jeg ikke er i deres forhold. Makan til egosentriske mennesker: "Late som jeg elsker å suge han, stønne på de riktige stedene" "Da jeg var gravid var jeg dødskåt, men han ville ikke" No milk today my love has gone away the bottle stands forlorn a symbol of the dawn Jeg er enig med den andre gjesten i denne tråden. Invester 5 minutter av dagen din på sex. Ingen tar skade av å tilfredsstille en man elsker seksuelt selv om det kanskje ikke er det man selv har lyst til der og da. I verste fall er jo den andre parten utrolig mye mer glad i deg for at du faktisk ofrer litt og gir litt ekstra.
Gjest Iah Skrevet 16. august 2009 #12 Skrevet 16. august 2009 Sex avler sex. Det er ofte slik at jo mer sex man har, jo mer har man lyst på.
Gjest imli Skrevet 16. august 2009 #13 Skrevet 16. august 2009 Sex avler sex. Det er ofte slik at jo mer sex man har, jo mer har man lyst på. Ikke her i gården i alle fall. Har sex minst tre-fire ganger i uka jeg, men føler aldri lyst for det.
Gjest Iah Skrevet 16. august 2009 #14 Skrevet 16. august 2009 Ikke her i gården i alle fall. Har sex minst tre-fire ganger i uka jeg, men føler aldri lyst for det. Selvsagt vil ikke dette fungerer for alle, men det er verdt et forsøk.
Solskinnsbolla Skrevet 16. august 2009 Forfatter #15 Skrevet 16. august 2009 Fikk barn for 16 mnd siden og har ikke hatt lyst på sex en eneste gang siden det. Vi har sex for det, men jeg tror ikke det er løsninga på problemet i grunnen... Får jo ikke mer lyst av det, for da blir jo sex bare forbundet med noe man ikke liker. Da er det bare sånn kroppen reagerer da?..Husker jeg var betraktelig mye mer kåt før...
Solskinnsbolla Skrevet 16. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 16. august 2009 Glad jeg ikke er i deres forhold. Makan til egosentriske mennesker: "Late som jeg elsker å suge han, stønne på de riktige stedene" "Da jeg var gravid var jeg dødskåt, men han ville ikke" No milk today my love has gone away the bottle stands forlorn a symbol of the dawn Jeg er enig med den andre gjesten i denne tråden. Invester 5 minutter av dagen din på sex. Ingen tar skade av å tilfredsstille en man elsker seksuelt selv om det kanskje ikke er det man selv har lyst til der og da. I verste fall er jo den andre parten utrolig mye mer glad i deg for at du faktisk ofrer litt og gir litt ekstra. Jeg skjønner ikke innlegget ditt i det hele tatt! Og overskriften er tatt fra den sangen fordi det er noe mange kan og da tenkte jeg at det vil lokke flere til å lese og kanskje komme med innspill, det var ikke dypere enn som så! Jeg har hele livet mitt hørt at jeg ALDRI skal la noen gjøre noe med kroppen min som jeg ikke har lyst til, men nå er liksom regelen annerledes?!?! Jeg prøver faktisk og jeg har lyst til å ville, men den lysten kommer ikke mer av å late som, som både du og en annen anonym tydeligvis gjør i senga selv. Han hadde ikke lyst da jeg var gravid, og selv om han stilte opp innimellom, vr det så tydelig på han at han ikke hadde lyst. DET er like sårende. Men han skal ha for at han prøvde. Jeg synes også du har et idiotisk syn på hva som innebærer begrepet "egoisme"
Gjest imli Skrevet 16. august 2009 #17 Skrevet 16. august 2009 Da er det bare sånn kroppen reagerer da?..Husker jeg var betraktelig mye mer kåt før... Mulig, selv om man bare hører om dem som synes sexlivet har blitt mye bedre etter at man har født. Er liksom en sånn regel - og "lokkemiddel" for å føde barn - at sexlivet liksom skal bli så mye bedre etterpå. Vel, det har ikke jeg merka noe til. Men hos meg er det ikke bare lysten som er problemet da, det er i tillegg ikke noe godt å ha sex lenger. Ofte ubehagelig, noen ganger direkte vondt. Akkurat det blir litt høna eller egget da - synes jeg ikke sex er godt fordi jeg ikke har lyst på sex, eller har jeg ikke lyst på sex fordi det ikke er godt? Jeg vet liksom ikke hva som er årsaken. Kan være en blanding. Men dette blir jo på siden av spørsmålet ditt Er det bare lysten som er problemet hos deg - er det slik at når dere først har sex, så føles det tålelig godt? Eller opplever du også ubehag og smerte? Mye av lysten forsvinner jo selvfølgelig fordi man er mer sliten enn før man fikk barn. Men når barna har blitt såpass gamle som både ditt barn, og ikke minst mitt, så har man jo (forhåpentlig ) fått litt mer rutine på ting, bedre søvn osv. Så hele årsaken kan vel ikke ligge der. Har forholdet dere i mellom forandet seg da? Det kan jo være en årsak, hvis du ikke føler helt det samme for ham lenger. Jeg er enig i det du skriver om at man ikke skal la noen gjøre ting med kroppen ens, som en ikke vil. Samtidig så er det jo slik sex-tørke ofte blir en ond sirkel, sex er jo en viktig del av forholdet enten man liker det eller ikke. I et forhold må man jo gi og ta litt, så man kan liksom ikke stå helt på krava absolutt hele tida heller, men prøve å gi hverandre det man trenger. Noen ganger holder det kanskje at du bare koser litt med ham? Har desverre ingen bedre råd... Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #18 Skrevet 16. august 2009 Jeg skjønner ikke innlegget ditt i det hele tatt! Og overskriften er tatt fra den sangen fordi det er noe mange kan og da tenkte jeg at det vil lokke flere til å lese og kanskje komme med innspill, det var ikke dypere enn som så! Jeg har hele livet mitt hørt at jeg ALDRI skal la noen gjøre noe med kroppen min som jeg ikke har lyst til, men nå er liksom regelen annerledes?!?! Jeg prøver faktisk og jeg har lyst til å ville, men den lysten kommer ikke mer av å late som, som både du og en annen anonym tydeligvis gjør i senga selv. Han hadde ikke lyst da jeg var gravid, og selv om han stilte opp innimellom, vr det så tydelig på han at han ikke hadde lyst. DET er like sårende. Men han skal ha for at han prøvde. Jeg synes også du har et idiotisk syn på hva som innebærer begrepet "egoisme" Hva er det du ikke skjønner? Du skrev innlegget for å få tips til hva du bør gjøre. For meg er det opplagt - jeg skriver heller ikke særlig tåkete - det er faktisk bare å gjøre noe med saken. Iah sa det kort og greit: sex avler sex. Ha sex, så vil du sannsynligvis få lyst på mer sex. Det høres for meg ut som om at du mangler sexlyst så da gidder du ikke prøve å ha lyst heller. Det er ikke "å gjøre noe med kroppen din som du ikke har lyst til". Du mangler sexlyst, det er noe annet enn det at du IKKE har lyst på sex med kjæresten din (men hvis det er sistnevnte syns jeg du skal ta dette opp med mannen din fordi det tyder nok på at forholdet deres er på vei mot slutten og at dere bør begynne å forberede helgesamvær med poden). Men jeg skjønner at du skrev her for at damene her skal stryke deg med hårene og fortelle deg akkurat det du ønsker å høre. Men for MEG så er forholdet vårt mer enn "meg meg meg meg og... meg!!"
ixxet Skrevet 16. august 2009 #19 Skrevet 16. august 2009 3 samleier på 8-9 måneder? Stakkars mann som blir avvist hele tiden! Tenk hvor mye det må såre ham. Det er viktig med sex i et forhold - det er lim som holder det sammen! For min samboer er sex og seksuell berøring den viktigste bekreftelsen på at jeg elsker han, jeg trenger andre typer bekreftelse. Selv om jeg har perioder der jeg ikke har lyst på sex så har vi det likevel! Vi har vært sammen i 3 år, og den lysten jeg hadde i begynnelsen er jo ganske langt unne. Jeg varmer opp på egenhånd uten at han vet det og inviterer han etterpå - da har jeg jo lyst, om enn ikke på den vanlige måten. Følelsen etterpå er uansett den samme - jeg føler meg nærmere han enn jeg pleier å gjøre. De følelsene og hormonene som frigjøres under sex er veldig viktige for å holde forholdet sterkt, slik jeg ser det! Spørsmålet om hva du skal gjøre? Varm opp på egenhånd, inviter ham så med. Kyss ham, kjærtegn ham på andre måter, la ham ta på deg og gjør slikt som han liker. Tenk tanker som pirrer deg om dette ikke gjør susen. Ha sex og fokuser på å bekrefte for ham at du fortsatt elsker ham - for jeg lover deg at det har han begynt å tvile på etter all denne tiden dersom sex er like viktig for din kjæreste som for min. Jeg har ikke hatt et samleie på 16 år, men lider ingen nød for det. Sex er ikke noe man må ha til enhver tid,. det er fullt mulig å leve i et parforhold uten sex. Man kan være gode venner.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #20 Skrevet 16. august 2009 Jeg har ikke hatt et samleie på 16 år, men lider ingen nød for det. Sex er ikke noe man må ha til enhver tid,. det er fullt mulig å leve i et parforhold uten sex. Man kan være gode venner. Eh.. nei! Jeg er ikke i et parforhold og er "gode venner". Da er jeg heller singel. Da må det være en fysisk grunn til at samleie ikke er mulig - det blir en helt annen sak. Det er mulig det funker for deg, men jeg tviler på at dette funker for folk flest.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå