Gå til innhold

Annikkens Antegnelser

Annikken

Anbefalte innlegg

Shamim stod bak meg og sa "ok" da jeg var langt nok ned, så jeg var sikker på at jeg ikke juksa :fnise: Hun mente jeg gikk til godkjent, hvertfall. Ikke ass to grass, men jeg tror lårbeinet var parallellt med gulvet. Shamim må svare på det ;) Jeg fokuserer hvertfall veldig på å ikke jukse i bøy, for deg ser jeg så mange andre som gjør... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skrek ut når du var nede i parallellt ja :fnise:

Edit: tre L'er på rad faktisk.. :lol:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! Eg kan ikkje gå så langt ned som parallellt, korsryggen krummer seg automatisk og det blir jo bare au. Men betyr det at eg egentlig er ein juksepave? :) IK!

Jaja, uansett kor mye eg jukser klarer eg ikkje 75 kilo. Respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Bra! Eg kan ikkje gå så langt ned som parallellt, korsryggen krummer seg automatisk og det blir jo bare au. Men betyr det at eg egentlig er ein juksepave? :) IK!

Jaja, uansett kor mye eg jukser klarer eg ikkje 75 kilo. Respekt!

Det er ikke juks, det er veldig lurt. Så klart blir det lettere å ta halve knebøy, men hvis ryggen krummer seg er det bra å stoppe så tidlig i bøyen. Så får du heller tøye rumpe, hofteleddsbøyere og bakside lår så godt du kan, så skal du se at etter hvert klarer du å holde ryggen rett dypere og dypere. Du skal gjerne gå til litt under paralell for å ha trygg godkjent dybde. I tillegg trener det rumpa bedre å gå dypt, så det er jo ikke å forakte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke juks, det er veldig lurt. Så klart blir det lettere å ta halve knebøy, men hvis ryggen krummer seg er det bra å stoppe så tidlig i bøyen. Så får du heller tøye rumpe, hofteleddsbøyere og bakside lår så godt du kan, så skal du se at etter hvert klarer du å holde ryggen rett dypere og dypere. Du skal gjerne gå til litt under paralell for å ha trygg godkjent dybde. I tillegg trener det rumpa bedre å gå dypt, så det er jo ikke å forakte ;)

Takk for svar! Trenaren min seier faktisk at det skal vera 90 grader i kneleddet, og det funker for meg no (men eg føler eg ideelt sett skulle gått lenger ned). Tøyer som bare det og ser om det kan bli litt meir futt i sakene etter kvert!

(sorry for avsporing i dagboka di Annikken!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(sorry for avsporing i dagboka di Annikken!) :)

Ingen fare, synes bare det er flott jeg! Lærer jo jeg også :mrgreen:

Urk, i dag er jeg skikkelig uggen, spørs om det blir prosjektilspying på trening i dag... æææsj :ler: Men jeg tror ikke jeg er sjuk før jeg enten ligger og brekker meg eller har 40 i feber... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MAI

3. mai: 1 km jogg, 1 time uth styrke

4. mai: ca 25 min utejogg

5. mai: 1 km jogg, 45 min uth styrke

6. mai: 1 time uth styrke

8. mai: 45 min uth styrke

10. mai: 1 time uth styrke

14. mai: 30 min jogg ute

15. mai: ca 1 time ymse knoting i styrkerommet med Shamim og gubben Ble knebøy, markløft og benkpress i all hovedsak.

16. mai: 6-7 km gange i ulendt terreng

18. mai: 1 time uth styrke

Vet det er synd å logge i forkant, men fant ut at jeg hadde glemt å legge på søndagen, og blir så teit å gjøre det to ganger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, krysser fingre for ingen prosjektil-spying :fnise:

Jeg logger jo planene først, så logger jeg når jeg har gjort det, og så innimellom en tredje gang på slutten av uka som oppsummering.. Så jeg spammer jo masse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, burde vel kanskje ikke ha dårlig samvittighet for å spamme i egen bok... :fnise:

Nå må jeg gå og skifte snart... dette blir spennende :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein kan vel aldri gjenta ofte nok angåande kor mykje ein har trent?? Er jo halve moroa å logga spør du meg. :)

Kaffi og farris hjelper litt mot kvalme, men egentlig er det faktisk spying som hjelper aller mest. Håper du slepp å vaska salen etter deg.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salen berga -- men dassen i garderoben fikk gjennomgå!!! :ler:

Tror jeg har spist noe jeg ikke tåler. Rimelig sikker på det, siden når jeg blir kvalm bare jeg tenker på det jeg tror gjorde meg dårlig... men jeg holdt ut hele treninga (som forresten gikk KJEMPEBRA), men under situps på slutten holdt jeg på å forgå av kvalme. Så da måtte jeg løpe ut for å spy, og så kom jeg tilbake for å tøye og rydde... :ler:

Men nå føler jeg meg kjempefin igjen, så jeg tipper som sagt det var maten ;)

Oioi spenning i hverdagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææh stakkar (selvom jeg ikke kan unngå litt :ler: av å lese innlegget ditt)!

Greit det "bare" var maten da, da går det nok fort over hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg fiskefin allerede, nå må jeg bare tråle kjøkkenet etter noe annen mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kjørte jeg forresten knebøy med bredere beinstilling og rettere rygg, og det tar jo vesentlig mer i rumpa enn i ryggen, noe jeg vil anta er fornuftig. Skal prøve å kjøre mer på denne måten, selv om instruktørene maser om at knær og tær SKAL peke rett fram (noen sier at ut til siden er greit). Jeg vil tror de sier det slik for at folk ikke skal få "innoverknær" når det blir tungt...

Og: Jeg klarer én hel pistolsquat på hver fot. Juhuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ett-beins knebøy? I så fall fortjener du KUDOS! :)

Knærne trenger vel ikkje å vera rett fram, det som er viktig er at knærne er rett over tærne. Eg har blitt anbefalt å ha ein liten vinkel utover på fotane, ca 30 grader,og då må jo knærna følga med, ellers blir det kluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

I går kjørte jeg forresten knebøy med bredere beinstilling og rettere rygg, og det tar jo vesentlig mer i rumpa enn i ryggen, noe jeg vil anta er fornuftig. Skal prøve å kjøre mer på denne måten, selv om instruktørene maser om at knær og tær SKAL peke rett fram (noen sier at ut til siden er greit). Jeg vil tror de sier det slik for at folk ikke skal få "innoverknær" når det blir tungt...

Det der er direkte vranglære! Fatter ikke hvor de instruktørene har det der fra!!! :roll: Det er da vitterlig lettere å unngå innoverknær hvis man har en litt bredere beinstilling og føttene pekende utover. I tillegg er det lettere å ha rett rygg og å sette seg mellom beina på denne måten. (kjenner jeg blir litt provosert..)

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja...det kan jo være noen har misforstått "knær over tær" for "tær rett fram", men det får da være måte på utbredd misforståelse...

Takk for selskap og pointers i dag!! :D Jeg føler meg jo helt n00b som ikke logger, men jeg har det liksom med å kjøre til jeg føler det er "nok" :ler: Dessuten var det jo mest testing og teknikkpirking som stod på programmet. Føler jeg virkelig må jobbe med bøyen nå, så jeg klarer 75 kilo på "ordentlig" bøy også!!

MAI

3. mai: 1 km jogg, 1 time uth styrke

4. mai: ca 25 min utejogg

5. mai: 1 km jogg, 45 min uth styrke

6. mai: 1 time uth styrke

8. mai: 45 min uth styrke

10. mai: 1 time uth styrke

14. mai: 30 min jogg ute

15. mai: ca 1 time ymse knoting i styrkerommet med Shamim og gubben Ble knebøy, markløft og benkpress i all hovedsak.

16. mai: 6-7 km gange i ulendt terreng

18. mai: 1 time uth styrke

20. mai: Div styrke med Lucy, mest teknikkterping, men ble fin trening i bøy, benk, skuldre og bulgarsk utfall (HEHEY!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikkje på ordentlig den du tok her om dagen då? :) Eller meiner du sånn heeeeilt ned?

Ser at du har stått på og trent som bare det den her måneden. Håper du har det lika kjekt på trimmen som eg! Du får i alle fall resultater skjønner eg.

Misunner deg treningspartner- trur eg må setta inn kontaktannonse når eg kjem heim...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikkje på ordentlig den du tok her om dagen då? :) Eller meiner du sånn heeeeilt ned?

Joda, jeg var nok godt ned i bakken med ræva, men da med kanskje litt lite bred beinstilling, og med tærne mer eller mindre rett fram. Så den er jo _godkjent_, men nå ønsker jeg å øve opp muskalturen på innsiden av lårene/ ræva sånn at jeg får tatt en "styrkeløftbøy" på 75 også ;) Man bruker jo litt forskjellige muskler avhengig av hvordan man står, og jeg vil ha "begge" godkjent.

Føler jeg begynner å bli "godt trent" nå hvertfall, selv om resultatene ikke vises på vekta og/ eller målebåndet... men jeg har definitivt gått litt ned i fettprosent, det kan jeg se på f.eks. lårene -- de er ikke store lenger pga flesket, men mer pga muskler :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...