Annikken Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #261 Del Skrevet 10. mai 2010 Takk for oppmuntring Ja, jeg har jo dager der jeg knapt orker å dra på trening, og så har jeg DEN kongeøkta.Så det er vel bare rettferdig at det slår ut andre veien også. Jeg var faktisk frista til å løpe en tur etterpå, men hadde rett og slett bare ikke energi i dag. Hrmf. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 10. mai 2010 #262 Del Skrevet 10. mai 2010 Det er kjempemoro å lese i dagboka di Anniken! :D Spesielt siden vi er ganske like, jeg er ca like høy som deg og veier ca det samme som du gjorde når du begynte. Merker vekta går saktere og saktere nedover nå, i forhold til den gjorde før.. Gah!! Men jeg liker også å ta relativt kort treningsøkter, og heller gjøre det litt oftere. Stå på, du er kjempeflink!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #263 Del Skrevet 11. mai 2010 Hei! Så moro :D Ja, vekta har blitt jævli sta de siste årene. Jeg leste en gammel online-dagbok fra da jeg var 23, og da gikk jeg ned 4 kilo på 2 mnd eller noe... og da trente jeg langt i fra så ofte som jeg har gjort i det siste! Vekta er på 74 nå, etter å ha ligget helt oppimot 77, så jeg er jo på en måte lettere nå (3 kg er jo absolutt litt vekt det også, om man tenker på 2 kg mel, for eksempel) men jeg føler meg fremdeles "tung". Men, gleden over å ha bestemt meg er stor nå, jeg skal FAEN ikke gi meg før jeg er nede i 70!! Jeg må bare kjøre på: Prioritere trening, snøre på meg joggeskoa, og ligge unna sukkeret. "Alle" sier at jeg ikke er feit, og det er jo egentlig ikke, jeg er jo mer eller mindre "normal" med str 40 i bukse, men jeg føler meg likevel for tung i kroppen... og jeg har tillatt meg selv å prioritere bort andre ting nå for å fokusere på treninga. "Du er jo slank og trenger ikke trene så mye" kan folk si, men JO... det er viktig for meg. Jeg HAR litt for mye "hengeflesk", og jeg velger nå å jobbe hardt for å bli det jeg mener er en bedre versjon av meg. Ikke bare utseendemessig, men minst like viktig: Energimessig. Jeg får også et "sterkere hode" når jeg trener -- motgang blir bare pyttsann. Jeg tror virkelig jeg både psykisk og fysisk er bygget for å bevege meg, og nå skal jeg adlyde "kallet"! Oi det ble rant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 11. mai 2010 #264 Del Skrevet 11. mai 2010 hehe ja det går saktere og saktere.. De siste kiloene er absolutt de verste å bli kvitt! Men er som du sier, man får det bedre psykisk også. Jeg har et helt annet liv nå enn jeg hadde før. Det er kjempedeilig å kjenne forandringene, ikke bare på klær og vekt, men også energi og humør Jeg gikk også ned et par kg i uka i begynnelsen, men jeg veide jo over 94 når jeg begynte.. Treneren min sa at 69-70 er ideell vekt for meg, så det er det som er målet mitt :D Skal prøve å klare det før året er omme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 11. mai 2010 #265 Del Skrevet 11. mai 2010 Det du sier høres veldig riktig ut- trening styrker også mentalt. Har egentlig ikkje tenkt over det,men du satte ord på det. Følermeg sterkare på ALLE måtar. Tusen takk! No har eg passert det magiske 70-tallet (ja det var magisk...)og er veldig nær målet vektmessig. Og då stopper det opp. Slik har eg kjent det mange gangar.Når eg begynte å trena vog eg om lag 75 kilo. To av dei forsvant raskt når eg fikk opp pulsen igjen. Men så stoppa det,og eg måtte begynna å tenka på ka eg spiste for å gå ned resten. Eg har mange gangar proklamert at eg ikkje har slanka meg. Men eg har forandra kostholdet, til meir proteiner og mindre alkohol (i korte trekk). Ja der lirte eg av meg masse greier igjen. Likar visst å skravla om trening og mat og trening og mat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #266 Del Skrevet 14. mai 2010 Treneren min sa at 69-70 er ideell vekt for meg, så det er det som er målet mitt :D Skal prøve å klare det før året er omme Heier på deg :D Det du sier høres veldig riktig ut- trening styrker også mentalt. Har egentlig ikkje tenkt over det,men du satte ord på det. Følermeg sterkare på ALLE måtar. Tusen takk! ... Ja der lirte eg av meg masse greier igjen. Likar visst å skravla om trening og mat og trening og mat... Ja, jeg kjenner det liksom i hele meg, at kropp og sjel "kommer sammen" når jeg trener. Det høres helt merkelig ut, men man kan jo ikke gå rundt og tro at hjerne og kropp er to forskjellige ting. Alt henger jo sammen. Jeg merker det nå mer enn noen gang Jeg har hatt noen dagers sykdom (egentlig ikke sykdom, men mer... personlig letdown ) så jeg fikk trent først i dag. Jeg løp meg en tur, og ALT bare funka, selv etter tre dagers avbrekk. Jeg løp opp den første bakken, så den neste, så den etter der igjen... og ikke var jeg spesielt sliten da jeg kom inn heller. Jeg HAR virkelig kommet i bedre form! En annen ting er at jeg så igjen 2 stk jeg ikke har sett på flere uker i dag, og BEGGE kommenterte (uavhengig av hverandre) at jeg hadde blitt tynnere! Holdt på å bli slått i bakken, jeg har jo innbilt meg at "ingen ting har skjedd, men jeg fortsetter for det". Vekta har jo heller ikke indikert noen endring. Så jeg ble liksom så paff -- godt var det, men jeg skal IKKE la det bli noe laurbær å hvile på!! MAI 3. mai: 1 km jogg, 1 time uth styrke 4. mai: ca 25 min utejogg 5. mai: 1 km jogg, 45 min uth styrke 6. mai: 1 time uth styrke 8. mai: 45 min uth styrke 10. mai: 1 time uth styrke 14. mai: 30 min jogg ute ..og PS -- jeg har fått vinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. mai 2010 #267 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Så moro med kommentarer da! Og vinger - nice! Er så morsomt når de plutselig kommer Og nå ble jeg plutselig usikker på om du mente muskel-vinger eller at du løper som om du har vinger, jaja Endret 14. mai 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #268 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Ja, det var litt sånn "whey! der var dere!" Når jeg strammer ryggmuskaturen stikker de liksom ut, mens de langsgående ryggmusklene (herregud jeg har ikke peiling) snører seg sammen og trekker seg oppover. Hele ryggen endrer liksom litt form. Weird. Edit: Hahaha ja jeg kom på at det kunne være forvirrende -- føltes litt ut som vinger da jeg løp også forsåvidt Endret 14. mai 2010 av Annikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. mai 2010 #269 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg har heller ikke peiling på navn, men det er nå moro fordet! Jeg har fått noen rare blikk der jeg står forann speilet i rare bøyde stillinger og flekser for å få fram forskjellige muskler på rygg og armer og ben.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #270 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Hihi! Bra det ikke bare er meg Jeg prøver jo å utdanne meg selv så godt det lar seg gjøre underveis, men jeg plukker jo opp bare litt småtteri nå og da. Ryggen var noe jeg liksom ikke hadde fokusert så mye på, før jeg plutselig merket at jeg fikk "kontakt" godt oppe i ryggmusklaturen ved stående roing, og da var det bare å mose på, og plutselig kunne jeg se forskjell også! Moro Edit: Leif. Pluss, må bare legge til at det var mye fokus på rygg i balletten, men at jeg aldri var sterk nok til å løfte meg opp noe særlig i arabesque (en fot ut bakover), mens om jeg tar en "prøvearabesque" nå, kan jeg kjenne hvordan det river i bakside lår, råven, nedre, og ikke minst øvre del av rygg. Jeg har liksom kontakt med deler av kroppen jeg ikke har kjent på skikkelig før, selv om jeg har trent mye. Det er digg! Endret 14. mai 2010 av Annikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. mai 2010 #271 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Ja jeg sjekket bare fremgang på mage og armer, og så fant jeg ut at jeg skulle ta bilde av ryggen i januar og da fikk jeg nesten sjokk pga. musklene som syntes Formbilder av deg og takk Som du sier, veldig moro å merke hvordan man har mere kontakt med de forskjellige muskelgruppene, og ikke minst bedre kroppskontroll! Endret 14. mai 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. mai 2010 #272 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Eg vil og ut og fly! Ryggen min er smal og spinkel, vil gjerne ha noen vinger. Skal sørga for å bestilla det neste gang eg kjøper prottispulver. Eventuelt kjøra ståande roing i tillegg. Så fantastisk å få sånne kommentarar. Det fortjener du! No har vekta mi og satt seg på bakbeina(faktisk gått litt opp), men føler meg likavel slankare. Så det blir spennande om noen ser forskjell... Endret 15. mai 2010 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 15. mai 2010 #273 Del Skrevet 15. mai 2010 Titter bare en tur innom for å hilse på og si . Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 15. mai 2010 #274 Del Skrevet 15. mai 2010 Sterka! Skal uploade videoer og bilder jeg, så skal du få Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #275 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Så fantastisk å få sånne kommentarar. Det fortjener du! No har vekta mi og satt seg på bakbeina(faktisk gått litt opp), men føler meg likavel slankare. Så det blir spennande om noen ser forskjell... Ja, når jeg føler selv at jeg ser endring, er det ingen andre som ser noe, mens når jeg ikke forventer at noe skal vises, kommer kommentarene... jeg tror moralen på historien er å bare jobbe målrettet, så kommer det Titter bare en tur innom for å hilse på og si . Ha en fin dag. Hallo! Takk for det, det samme til deg! Jeg har hatt en veldig fin dag Sterka! Skal uploade videoer og bilder jeg, så skal du få Konge Ja, føler meg litt sterk i dag, selv om benken var litt "juksebenk" siden jeg ikke var heeelt ned i brystet Jeg og Shamim og samboeren til Shamim avtalte helt spontant å møtes for trening, og jeg har tatt noen perser Moro å se hvordan man ligger an! Tusen takk for hjelp, innspill, spot osv, Shamim, har hatt en utrolig bra dag Resultatet ble da: 75 kg x 3 i knebøy (forbedring fra 70x3, og kjenner jeg har mer inne) -- KROPPSVEKT! 42,5 kg i benk (over halve kroppsvekt!) Er som sagt ikke heeelt ned på benken (mangler et par cm, blir anbefalt å ikke gå helt ned på saltimene jeg er på, derfor er jeg ikke like sterk "helt nederst" vil jeg tro), og det var første gang jeg prøvde "tungbenk", så jeg er veldig fornøyd. Får jeg jobba med teknikken og tryggheten, har jeg nok mer på lur her også. Var også veldig fint å få en gjennomgang i markløft -- her har jeg mye å lære, bør nok knote rundt med 40 kg en god del ganger før jeg kan øke noe her. Å ta bøy i sokkelesten var også digg! Kjenner jeg får mer kontakt med gulvet, liksom. Jeg har jo danset mye i sokkelesten, så det kjentes bra ut. PMer du når du har video, Shamim? Er jo ganske digg å se, jeg glemmer hvor smart filming faktisk er når det står på, så bra noen er rutinert på filming Takk igjen for super dag! MAI 3. mai: 1 km jogg, 1 time uth styrke 4. mai: ca 25 min utejogg 5. mai: 1 km jogg, 45 min uth styrke 6. mai: 1 time uth styrke 8. mai: 45 min uth styrke 10. mai: 1 time uth styrke 14. mai: 30 min jogg ute 15. mai: ca 1 time ymse knoting i styrkerommet med Shamim og gubben Ble knebøy, markløft og benkpress i all hovedsak. Edit: Tekstredigering i all hovedsak Endret 15. mai 2010 av Annikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 15. mai 2010 #276 Del Skrevet 15. mai 2010 PM sent! Og blogg oppdatert! Takk i lige måde Vi hadde en veldig fin dag også! Veldig moro å se forbedringer hos deg, og bare koslig å kunne hjelpe til litt! Fint at noen av tipsene passet, sokkelesten f.eks. Jeg merker jeg er mye stødigere uten løpesko, både på bøy og mark! Og gratulerer igjen med sterke perser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 15. mai 2010 #277 Del Skrevet 15. mai 2010 Gratulerer med ny pers! En ny verden åpenbarte seg også for meg da jeg begynte å ta knebøy i sokkelesten. Følte jeg fikk mye bedre kontakt med gulvet, økt stabilitet og økt kontroll over hoftene mine (som da levde mer sitt eget liv, men ikke nå lenger ). Jeg ser du trener endel kondis- selv om det er veldig individuelt; hvor mye og hvor ofte vil du si du trente før kondisen ble mye bedre enn utgangspunktet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #278 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Takk for det Jeg har egentlig ikke fokusert så mye på ren kondis i det siste, har prøvd å få til 1-2 joggedager i uka, men jeg er nok mer sløv enn jeg burde (og ønsker) være. Men jeg har jo trent bare utholdende styrke når det kommer til styrke, og det er jaggumeg kondistrening Tar jo ofte sammenhengende reps i ulikt tempo i 3-5 minutter. Og da trenger man kondis! Nå har jeg jo vært litt ekstremt på de siste 6 ukene, og da har jeg trent ca annenhver dag -- og man kan vel si at det meste har vær mer eller mindre "kondis med styrke innvolvert". Men for å komme med et mer eller mindre fornuftig svar: Når jeg ikke har trent på en stund og starter "på nytt igjen", tar det meg da 2-3 uker med litt dedikert trening (3-5 ggr i uka) før jeg er på plass igjen. Nå har jeg vært ganske tung de siste årene (77 kg) så spesielt løping har vært tungt, men nå så som jeg merker at jeg har hatt litt fettreduksjon sat at jeg trener ofte nok, tør jeg påstå at formen er bedre enn på lenge. Jeg tror også man har rask framgang om man har trent tidligere i livet på ett punkt. Jeg innbilder meg at det også er individuelt, som du sier, men om man skal ha framgang bør man få til ca 4 treninger i uka. Ikke nødnvendigvis bare ren kondistrening. Og det trenger ikke være lange økter, 20-30 min jogg i ulent terreng holder. Da tror jeg man fobedrer kondisjonen vesentlig på ikke mange uker. Men det er bare det jeg tror... og det finnes nok noen som kan gi et mer vitenskapelig svar Edit: Ser det ble et langt og kronglete svar. Dersom du trener tungt, og trenger kondis vedsiden av, så vet jeg ikke om jeg kan gi noe fornuftig svar siden jeg har mye kondis i styrketreninga mi. Men jeg tror korte kondisøkter (intervall, bakke eller lignende) 3ish ggr i uka er løsningen. Endret 15. mai 2010 av Annikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 15. mai 2010 #279 Del Skrevet 15. mai 2010 Synes ikke det var et kronglete svar i det hele tatt, jeg. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. mai 2010 #280 Del Skrevet 16. mai 2010 WOW, grattis med ny pers. Når du tar ca kroppsvekt i knebøy er du per definisjon sterk ! Kor langt ned går du i knebøy forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå