Annikken Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #61 Del Skrevet 5. oktober 2009 Uke 41 Mandag: 45 min styrke, 1 time dans, 1 time gåtur Jeg tenkte jeg skulle prøve å gå hjem fra trening, jeg. Det tok litt lengre tid enn jeg hadde trodd. Knærne mine hater meg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 6. oktober 2009 #62 Del Skrevet 6. oktober 2009 Stå på videre Annikken! Alle opplever litt bølgedaler innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #63 Del Skrevet 6. oktober 2009 Thænks. Ting er litt jojo for tida. Men treninga skipper jeg ikke uansett, den gir meg energi og er et fristed i hverdagen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #64 Del Skrevet 7. oktober 2009 Fremdeles en smule støl i dag, men tenkte kjøre på med både litt styrke og kondis i dag. Må jo bare presse på, og selv om jeg føler meg litt støl nå, så er det jo 8 timer til trening, og man rekker jo å reparere litt muskler på den tiden. Dessuten, SÅ støl er jeg ikke. Nå sitter jeg og har tv-shop-reklame i bakgrunnen: Zumba. O em gee. Jeg synes det er så trist når folk tror de kan se ut som de innhyrte danserne der av å bare gjøre kondis. Det går jo ikke an, en eller annen armhevning må man faktisk ta... og det som gjør dansing morsomt er jo å gjøre det i plenum foran et stort speil. Men selvsagt, har man født en unge og ikke er så mobil, er sikkert trenings-DVD fine saker. De morsomste jeg har sett, er de der man bruker vekten til babyen (holder den i armene) og gjør ymse bevegelser til musikk. Da overfører man bevegelsesglede og musikk til barnet - sånt er jeg for! Men for alle andre som ikke bor på landet/ er blakke så synes jeg fremdeles å ta klasser/ treningssenter er det beste alternativet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 7. oktober 2009 #65 Del Skrevet 7. oktober 2009 Haha jeg sitter også med Zumba i bakgrunnen! Skulle gjerne prøvd det om de hadde det på treningssenteret, men kommer nok ikke til å kjøpe noen dvd nei.. Nå bodde jeg på landet fram til i fjor, så da gikk det mye i dvd'er, core workout og pilates i tillegg til jogging i skogen etc, og de likte jeg veldig godt! Ellers er jeg enig med deg ja^^ Sitter og er skikkelig støl selv, må stjele litt motivasjon fra deg kanskje og komme meg ut på trening alikevell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #66 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Uke 41 Mandag: 45 min styrke, 1 time dans, 1 time gåtur Onsdag: 1 time dans Fremdeles støl, spesielt i ryggen, så jeg så ikke noe poeng i å pushe ytterligere pås tyrke. Det er uansett kondistrening kroppen min trenger nå. Så det fikk den til gangs... PS: Trene på pannekaker (der røra ikke fikk svelle først) er ikke å anbefale. Jeg var så tung i magen at jeg holdt på å spy etter treninga.... Endret 7. oktober 2009 av Annikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Mestring Skrevet 8. oktober 2009 #67 Del Skrevet 8. oktober 2009 Wow, nesten tre timer aktivitet på en dag, det skulle jeg gjerne fått skviset inn, ja da ville jeg vært i form på rekordtid Jeg har ikke sett zumba, men jeg skulle gjerne prøvd det ut fra hva jeg har hørt om det. Har barn alene, så jeg er ikke veldig mobil. Enig i at fellesklasser er morsommere, men det er noe med å føle seg så ute av form at noen av de klassene er kjipe. Jeg pleide å være på snittet eller litt over i form i sånne klasser, men etter skade og litt forskjellig er jeg nå den lune kjerringa på bakerste rad - det er ikke spes motiverende. Så jeg er glad de har bra utvalg av hjemmetrening for tida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 8. oktober 2009 #68 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg er også alltid på bakerste rad, og gjemmer meg litt Hvertfall nå i starten.. Så må jeg plutselig drikke litt vann når koreografien er for vanskelig eller slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #69 Del Skrevet 8. oktober 2009 Enig i at fellesklasser er morsommere, men det er noe med å føle seg så ute av form at noen av de klassene er kjipe. Jeg pleide å være på snittet eller litt over i form i sånne klasser, men etter skade og litt forskjellig er jeg nå den lune kjerringa på bakerste rad - det er ikke spes motiverende. Så jeg er glad de har bra utvalg av hjemmetrening for tida Det er lite jeg liker bedre enn å se lubne folk som tusler skremt inn på timer! (Sier ikke at du er lubben selv om du ikke er i toppform nå, men vil bare illustrere et poeng ) Det viser at de har turt å dra seg til treningssenteret selv om de vet hva andre kan finne på å tenke. "På tide du kom deg hit, ja!" "Du er sannelig ikke en av "oss"" "Lurer på når du gir opp". Men jeg tenker altså "så utrolig flott for deg at du har kommet så langt at du tenker at helsa di er viktigere enn den kjipe følelsen det er å være på treningssenteret!" Jeg mener, treningssenter bør være for ALLE, men det virker som det er folk der som trener yoga annenhver uke som likevel er kjempetynne, er sånne som får cred for å ha fin kropp. (Åh grøss jeg får litt fnatt. "Deiger" seg rundt med kroppen sin, men når de skal ta armhevninger (på KNÆRNE!) klarer de en halv, og så ligger de å tøyer og strekker de lange beina sine i være istedenfor. Og ikke er de svette etter timen heller...) Dette er en grunn til at jeg ikke liker trenden med veldig lite og trangt treningstøy - det støter faktisk en god del mennesker. Og mange som ser bra ut i sånt tøy, har ikke gjort seg "fortjent" til de heller. Det som er så trist er at de gangene jeg har sett noen som virkelig har litt ekstra i forhold til de vanlige baby- eller eksamenskiloene komme på en time, så er de der kanskje 2 eller 3 gang, og så ser jeg dem aldri igjen. Da blir jeg skikkelig deprimert, med tanke på dette mennesket som virkelig har mannet seg opp og gått inn i "løvens hule", og som bare... slutter. Det er skittøft å dra på treningssenter flere ganger i uka når du fler deg kjempeukomfortabel og knapt nok klarer ta en knebøy med bare stanga (snakker 1 kg-stenger), men det hadde vært så gøy å se noen som faktisk KLARER det! Det handler jo ikke om overvekt egentlig, men om mennesker som klarer å snu en dårlig vane bare på pur vilje. JA til flere runde mennesker på treningssentrene Shamim, hang in there, koordinasjonen kommer seg! Etter å ha danset og holdt på med aerobic i mange år er det sjeldent jeg møter på en koreografi jeg ikke klarer å snappe opp fort, men jeg begynte med aerobic da jeg var 20, og da stod jeg også og knota og beveget alle armene konstant i feil vei Men det kommer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 8. oktober 2009 #70 Del Skrevet 8. oktober 2009 Det er lite jeg liker bedre enn å se lubne folk som tusler skremt inn på timer! (Sier ikke at du er lubben selv om du ikke er i toppform nå, men vil bare illustrere et poeng ) Det viser at de har turt å dra seg til treningssenteret selv om de vet hva andre kan finne på å tenke. "På tide du kom deg hit, ja!" "Du er sannelig ikke en av "oss"" "Lurer på når du gir opp". Men jeg tenker altså "så utrolig flott for deg at du har kommet så langt at du tenker at helsa di er viktigere enn den kjipe følelsen det er å være på treningssenteret!" Jeg mener, treningssenter bør være for ALLE, men det virker som det er folk der som trener yoga annenhver uke som likevel er kjempetynne, er sånne som får cred for å ha fin kropp. (Åh grøss jeg får litt fnatt. "Deiger" seg rundt med kroppen sin, men når de skal ta armhevninger (på KNÆRNE!) klarer de en halv, og så ligger de å tøyer og strekker de lange beina sine i være istedenfor. Og ikke er de svette etter timen heller...) Dette er en grunn til at jeg ikke liker trenden med veldig lite og trangt treningstøy - det støter faktisk en god del mennesker. Og mange som ser bra ut i sånt tøy, har ikke gjort seg "fortjent" til de heller. Det som er så trist er at de gangene jeg har sett noen som virkelig har litt ekstra i forhold til de vanlige baby- eller eksamenskiloene komme på en time, så er de der kanskje 2 eller 3 gang, og så ser jeg dem aldri igjen. Da blir jeg skikkelig deprimert, med tanke på dette mennesket som virkelig har mannet seg opp og gått inn i "løvens hule", og som bare... slutter. Det er skittøft å dra på treningssenter flere ganger i uka når du fler deg kjempeukomfortabel og knapt nok klarer ta en knebøy med bare stanga (snakker 1 kg-stenger), men det hadde vært så gøy å se noen som faktisk KLARER det! Det handler jo ikke om overvekt egentlig, men om mennesker som klarer å snu en dårlig vane bare på pur vilje. JA til flere runde mennesker på treningssentrene Veldig enig med deg Synes du er kjempe flink med treningen din.. 3 timer på en dag er jo helt utrolig! Jeg var jo så stolt på mandag etter å ha holdt på i 1,5 time... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #71 Del Skrevet 9. oktober 2009 Uke 41 Mandag: 45 min styrke, 1 time dans, 1 time gåtur Onsdag: 1 time dans Torsdag: Hurtig gange 40 min Styrer med et bryllup på lørdag, har ikke særlig sjans til å få klemt inn noe mer styrke denne uka. Kanskje det blir en løpetur. Synes du er kjempe flink med treningen din.. 3 timer på en dag er jo helt utrolig! Jeg var jo så stolt på mandag etter å ha holdt på i 1,5 time... Det anbefales ikke (med tanke på ledd og knær) å gå en time på asfalt etter å ha trent i 105 minutter Jeg gjør det ikke igjen Det er uansett litt meningsløst å holde på i over 2 timer, så 1,5 time skal du være rikelig fornøyd med! Og når det er sagt: 45 min intensivt er bedre enn 1,5 time der man knapt klarer gå på slutten likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #72 Del Skrevet 13. oktober 2009 Oppsummering... Uke 41: 2 dager + noe gåturing - 165 min Uke 40: 2 dager + gåtur - 120 min (blæ) Uke 39: 2 dager + noen gåturer (argh!! syk!!) - 225 min Uke 38: 2 dager, + 2 kg, - 2 kg (nå hiver jeg ut vekta) Uke 37: 3 dager Uke 36: 3 dager Uke 35: 2 dager Uke 34: 5 dager Uke 33: 3 dager, -2 kg Uke 32: 4 dager (Min = intensiv trening (ikke gåturer)) Uke 42 Tirsdag: 1 time styrke, 1 time dans, ca 30 min gange Jeg SPYDDE seriøst etter styrketimen. Jeg var helt ødelagt, var en stund siden jeg hadde tatt meg sånn ut... sånn går det når man bare fjaser med bare 45 min styrke på en hel uke... synes jeg ser lubben ut også. Fader, må skjerpe meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 13. oktober 2009 #73 Del Skrevet 13. oktober 2009 Uffda! Vet ikke helt hva jeg skal si, annet enn at jeg er sikker på at du ikke ser noe mer lubben ut! Er vandt til det at bildet av meg selv bytter etter humør, ikke no morro. Men nå er du hvertfall igang igjen, selvom det ble en veldig pang-start Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #74 Del Skrevet 15. oktober 2009 Uke 42 Tirsdag: 1 time styrke, 1 time dans, ca 30 min gange Onsdag: 5 km gange Torsdag: 1 time rask gange (varier som sagt om jeg måler i km eller tid) Og når jeg sa jeg spydde på tirsdag mellom timene så mente jeg det bokstavelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 15. oktober 2009 #75 Del Skrevet 15. oktober 2009 Og når jeg sa jeg spydde på tirsdag mellom timene så mente jeg det bokstavelig Been there, done that Velkommen i klubben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #76 Del Skrevet 19. oktober 2009 Oppsummering... Uke 42: 1 dag (ÆÆÆHH!) + veldig mye gange (rundt en mil?) - 120 min Uke 41: 2 dager + noe gåturing - 165 min Uke 40: 2 dager + gåtur - 120 min (blæ) Uke 39: 2 dager + noen gåturer (argh!! syk!!) - 225 min Uke 38: 2 dager, + 2 kg, - 2 kg (nå hiver jeg ut vekta) Uke 37: 3 dager Uke 36: 3 dager Uke 35: 2 dager Uke 34: 5 dager Uke 33: 3 dager, -2 kg Uke 32: 4 dager (Min = intensiv trening (ikke gåturer)) La meg bare begynne med å si at uke 42 har vært så anti-slanking som det kan bli. Hadde som sagt en dag der jeg spydde mellom treningene, merker fort når man ikke har fått trent skikkelig på noen dager, og det har blitt for få dager i uka i tillegg. Men GUD som jeg har kosa meg denne uka. Jeg har tatt den helt ut. Jeg har innsett at når jeg tenker aktivt og sunne middager og lunsjer og alt og trener, så kan jeg ta en uke der jeg følger gamle mønster. Jeg har spist dessert, kake, drukket masse vin og kost meg noe forjævli! Hatt besøk og alt. Gaflet i meg sjokoladepudding, sjokolade (kokesjokolade - mmm!!) og ligget på sofaen og halvsovet, doven og deilig. Så kom mandagen da, og jeg smatt på meg "målebuksa" for moro skyld, for jeg synes faktisk skinnet har krympa selv etter alt jeg har trykt i meg. Og så passer den faktisk enda bedre. Jeg legger dette inn under den boksen (som nå begynner å bli stor) som heter "det er hva du gjør til hovedregelen som er viktigst". Trene jevnlig, prøve å unngå å ikke spise frossenpizza hver dag (men lørdager går greit!) så gjør det ikke noe om man gir fullstendig eff en uke. For så fanatisk er jeg ikke! (Tror jeg da ) Jeg har slæcka som en tulling siste 3 ukene, 1-2 dager trening i uka, vært i bryllup, hatt besøk osv. osv. og så har jeg likevel krympa i fett. Det gjør meg så lykkelig å tenke på at jeg faktisk kan spise MAT og likevel klare å stramme inn midja. GLEDER MEG MASSE til trening i dag!!! For jeg har faktisk savna det! :smilbla: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 19. oktober 2009 #77 Del Skrevet 19. oktober 2009 For en deilig følelse! Gratulerer med så bra fremgang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #78 Del Skrevet 19. oktober 2009 For en deilig følelse! Gratulerer med så bra fremgang Takk :D (Føler virkelig ikke jeg har gjort meg fortjent ) Uke 43 Mandag: 6 km mølle, ymse aktiviteter Jesus så tungt. Måtte virkelig skjerpe meg for å gidde å løpe. Blytungt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #79 Del Skrevet 20. oktober 2009 Uke 43 Mandag: 6 km mølle, ymse aktiviteter Tirsdag: 1 time styrke, 1 time dans, 45 min rask gange Hadde bedre sko denne gangen, så har ikke vondt-vondt i beina, bare sliten-vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #80 Del Skrevet 22. oktober 2009 Uke 43 Mandag: 6 km mølle, ymse aktiviteter Tirsdag: 1 time styrke, 1 time dans, 45 min rask gange Torsdag: 1 time styrke, 1,5 time sykling i middels tempo Jeg har endelig fått hjem sykkelen min, nå skal jeg sykle OVERALT :D Jeg tror vekta har rørt på seg også. Kanskje rundt en halvkilo. Men viktigst av alt så føler jeg det på kroppen. Og samboeren har begynt å klage på at jeg er for hard å ligge på når vi slenger på sofaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå