Gå til innhold

Annikkens Antegnelser

Annikken

Anbefalte innlegg

Uke 35

Tirsdag: 1 time styrke

Torsdag: 1 time styrke

En gjentagelse av tirsdag... må få inn flere kondisjonstimer. Men det er jo så utrolig moro når det begynner å løsne på styrketreninga... alt er liksom så lett, lett, lett nå. Men begynner å se litt bola ut i overkroppen... overarmene og skuldrene begynner å skremme meg litt. Har visst anlegg til å se ut som en firkant :huh:

Fettprosent må ned fettprosent må ned fettprosent må ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lillemor Meg

Måtte bare se en tur innom!

Du er kjempeflink, og det er morsomt å lese om fremgangen din. :)

Ha en god helg. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for det :-)

Vekta har i senere tid vist 74,5, men det var sterkt dehydrert, så tviler på at tallet er reellt.

Uke 35 ble 2 treninger pga tur i helga. Uke 36 skal bli andre boller... skal få til 3-4 treninger igjen.

Samboeren kommenterte at jeg har blitt tynnere :tommelsmil: Og han har det ikke med å overdrive unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å oppsummere...

Uke 35: 2 treninger

Uke 34: 5 treninger

Uke 33: 3 treninger, -2 kg

Uke 32: 4 treninger

Uke 36 blir trening tirsdag, torsdag og fredag eller lørdag, mulig onsdag eller søndag istedenfor/ i tillegg. Må se det an litt - det skjer litt saker for tida. Blir hvertfall trening i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 36

Tirsdag: 1 time styrke, 1 time dans

Hei og hå og to kagger proteinmilkshake... i dag gikk det unna, selv om jeg misliker instruktørens glede i å kjøre armhevninger rett etter benkpress. Har jo ikke _noe_ igjen å gi, blir sånne halvdupper på knærne. Hrmf.

Knebøy og utfall begynner å bli så lett nå at jeg er ikke støl en gang. På tide å hive på et par ekstra kilo kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 36

Onsdag: 1,5 km mølle, 1 time dans

Jeg innser nå at for å holde på den styrken og kondisjonen jeg har nå (kondisjonen bør faktisk opp et hakk også) så MÅ jeg trene 5 dager i uka. Hvertfall 4. Åssen jeg skal klare å alltid ha tid til det vet jeg ikke... hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 36

Onsdag: 1,5 km mølle, 1 time dans

Fredag: (Ikke akkurat trening, men ble svett): Powerwalk/ rask gange 30-40 min

Søndag: Oppvarming mølle, 1 time styrke

Så langt

Uke 36: 3 treninger

Uke 37 bør bli 4 "intensive" treninger - altså minimum 2 styrke og 2 kondisjon. Tipper jeg tar en kondisjonsøkt mandag, styrke tirsdag - og så får vi bare se hvordan det går videre.

Styrke på søndager er hvertfall helt genialt. Passe støl og rusta til ukestart.

PS - nå kommer jeg inn i og kan bruke en dressbukse i størrelse 38. Er bare bittelitt tegn på muffin top som jeg tipper jeg tar knekken på innen september er ferdig. Vekta ligger på rundt 75-76 kilo med mat og væske i kroppen og med klær. Jeg kan helt tydelig se at jeg har tatt av en del.

Formen er fantastisk og jeg tar 3-5 minutter kontinuerlig knebøy med 15 kg + stang (1 kg). "Ryggproblemet" jeg beskrev fiksa jeg ved å øke vekta på markløft og roing (var ikke vekt på lårene som stoppa meg i knebøy, men ryggen.) Jeg har nå bumpet på et nytt "problem" - biceps er litt puslete og får ikke nok oppmerksomhet da bryst, skuldre, triceps osv får gjennomgå først i økten. Jeg skal ta bicepscurl når jeg trener kondisjon, 3x12 med 10 kg stang så får jeg nok bygd opp de to stakkarene litt bedre ;)

Tør si at jeg aldri har vært sterkere i kroppen før enn nå. Det føles sinnsykt deilig - men nå kjenner jeg at jeg har enda mer å gå på, her er det bare å trene videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Utrolig hvor mye morsommere trening blir nå nåla på vekta begynner å tippe nedover altså.

Og for å trene biceps: tren chins med smalt grep eller nedtrekk med smalt grep, det tar godt på biceps. Jeg har nesten droppet bicepscurl helt nå og merker fortsatt fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :mrgreen: Fornøyd selv. Tipper jeg er på minus 3 kg sånn ca, for jeg driver og veier meg med klær hele tiden... smart. Fant nettopp ut at favoritt-hettegenseren min som jeg har på meg etter dusj etter trening veier 600 gram... så da så ;)

Takk for biceps-tips! Skal sjekke ut litt videoer og artikler - jeg begynner å bli ganske interessert i alternativ styrke, fordi jeg merker godt nå hvordan noe funker bra og annet ikke så bra. Takk :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom hos deg jeg! Så flink du er til å trene, og så morro å se resultater! :biggrin:

Takk for det :smilbla:

Veldig gøy å se resultater! Jeg hadde en 31''-bukse jeg kjøpte i vår som jeg hadde tenkt å prøve å få brukt til sommeren. Nå kræsjet de planene, men jeg tok fram buksa igjen i dag - og guess what, den passer!! Kan se det VELDIG tydelig på før og etter-bildene jeg har tatt. Men fremdeles er jeg på ca 75 kilo, og kan fint tåle å miste 5 kilo til. Planen var fra 77 til 72, som jeg er omtrent halvveis til (startet vel litt over 77), men neste mål er under 70 - og med litt ekstra innsats, under 150 pounds, som tilsvarer ca 68 kilo. Det bør være mulig - har oppdaget hvor mye "ekstra" jeg har gått med - nå begynner _kroppen_ å komme fram, og jeg ser at jeg har en del mer å gå på!

Treninger har kræsja litt denne uka, men i dag blir det styrke igjen. I morgen, kondisøkt, søndag, styrke. Da rekker jeg akkurat 4 treninger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 37

Mandag: 1 time dans

Fredag: 3 km mølle, 1 time styrke

Helt grei trening. Litt tung. Men helt greit overall. Blir styrke på søndag! Lett kardio i morgen (håper jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med resultater!! :hoppe: Gratulerer!! :)

Takktakk :D

Da var det ukesoppsummering...

Uke 37

Fredag: 3 km mølle, 1 time styrke

Søndag: 1,3 km mølle, 1 time styrke

Virkelig blæ-økt. Tror det er fordi det klødde litt i halsen i natt, formen altså ikke helt på topp. Alt var bare tungt - men jeg la på de vanlige kiloene og hang med. Tror jeg skal satse på å øke belastningen neste uke dog - spesielt på bryst, markløft og biceps. Jeg rusler for mye avgårde, det gjør liksom ikke vondt nok :P

Which leaves us to...

Uke 37: 3 treninger

Uke 36: 3 treninger

Snittet ligger altså på 3 treninger i uka. Det er ikke nok til å få den raske framgangen jeg ønsker, selv om jeg ser resultater. Det er ganske slit å hele tiden tenke MER MER MER, men det er liksom den eneste måten å gjøre det på...

Hrmf.

Jaja. Opp med hovudet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er til å fortsette treningen uke etter uke:)

Gøy med resultater da :hoppe:

Når det gjelder veiing er det nok lurt å finne en fast dag i uka man veier seg på, veie seg om morgenen etter at man har vært på do - uten klær...

Klær veier jo forskjellig, så da er det ikke alltid lett å se resultatene..

Lykke til med videre trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for det!

Ja, det er nok best å ha en fast dag - egentlig bare én dag i måneden, som er på samme sted i syklusen hver gang, og med like mye / lite mat og drikke i kroppen og uten klær :) Men jeg tror bare jeg fikk et lite "kick" av å faktisk se resultater på vekta, for det er en stund siden sist. (Ser gjerne resultater ref ta på seg trange jeans, men vekta har jeg egentlig aldri brydd meg om.) Nå står den på 75 og der har den sikkert tenkt å stå en stund, men det gjør ikke noe - jeg bruker litt for små jeans til å måle hvor mye som henger over, og så lenge den mengden reduseres uke for uke så er det det viktigste!

Er ganske gøy å føre opp uke for uke - har trent i 6 uker nå, og tiden har egentlig flydd! Men jeg merker at dørstokkmila fremdeles er tung - jeg må virkelig motivere meg og planlegge i forveien for å dra på trening, selv om jeg er kjempeglad jeg dro etter treninga uansett åssen form jeg var i før jeg dro. Jeg lærer visst aldri...! ;)

Lag til - som for eksempel nå... ser ikke en eneste time jeg kunne tenkt meg å dra på i morgen - og sentrene er så fulle av folk for tida, det er så slitsomt. Må nok bare holde ut til oktober kommer og folk gir opp... stygt å si det... men det er bare så unaturlig mye mennesker på trening for tida! :P

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 38

Åh herrejemini kommer til å kjenne det i mårra... jeg ga jernet på begge timene: lesset på på styrketimen og så ut som en villmann på dansetimen, he he. Jeg tror ikke jeg har en rygg i morgen...

Lurer på om jeg tar meg en velfortjent fridag i morgen, faktisk. Men skal bort i 3 dager på torsdag, så jeg er litt skeptisk til å ta fri også. Vil ha 4 treninger denne uka. Men det er liksom noe med å overdrive også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig når man kjenner det!^^ Blir jo synd da om du ikke kan røre deg etterpå fordi du har overdrevet denne uka, men du vet jo best hva du kan takle :)

(Jeg lurer forresten på om vi trener på samme sted, for timene stemmer helt, isåfall så jeg deg idag :sjenert: men det kan jo hende det bare er tilfeldigheter)

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...