Gå til innhold

Annikkens Antegnelser

Annikken

Anbefalte innlegg

Hey ho,

Da har jeg bestemt meg for å logge treningene mine her, istedenfor å logge sporadisk i ymse tråder i Kosthold og Trening.

Målet er gjerne å komme under 150 lbs (68 kg), men dette tror jeg ikke er helt realistisk. En bra vekt for meg er å komme ned på 72 kg, helst under 70 kg. Men viktigst er at jeg skal bli en bruker av størrelse 38 (US size 8). Per dags dato er jeg en størrelse 40. Bruker 31-32'' i jeans, vil gjerne ned i 30''.

Jeg har tatt fettprosent-tester på nettet som gir meg fettprosent 25%. Dette tror jeg likevel ikke helt på, tipper prosenten er litt høyere. Jeg er nesten en meter rundt livet, og det er mye for en person på 168 cm. Nå skal det sies at jeg ikke har noen naturlig timeglassform, jeg er rimelig "rett ned" når jeg er slank. Men dog.

Data:

Vekt: ca 77 kilo

Midjemål (navle): 96 cm

Bredeste hoftemål: 104 cm

Bredeste rundt lår: 64 cm

Håndledd: 16 cm

Bredeste punkt legg: 39 cm

Måling vil jeg ikke gjøre så mye av. Det blir mest å måle magen rundt navlen, samt å prøve en bukse jeg har som er for liten ;) Per dags dato ser det ganske "muffin top" ut. Satser på å måle i starten av september.

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:smilbla: Hyggelig!!

Treninger:

Uke 34

Planlagte treninger: Senteret starter med ny plan, og jeg har lyst til å trene både man, tirs, ons og fre... får se hva det blir!

Uke 33

Tirsdag: 1 time styrke.

Torsdag: 1 time styrke. 4 km på mølle, intervaller med stigning 2 av dem.

Lørdag: 3,5 km mølle, 1 time dans

Uke 32

Tirsdag: 1 time styrke (puh, jævli) + 2 km mølle, inkludert litt rask gange som oppvarming. Lekte meg med Incline-funksjonen i dag. Den må jeg si var effektiv. Prøvde å løpe 250 meter med 4,5% og 250 meter 0% i ca 8 km/t, men det holdt ikke mer enn litt over 1 km. Tungt!!!

Torsdag: Fremdeles dritstøl etter tirsdag, men presset meg gjennom 0,5 km rask gange på 4,5 % incline. 3 km annenhver 250 m 5% incline og 0,5 % incline ca 8 km/t. 10 min styrke på skuldre og biceps.

Fredag:Støl, men orka ca 3 km vekslende tempo og incline på mølle + oppvarming. Til sammen ca 35 min.

Søndag: 2,5 km (20 min) oppvarming mølle + 1 time utholdende styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk! :smilbla:

Gleder meg til å se resultater... tror to måneder med trening skal gi meg noe rewards hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 34

Mandag: Dans 1 time, oppvarmin på mølle

Denne timen var bare helt :bolledeig:

Krevde MASSE energi og oksygenopptak, og jeg klarte det!! Sleit litt med pusten, men følte meg KJEMPEenergisk (bring it on, lizzom!) og det var utrolig deilig!!

Uke 33: 3 treninger

Uke 32: 4 treninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 34

Mandag: Dans 1 time, oppvarmingg på mølle

Tirsdag: Oppvarming mølle 1 km, 1 time utholdende styrke, 1 time dans

6,25 kg på hver side av stanga (usikker på hva stanga veier) og kjørte 3 min eller hva det er knebøy. Dét, og utfall, var lett lett lett!! Utrolig herlig å kjenne at lårene tåler en del før jeg blir støl! (Sier jeg nå men vent til i mårra...)

Uke 33: 3 treninger

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 34

Onsdag: 1 km oppvarming, 1 time dans

Herregud jeg var passe ferdig både før og etter timen i dag. Orka liksom ikke komme i gang skikkelig på mølla, men det tror jeg også har mye med å gjøre at danseskoene mine ikke akkurat er laget for å løpe i... blir liksom litt dunk dunk dunk. Men de er bra å danse i da.

Etter timen var jeg helt skutt, men måtte likevel gå til butikken for å hente en pakke - 2good whey proteinbarer med peanut butter chocolate-smak... herregud det smakte Snickers!! Bare uten det ekle transfettet. I'm in heaven! Da har jeg lørdagsgodt, søtsugdreper og før trenings-bar i ett! :smilbla: Selv om den var litt for god til å bruke til før-treningsbar egentlig... smakte en 50% proteinbar i dag, og den smakte... hestemøkk. Om det er sånn proteinpulver smaker så tror jeg at jeg holder meg til speilegg... ;) ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene! :) Det finnes mye forskjellige proteinpulver, og skal du finne et du liker tipper jeg du må prøve og feile litt :) Jeg liker proteinfabrikken sitt Whey Tech i sjokolade og vanilje. Har veldig lyst til å prøve noen fra Nordic Nutrion, nemlig QNT Metapure, QNT Delicious og PVL Whey Gourmet. De har noen spennende smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Ja har seriøst tenkt på å ha noe stående så jeg kan ta noe på jobb før jeg drar på trening. Men magen krever liksom _mat_, vet ikke om proteinpulver funker like bra på mettheten... jeg tror ikke jeg kommer til å bruke pulveret som måltidserstatter noe særlig, for jeg er glad i mat og tar meg gjerne en karbis og speilegg etter trening (med noe grønnsaker), og det føler jeg virkelig "gjør seg". Men barene har jeg hatt veldig stor nytte av! 35-50 gram bar mellom jobb og trening, og en banan etterpå (på vei hjem). Da føler jeg at jeg klarer å holde blodsukkeret i sjakk. For det er DET som egentlig er utfordringen min... jeg blir så grinete slæsj forbanna slæsj deprimert når jeg ikke får spist når jeg bør... :ler:

Endret: ÅH! Det glemte jeg nesten å si!! Jeg er jo i utgangspunktet ikke særlig opptatt av vekt, med mindre den gjør større utslag. Jeg har ligget på ca 77 - 78,2 kg de siste ukene / månedene, det laveste jeg var på var 75,9, og det var nesten uten klær og rett etter en treningsøkt der jeg hadde svetta ut sikkert 2 liter.

MEN! Nå har jeg jobba steinhardt i 2,5 uke, og i morgest gikk jeg på vekta og den stod på 75,5! Det er det laveste registrert på hvertfall ett års tid. Og jeg har ikke mistet muskelmasse heller, snarerer motsatt. Det vil vel si at jeg har tatt av 1-2 kg fett på veldig kort tid. Og det merkes også - buksene er faktisk blitt ganske slake, og jeg kan se at jeg har redusert fettprosenten litt.

Da er det bare å gi jernet videre, for detta funker tydeligvis!!

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Kjempedeilig når man ser resultater. Kjenner til det der med å bli grinete, sur og deppa hvis jeg ikke får mat. Jeg er ikke til å være i nærheten av hvis jeg blir for sulten og ikke får mat, så folk har lært det at sier jeg at jeg er sulten og vil ha mat, da spiser vi :ler:

Proteinpulver hjelper ikke så mye på mettheten, så skal du bruke det må det være som et suplement for å få i deg nok proteiner. Som f.eks sammen med banan etter en treningsøkt. Det kan også være fint å bruke i mat, for å få opp andelen proteiner i et måltid som i utgangspunktet ikke inneholder så mye proteiner. Det kan fint brukes i grøt, smoothies o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg er akkurat likedan!! Samboeren min får et sånt "nå er det på tide å mate Annikken"-uttrykk når jeg begynner å bli litt høylydt... når vi er på ferie har han lært seg til å spørre for sikkerhets skyld, "er du sikker på at vi ikke skal spise nå?"

Proteinpulver i mat tror jeg er smart - men da funker det kansjke dårlig med de som er smakstilsatt? Kjenner man smaken når man har det i grøt, f.eks.? Kunne tenkt meg å hatt det i pannekaker jeg, for jeg liker ikke hvetemel... prøver å styre unna så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg er akkurat likedan!! Samboeren min får et sånt "nå er det på tide å mate Annikken"-uttrykk når jeg begynner å bli litt høylydt... når vi er på ferie har han lært seg til å spørre for sikkerhets skyld, "er du sikker på at vi ikke skal spise nå?"

Proteinpulver i mat tror jeg er smart - men da funker det kansjke dårlig med de som er smakstilsatt? Kjenner man smaken når man har det i grøt, f.eks.? Kunne tenkt meg å hatt det i pannekaker jeg, for jeg liker ikke hvetemel... prøver å styre unna så godt jeg kan.

Tja, sjokoladepulver gir jo sjokoladepannekaker, ville ikke tilsatt det i havregrøt tror jeg ;) Jeg bruker helst vanilje hvis jeg skal tilsette det i mat som pannekaker eller grøt, og synes det gir en veldig god smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter timen var jeg helt skutt, men måtte likevel gå til butikken for å hente en pakke - 2good whey proteinbarer med peanut butter chocolate-smak... herregud det smakte Snickers!! Bare uten det ekle transfettet. I'm in heaven! Da har jeg lørdagsgodt, søtsugdreper og før trenings-bar i ett!

Min favoritt :sjarmor: Har nettopp hentet tre pakker ;)

Gratulerer med gode resultater! Det gjør godt for motivasjonen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Dette blir en skikkelig fjasepost, men jeg er bare så glad for at jeg har fått bekreftet at jeg HAR mistet fett... i morgest: 75,4. I går med klær: 76.

I dag blir det styrke!! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 34

Fredag: 1 km oppvarming, 1 time utholdende styrke

OK, i dag opplevde jeg noe jeg gjerne tar kommentarer på fra dere styrkedamer... ;) Jeg lesset på (etter mine mål hvertfall, haha) med vekt på knebøy (utholdende styrke) og instruktøren kjørte en ganske lang sang (sikkert 5-6 minutter). Saken er at jeg hadde sikkert holdt hele sangen - om jeg ikke hadde kjent det sånn i ryggen!! Ryggmusklene fikk kjørt seg skikkelig denne uka pga all dansinga, men jeg følte meg ikke støl lengre... men likevel svei det sånn at jeg ikke klarte gå helt ned på de siste bøyene. Nå er det altså bedre stilt med lårene enn med ryggen! Er dette en "vanlig" problemstilling? Jeg bør vel egentlig bare kjøre tyngre markløft og ryggøvelser for å trene opp ryggen?

Hmm, nå føler jeg det begynner å bli mer teknisk enn jeg hadde tenkt :ler:

Jeg gjør hvertfall noe riktig i knebøy, for det tar i ryggen og magemusklene, HERLIG :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uke 34

Fredag: 1 km oppvarming, 1 time utholdende styrke

Søndag: 1 time styrke.

Pump i kroppen. Yes. Da var vi der igjen. Gud så godt det er.

Overall en herlig uke. Fem treninger gjør at jeg klarer meg med 3-4 neste uke. Vet ikke helt om jeg skal prioritere styrke og utholdenhet, men det blir hvertfall 2x styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for oppsummering...

Uke 34: 5 treninger

Uke 33: 3 treninger, -2 kg

Uke 35

Denne uka blir det vel omtrent følgende...

Man: Fri

Tirs: Styrke + kondisj

Ons: Kondisj

Tors: Styrke (+ kondisj?)

Fre: Fri

Lør: Fri

Søn: Fri

Blir litt ødelagt pga tur bort i helga. Men jeg føler jeg har litt å gå på, og 3 treninger er jo bra det, bare synd de blir 3 dager på rad. Får se om jeg gidder en morgenjoggetur... har aldri prøvd. Kanskje jeg digger det? (Tvilsomt... :sjarmor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og der kom tanta med alle dens herligheter. Pluss 5 cm på midja og opp en kilo på to dager. Jeg blir så oppblåst at det er helt latterlig...

Om ca 1 uke blir det ny veiing og måling, og om jeg klarer 3-4 økter uka her så har det kanskje gitt resultater? Uansett, jeg tror "fettmisting" er som ei trapp - det løsner raskt i starten, men så stagnerer man litt. Så jeg tar det ikke tungt om jeg ikke merker resultater - så lenge jeg kjenner meg sterk på treninger er det dét som er viktigst :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...