Gå til innhold

Blodprøvesvar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lang tid det vanligvis tar å få svar på enkle blodprøver hos legen? (Type stoffskifte, alat, folsyre, blodprosent etc - dette standardskjemaet de har).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte tar ikke legen kontakt hvis alt er normalt, hvis det da ikke er avtalt noe annet. Det kan ta en-to uker å få svar på slike prøver, men så kommer det jo også ann på hvor mye legen har å gjøre...

Skrevet

Jeg ringer ofte legekontoret etter 5-7 dager, om jeg ikke har fått beskjed om at det tar lenger tid.

Skrevet
Ofte tar ikke legen kontakt hvis alt er normalt, hvis det da ikke er avtalt noe annet. Det kan ta en-to uker å få svar på slike prøver, men så kommer det jo også ann på hvor mye legen har å gjøre...

Ja, det står på hjemmesiden deres at hvis man ikke hører noe, var prøvene OK. Men det er noe jeg er ganske redd for skal være galt, og venter i skrekk på både telefon og brev...

Skrevet

litt opp og ned trur jeg.

jeg tok en mengde blodprøver iforbindelse med svangerskap.arket med blodtypen på fikk jeg etter under 1 uke. mens arket med om jeg har hatt hiv og div + det arket du nok mener måtte jeg etterlyse 2 ganger.. tok1mnd totalt og de var analysert samme dag ser jeg på dem.

Skrevet

Det varierer.

På volvat får jeg resultatet på blod- og urinprøve nesten med en gang, for gjennomgang med legen ansikt til ansikt. Med unntak av stoffskifte, det tar et par dager å få ferdige analyser.

Hos fastlegen min kan jeg ringe inn på ettermiddagen dagen etter at testene er utført, de sender prøvene inn til nærmeste store sykehus.

Så det spørs hvilken praksis man har, ofte blir prøvene liggende i kø for transport, kø for analyse, og resultatet ligger i kø for utsendelse.

Skrevet

Det avhenger av hva som skal sjekkes. Jeg har i forbindelse med stoffskifte sjekket noe som må sendes et helt spesielt sted og svar tar tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...