Gå til innhold

Smertefulle skruer etter operasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

For nøyaktig ett år siden barkk jeg kårbeinet. Ble operert og fikk satt inn margnagle (stang av titan inni selve beinet) og en skru langt oppe og to skruer over kneet. I det siste har den ene skruen i kneet vært veldig vond. Til og begynne med kun når jeg gikk i trapper og red på hest, men nå kjenner jeg den også ved vanlig gange. De er litt for lange, så de stikker litt ut. Dessverre må jeg egentlig vente et år til før jeg kan fjerne de, men de er veldig plagsomme for tiden. Er det noen her med lignende erfaringer? Noen tips, eller må jeg bare la de stå et år til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør kontakte legen for det hender at skruer løsner mm. Da henvises du nok til en ortoped på sykehuset.

Jeg har hatt et lignende brudd. Jeg hadde mye vondt pga skruer og plater mm. Jeg fikk fjernet mine 1,5 år etter bruddet. Smertene forsvant :)

Skrevet

Takk for svar:)

Jeg tror ikke den har løsnet. Tipper det er musklene rundt som blir irriterte. Skal ta meg en tur til legen ja, skader ikke.

Så deilig at smertene dine forsvant! Jeg får bare holde ut litt til. Det ødelegger hverdagen litt, siden jeg har to hester som krever mosjon og mye gåing.. Men men:)

Skrevet

Helt enig med deg at det er pyton. Følte at muskler og sener hang seg fast i skruer og plate. I tillegg så kjente jeg det utvendig (handa på nedre del av hofta) når jeg gikk.

Var ingen problemer med å få fjernet det selv om jeg ikke akkurat ble trodd om alle vondtene. Operasjonen ble gjort i våken tilstand, men med full smertelindring. Jeg dro hjem et døgn etter operasjonen. Det var frivillig fra min side. Måtte gå med krykker 2-3 ukers tid. Fikk ikke trene styrketrening på 3 mnd fordi knokkelen blir ekstra skjør når de tar ut skruer. Hullene må få leges. Jeg kunne gå og var faktisk på en fjelltur 2 mnd etter operasjonen.

Skrevet

Kjenner den skruen som sitter under lårhalsen hvis jeg holder hånda der når jeg går, det "knepper" på en måte. Men det er de over kneet som er verst, helt klart. Sliter ordentlig med trapper for tiden. Kjenner igjen beskrivelsen av at muskler og sener "henger" seg fast. Hørtes tungvint ut med krykkebruk såpass lenge etter de er fjernet. Har ikke fått så mye informasjon om fjerning av skruene av legen ennå. Men heller noen uker på krykker enn irriterte muskler! Takk for svarene dine:)

Skrevet

Gikk på krykker 3 mnd da jeg brakk lårbeinet. De to første månedene uten å kunne trå på foten. Da er de 2-3 ukene bare en bagatell for man kan faktisk brukte den opererte foten litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...