Gjest Supermimz Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 (endret) Jeg tar frem den trofaste leirgryta og legger først litt grovris i bunnen. Derreter grønnsaker, KÅL gulrøtter søtpoteter tomat delte maiskolber hvitløk (den på glass blir nydelig crunchy og mild på smak) Jeg drysser litt pepperkuler over, og krydderurter. Deretter legger jeg på lammet (gjerne koteletter) og krydrer med urter. Det som er så deilig med leirgryte, er at man ikke trenger å helle på vann. ALT i gryten bakes på saften fra grønnsakene og kjøttet. Du kan bare tenke deg hvor nydelig det hele vil smake, og vitaminene som blir bevart i grønnsakene,som vil trekke inn i kjøtt og ris. Om du bruker litt mye ris, så kan man tømme på litt buljongvann slik at den får nok å gå på. La stå ca en time i ovnen på høy varme (Laks blir forresten helt nydelig i leirgryte..prøv!) Endret 15. august 2009 av Supermimz
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Sikkert en god lammegryte, men det er ikke fårikål
Amanlis Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Enig med gjest om at retten høres god ut, men jeg vil heller ikke kalle det fårikål. Den fårikålen jeg er vant til og spiser hver høst, skal ingen tulle med
Gjest Supermimz Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 (endret) Ja, jeg tok meg kansje en litt stor frihet der, klaps på lanken til meg hehe.. Fikset første innlegg Endret 15. august 2009 av Supermimz
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå